Onderwerp: 220 euro retour voor Microsoft Windows Vista en Works van Dell
Ik heb een Dell Inspirion 1525 aangeschaft, waarop uiteraard Windows voorgeinstalleerd was. Aangemoedigd door de tip van danieldk heb ik net als zijn vriendin restitutie gevraagd voor Microsoft Windows Vista en Works. Het emailtje dat ik heb gestuurd is nagenoeg gelijk aan dat van zijn vriendin:
Geachte mevrouw/meneer,
Een aantal weken geleden heb ik een Dell notebook besteld. Deze is op 16 juni jongstleden naar volle tevredenheid afgeleverd. De computer werd met Microsoft Windows Vista Home en Microsoft Works 9.0 geleverd. Aangezien ik Ubuntu Linux geïnstalleerd heb en de Windows licentie geweigerd heb, wil ik graag gebruik maken van de resitutiemogelijkheid zoals beschreven in de Windows en Works licentieovereenkomsten.
Ik wou graag weten hoe de restitutieprocedure loopt, en indien mogelijk deze hierbij in werking zetten.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
<...>
Ik verwachtte er eerlijk gezegd weinig van. Maar hieronder de reactie van Dell een dag later (inclusief niet lopende zin)!
<...>
Geachte heer <...>,
Hartelijk dank voor uw e-mailbericht.
U heeft aangegeven onderstaand artikelen te willen retourneren:
- 619-11077 DUTCH - VISTA HOME PREMIUM(32BIT OS)
- 630-11003 DUTCH - MICROSOFT WORKS 9.0Wij kunnen uw deze retour nemen en zullen deze crediteren het bedrag wat u terug zult ontvangen hiervoor is: € 220,00 incl. BTW.
Wij zullen het onderdeel niet bij u ophalen, maar zullen er wel voor zorgdragen dat het bedrag teruggestort wordt op uw rekening. U hoeft het artikel niet te retourneren.
Voor het terug storten van het bedrag hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
- Rekeningnummer
- Naam rekeninghouder
- Naam bankLet op: het kan 5-6 werkdagen duren voordat het bedrag op uw rekening staat.
Mocht u andere vragen hebben, aarzelt u dan niet om nogmaals contact op te nemen met Dell Klantenservice.
<...>
Langs deze weg wil ik u bedanken voor uw bestelling bij Dell B.V. en wens ik u veel plezier toe met uw aanschaf.
Met vriendelijke groet,
Dell B.V.<...>
Dat had ik ook weer niet verwacht. Inderdaad daniel: altijd proberen!