1

Onderwerp: Upgrade van Ubuntu 8.04 naar 10.04

Beste Mensen,

Ik heb op een server met mysql een upgrade gedaan van Ubuntu 8. 04 TLS naar Ubuntu 10.04 TLS. Echter gaat alles goed, behalve mysql die corrupt raakt. Niet de database, maar mysql zelf. Als je /etc/init.d/mysql restart doet, komt er geen antwoord. Ook geen foutmelding en er bestaat ineens geen /var/run/mysqld/ directory meer na de upgrade. Wat gaat er fout ? Ik heb de backup van Ubuntu 9.04 TLS maar weer terug gezet en hij draait weer als een zonnetje. Alleen moet dat ding ooit over naar 10.04 TLS lijkt me.

Het heeft geen haast, maar zou wel graag willen weten wat er loos was. Het leek er ook op dat ik geen pakketten meer kon installeren. DNS werkte wel goed.

2

Re: Upgrade van Ubuntu 8.04 naar 10.04

Ik weet dat onder 10.04 + het pakket mysql-server heet. Misschien dat er een naam-verandering is? Een schone installatie is geen optie? (met backup van de databases)

"If everyone demanded peace instead of another television set, then there'd be peace." - John Lennon

Kijk ff in /etc/init.d. Misschien heet het ding wel mysqld.

Misschien helpt dit anders: http://www.myrant.net/2010/05/21/upstar … ntu-10-04/

Wel lollig dat je van 8.04 naar 10.04 gaat en een backup van 9.04 terug zet. O ja... het is een LTS-versie wink

Het moet 8.04 zijn wink 9.04 is GEEN TLS versie, dus die komt er niet op ! Hij heet echt mysql en geen mysqld in /etc/init.d/ Ik zal even zoeken, bedankt voor jullie antwoorden.

LTS ipv TLS smile