26

Re: usb platenspeler.

jaaahhaaa
vandaar dat ik op zolder nog een mooie stereo heb staan met een echte platen speler
met een mooi MC element er in. Tjonge, dat klinkt echt fantastisch.
BOvendien heb je met een elpee wel wat in handen.
AL die mooie hoes ontwerpen. (Denk aan de hoezen van Pink Floyd)
nostalgie....

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
waarom begint maandag altijd 1 dag te vroeg?

27

willie, je hebt toevallig geen versterker met phono-ingang? een Technics directdrive met Stanton element klinkt nl. uitstekend. Veel beter dan zo'n goedkope usb-platenspeler.

28

Knepsel schreef:

willie, je hebt toevallig geen versterker met phono-ingang? een Technics directdrive met Stanton element klinkt nl. uitstekend. Veel beter dan zo'n goedkope usb-platenspeler.

Ja die heb ik, maar hoe moet ik dat dan aansluiten
Heb alleen een asus701 en een IBMR31 laptop

I'm on a five year mission to explore a strange new world

29

Mijn eerste platenspeler was een mono koffer model .
In plaats van mijn eerste salaris gekozen.
Helemaal tof man eigen muziek draaien .

Ik moet eerst nog is leren hoe in audacity een goede WAV file te maken.
De opgenomen nummer is in een .aup file formaat (standaard)
Als ik op die aup klik opend die met KWrite???

Groeten.

Slackware 64  14.1

30

Willie; dat moet toch gewoon kunnen met wat verloop-stekkertjes, ik ken die asus en die ibm dan wel niet, maar er zal op beide toch wel een audio uit/ingang zitten.
Fietser: Audacity maakt ook een aup. bestand aan maar als je op exporteren als... klikt,  toch ook een wav, mp3, ogg kortom, wat-je-maar-wil bestand aan?

31

Alles wat er op een laptop zit is een hoofdtelefoon uitgang en een microfoon ingang.

I'm on a five year mission to explore a strange new world

32

Weet je wat is jongens, je haald bijna alle muziek van het internet!  Waarom zou dan nog gaan zitten klooien met een USB pick-up. Alleen interessant voor zeldzame LP'S die dus niet te vinden zijn.

33

Hi ik wil graag aankomende zaterdag de platenspeler met usb bij de aldi van zolid kopen. maar weet iemand hoe de kwaliteit is, enne ik heb een platenspeler waar de versterker al inzit kan een linkerhandige ook evt die verbinden met de computer? en hoe? en anders wat heb ik nodig bij die zolid een versterker? of is er nog iets anders innovatievs? groet sproet uiit amsterdam enne meel me even op msproet@hotmail.comgroet

34

als het een usb-platenspeler betreft is het een kwestie van usb-stekker in je usb-poort van je computer doen en de speler is aangesloten.
Heeft je platenspeler dat niet, dan kun je via een verloopstekker de line-out van je platenspeler aansluiten op de line-in van je geluidskaartaansluitingen op je pc.

Als zolid geen ingebouwde versterker heeft, dan is het verstandig om er een versterker tussen te zetten die geschikt is voor platenspelers (dus met een phono-ingang).
Anders moet je het geluid met behulp van software in je pc versterken.
Een phono-ingang is nodig omdat het geluid van de platenspeler moet worden omgevormd.

de muziek opnemen kan met bijv. audacity.

Help mee om KDE 4.13 in het Nederlands of Fries te vertalen!!

35

sproet schreef:

enne ik heb een platenspeler waar de versterker al inzit kan een linkerhandige ook evt die verbinden met de computer? en hoe?

Heel simpel aan te sluiten en levert waarschijnlijk een veeeeel beter geluid.
Je hebt alleen een verloopplugje nodig van je pickupversterker (waarschijnlijk zitten daar 2 tulpplugjes aan) naar een minijackplug. Die dingen koop je voor een paar euro.
Die jack steek je dan in de line-ingang van je geluidskaart en joe're in bisnis.
succes.

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
waarom begint maandag altijd 1 dag te vroeg?