Onderwerp: media center
hallo allemaal
ik heb een pc waarvan ik een media center wil maken op basis van het besturingssysteem Debian Linux
helaas weet ik van deze kast nog niet de specificaties zo als welke tv kaarten er in zitten welk moederbord en zo voort.
toch begin ik deze discussie alvast om ervaringen te horen welke pakketten ik zo al nodig heb enz enz enz.
ook heb ik wel paar wensen/eisen.
zo wil ik indien mogelijk graag dat ik op men Windows pc's ook de opnames kan bekijken, via het media center tv kan kijken (dus eigelijk dat de media center een server is en op Windows ene cliënt kan draaien waarmee ik dan dus de zender over het netwerk kan bekijken.)
opnames kan plannen en starten via een webinterface of een of andere cliënt die over internet de mogelijkheden bied om opnames in te plannen.
verder moet het media center natuurlijk ook als gewoon media center te gebruiken kunnen zijn dus ook dat ik er gewoon tv mee kan kijken opnames kan kijken radio kan luisteren enz enz enz (alles wat met een voorwaardege Windows media center dus ook kan)
ook wil ik stremming media er mee kunnen kijken en of opnemen zo als dus internet radio en internet tv.
alvast nu dus de vragen die ik heb.
1: is alles voor zover ik net heb op ge somt in theorie mogelijk.
2: welke pakketten moet ik installeren.
3: zijn er howtoos en of relevante en interessante documentatie.
3.1 graag ook links
4: wat zijn de ervaringen van jullie met soort gelijke idee en projecten?
verder leuk extratjes er in zouden zijn:
1 dat hij ook mijn digitale televisie ontvanger kan bedienen (ik heb een usb infrarood zender ontvanger liggen)
2 ik ook via internet tv kan kijken opnames kan kijken eventueel met een cliënt die via internet kan verbinden
3: ik heb met men sony ericson x1 pda kan bedienen en tv kan kijken (indien mogelijk ook over internet of wifi verbinding)
groeten: peter vd linden.
ps specificaties volgen vandaag of anders morgen
ik gebruik debian linux met kernel 2.6.686