Onderwerp: Schokkerige flashvideo's op snelle PC (C2D E6400)

Ik heb een PC staan met een Intel Core 2 Duo E6400 CPU (2,13GHz), 1GB RAM en een Fujitsu-Siemens D2480 moederbord. De chipset is een ATi RC410 met geïntegreerde ATi Radeon X300 IGP. Het geheel draait op Mandriva Linux 2010 en de gebruikte driver voor de IGP is de "ati" open-source driver (er is geen keuze).

Als ik op dit systeem een video vanaf bijv. Youtube volledig scherm wil afspelen, dan schokt het beeld een klein beetje bij lage (360p) en middelmatige (480p) kwaliteit. Bij hoge kwaliteit (720p) is het zo schokkerig dat het niet meer de moeite waard is om te kijken.

Het systeem zal hiervoor in principe toch krachtig genoeg moeten zijn? Wat gaat hier fout?

Op een lager systeem (Intel Pentium Dual-Core E5300, 1GB RAM, Intel i945 IGP) kan ik wèl hoge kwaliteit (720p) video volledig scherm afspelen zonder haperingen.

Re: Schokkerige flashvideo's op snelle PC (C2D E6400)

Heb je de zg. Visual Effects voor je desktop aanstaan (Compiz)? Zo ja, probeer ze eens uit te zetten.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

De visual effects staan uit en ik heb ook al geprobeerd in het Control Center de compositie-instelling aan- en uit te zetten voor de video-hardware, maar dat maakt geen verschil uit. Ook EXA en XAA-versnelling geprobeerd maar geen verschil sad

4

Ik denk dat je een 64 bit systeem hebt en daar is een 64 bit flash voor te vinden.
Ik weet alleen niet zo snel de link te vinden, ik heb hem via deze site gevonden: http://lcardinaals.wordpress.com