1

Onderwerp: Wat moet ik aan met een VOB bestand?

Ik heb een film gedownload, maar dat blijken allemaal losse VOB bestandjes te zijn.
Daar kan ik dus niet veel mee. Ik had gehoopt op een AVI, want die kan ik op USB zetten en dan afspelen op mijn DVD recorder.

Wat is de crux met een VOB bestand?
Kan ik dat converteren of anderzins bruikbaar maken?
Lees een 'stand-alone' DVD VOB bestanden (ik denk het niet)?

Open Suse 13.1
KDE 4.10.5

2

Re: Wat moet ik aan met een VOB bestand?

Je kunt ze branden met een van de vele progjes (Brasero, K3B e.d.) naar een video DVD of omzetten naar AVI met bijvoorbeeld Avidemux.
Een DVD bestaat uit twee mappen, VIDEO_TS en AUDIO_TS, bekijk de map VIDEO_TS maar eens, dan zal je zien dat die bestaat uit BUP, IFO en VOB bestanden.

3

Ik kan slecht uit de voeten met Avidemux. Hoe werkt dat?

Open Suse 13.1
KDE 4.10.5

4

Kijk eens of het hiermee wil lukken: http://forum.videohelp.com/threads/2957 … deo-format

5

Dank voor de tip! smile

Open Suse 13.1
KDE 4.10.5

6

Geen probleem, succes.

vob werkt zowel op een dvd speler als op een computer
gewoon op dvd branden is voldoende om hem op een dvd speler af te spelen

Kun je die vob bestanden niet op een vide-DVD branden met K#B? Want het IS een dvd hoor, al die vob (Video OBject) bestanden....

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

9

Ik wilde het zo graag op USB stick zetten.
Maar misschien moet ik het inderdaad maar op een DVD zetten.

Open Suse 13.1
KDE 4.10.5

10

Toen op een gegeven moment mijn kids steeds vaker dingen wilden kijken die ik zelf gewoon op mijn pc keek, ben ik cd's gaan branden, zodat ik het op de dvd speler kon draaien.
Mijn dvd heeft niet eens usb, en aan het begin van het jaar heb ik daarom maar een goedkope mediastreamer aangeschaft.
Daar prak ik gewoon mijn usb hd in (en/of een usb stick), en die speelt zo'n beetje alles wat je het voert.
Dvd's kan hij aan de inhoud van de dir herkennen en dan afspelen, maar ook iso's zijn geen enkel probleem. Uiteraard kun je ook via het netwerk films kijken.
Ik ben er echt enorm tevreden mee, misschien is zoiets ook wat voor jou wink

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

11

Vooral iso's zijn erg makkelijk. Mijn vrouw ziet graag films c.q oude series, staan  op een oud nasje. En met een lan-media gaan met die banaan.
Lukt zelfs zonder mijn tussenkomst. smile smile

groet,

Theo

TIP: met VLC kan je een VIDEO_TS map openen, en deze gebruiken als 'DVD'.

D e b i a n

13

Ruben schreef:

Maar misschien moet ik het inderdaad maar op een DVD zetten.

Lijkt me geen verkeerd idee.
Omzetten naar AVI kost tijd, in die tijd heb je 'm al minstens drie keer op DVD gebrand (desnoods een RW). Tevens gaat omzetten naar AVI altijd gepaard met kwaliteitsverlies.

14

Waarom niet meteen op media-streamer ? De vob's "branden" naar een iso of welk formaat je wil, meteen op je usb-stick en/of usb-hdd.
Stick in de streamer, klaar.  Geen gedoe meer met DVD.

groet,

Theo

15

Waarom niet meteen op media-streamer ? De vob's "branden" naar een iso of welk formaat je wil, meteen op je usb-stick en/of usb-hdd.
Stick in de streamer, klaar.  Geen gedoe meer met DVD.

groet,

Theo

16

Je kan zo`n VOB bestand inderdaad het beste met al zijn andere VOB en IFO en BUP vriendjes in de VIDEO_TS directory laten en de hele dvd inhoud kopieren naar waar je maar wilt. Een dvd is nu eenmaal een eindproduct. Als je de ruimte die een dvd in neemt niet hebt, dan pas moet je de dvd gaan omzetten naar gecomprimeerde videoformaten. Populaire Google queries in dit verband zijn: "vlc dvd to divx", "mencoder dvd to divx" bijvoorbeeld. Een dvd naar een divx bestand omzetten doet de dvd over het algemeen prima op een cd passen.

slackware .. de enige die linux aan linux over laat

17

Zanussi, dat bleek inderdaad het geval. Alleen jammer dat ik er een pak DVD-RW voor heb moeten kopen. Ik kon de hele handel zo branden, maar ik had het liever op USB gehad.

Maar ik heb weer wat geleerd (nu nog onthouden). smile

Open Suse 13.1
KDE 4.10.5