In geval van WinXP: nadat je windows geinstalleerd hebt moet je je Linux bootloader aanpassen. Ik heb geen ervaring met Lilo, wel met grub. Echter, tijdens de installatie van Linux moet ik altijd ervoor kiezen of ik de gegevens van die bootloader op de Master Boot Record (MBR) of op mijn linux partitie wil zetten. Ik zet altijd zoveel mogelijk op mijn Linux partitie. Vervolgens kan ik dan met een opstart diskette of CD een (GEVAARLIJK) commando geven om een stadaard MBR terug te krijgen waar Windows mee om kan gaan. Daarna pas ik Grub weer aan (uitgaande van Grub op linux partitie en IDE harde schijven, geen RAID geen SATA):
To have Grub start at boot up:
0. Knoppix?
1. su
2. grub
3. root (hd0,1)
Meaning: first hdd, second partition (i.e. /dev/hda2)
4. setup (hd0)
5. PC will boot into grub (from hda2?) and will show the OS'es from /boot/grub/menu.lst
P.S.1 Allways choose to have Grub installed at the partition of your Linux distro!
P.S.2 /dev/hda = (hd0)
/dev/hda1 = (hd0,0)
/dev/hda2 = (hd0,1)
/dev/hda3 = (hd0,2)
Succes. Modderen met partities enzo kan tot data verlies leiden!!!!!!!!!!! Verdiep je in wat je wilt gaan doen en oefen met een oude PC die toch maar op zolder ligt weg te stoffen.
Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....