Re: Mac OS X
Ik vind het prima. Ik ken een paar LaTeX fanaten. Voor de meesten echter geen alternatief.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
Ik vind het prima. Ik ken een paar LaTeX fanaten. Voor de meesten echter geen alternatief.
Ik ken nog steeds geen goed office pakket.
Allemaal net niet. ![]()
Ik herinner mij dat Snow Leopard hier nog steeds ligt en de MacBook van mijn vriendin nog geupgrade moet worden. Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat.
Ik ken nog steeds geen goed office pakket.
Allemaal net niet.
Wat mis je dan, wat je nergens kunt vinden?
<sarcasme>En Linux is voor vieze hippies.</sarcasme>
Dan is daniel wellicht de hippie die inmiddels een dikbetaalde baan heeft en dan ook nu huis-boompje-beestje leeft en zich 2 dure auto's kan veroorloven en die dan ook voor de deur heeft staan (en de idealen voorgoed opgeborgen heeft)... ![]()
danieldk schreef:<sarcasme>En Linux is voor vieze hippies.</sarcasme>
Dan is daniel wellicht de hippie die inmiddels een dikbetaalde baan heeft en dan ook nu huis-boompje-beestje leeft en zich 2 dure auto's kan veroorloven en die dan ook voor de deur heeft staan (en de idealen voorgoed opgeborgen heeft)...
Hehe, nee. Ik heb toch voor de baan gekozen die leuk is, ipv de baan die voor maximalisatie van loon gaat. Niet dat ik kan klagen, maar in 'de industrie' zijn de salarissen een stuk hoger.
Bovendien heb ik geen, en wil ik geen rijbewijs
.
Wat betreft idealen: de meeste code staat netjes op m'n Github account (of op andere plekken) onder de L(GPL).
Iedereen nog bedankt voor de antwoorden.
Ik heb het mijn dochter laten lezen, moet ze maar kijken wat ze er mee doet.
Groeten.
Educatief topic.... weet ze ook gelijk wat snobs en hippies zijn ![]()
Educatief topic.... weet ze ook gelijk wat snobs en hippies zijn
![]()
Apple wordt altijd als een hippie-os afgeschilderd, dus zal ik wel een snob zijn. ![]()
ja zoals "kleren" de man maken ....pffffffff wat een gelul .Apple maakt gewoon goeie kwaliteit producten ik kan ze alleen niet veroorloven
zo komen we meteen "to-the-point" Wat niet bereikbaar/haalbaar is voor mensen ,word meteen gelabeld een mens is iets wat een kudde dier ,de een roept 'Boe' en een ander loopt erachter aan.
Veiligheid van Apple producten is soms idd wat dubieus:
http://www.macrumors.com/2010/08/02/ios -concerns/
Handig dat je je iPhone kunt jailbreaken door een website te bezoeken. Maar is natuurlijk in z'n algemeenheid niet wenselijk
. Wie weet wordt Apple de nieuwe Microsoft wbt. security reputatie.
Nu Apple zo enorm groeit met de ipad en de iphone zou dat wel eens heel goed kunnen ja.
Ik dacht dat Oracle nu de slechtste was qua veilig software.
*kickt onderwerp off-topic*
Ik dacht dat Oracle nu de slechtste was qua veilig software.
Een beetje concurrentie is niet slecht
.
Joris schreef:Ik ken nog steeds geen goed office pakket.
Allemaal net niet.Wat mis je dan, wat je nergens kunt vinden?
Ik heb het probleem nu weer.
Fatsoenlijke, zelf updatende, nummering voor afbeeldingen.
Het is altijd hetzelfde ge-etter.
Het is losse tekst, het werkt niet bij, je moet hoofdstukken ook nummeren, nummering zweeft ergens.
Dynamisch verwijzen naar afbeelding zoals (see figure 2.1) en als 2.1 2.2 wordt wordt (see 2.2) werkt dan wel goed.
Je hebt het over de tekstverwerker... moet je dan niet de tekstverwerkingsprincipes met H1, H2, enz gebruiken? Het beste kun je gewoon eerst puur de tekst intikken en later de opmaak. En bij opmaak horen ook de hoofdstukken, paragrafen, imagenummering, enz.
Dit zijn geen spannende dingen die je noemt.... kunnen openoffice, msoffice, enz, enz. En google docs, office live ook een heel end.
M'n ervaring is dat het pijnlijker is, en meer tijd kost dan in LaTeX. Vooral documenten waar al langer aan gewerkt wordt, en evt meerdere office suites, worden stijlen vaak een puinhoop.
Bovendien wordt je typesetting nooit zo goed
.
Meerdere office suites door elkaar ja... dat wordt snel een zooi.
Dat kan je met LaTeX inderdaad echt niet gebeuren ![]()
MrLeeJohn schreef:Joris schreef:Ik ken nog steeds geen goed office pakket.
Allemaal net niet.Wat mis je dan, wat je nergens kunt vinden?
Ik heb het probleem nu weer.
Fatsoenlijke, zelf updatende, nummering voor afbeeldingen.
Het is altijd hetzelfde ge-etter.
Het is losse tekst, het werkt niet bij, je moet hoofdstukken ook nummeren, nummering zweeft ergens.Dynamisch verwijzen naar afbeelding zoals (see figure 2.1) en als 2.1 2.2 wordt wordt (see 2.2) werkt dan wel goed.
Ik heb leren tekstverwerken met WP5.1 en maak daarom zeer goed gebruik van settings.
OOo heeft pagina lay-out die je per x aantal pagina's kan instellen. Werkt zeer goed. Better dan Word.
Ik stel lettertype, met grootte, inspring, e.d. van te voren in. Maak alvast ruimte voor de inhoudsopgave.
Ik heb documenten uit China via Japan naar Nederland toch weer in een lay-out weten te passen. Mijn wraakpuntje op dit soort collega's die geen lay-out gebruiken en geen verschil tussen de harde enter en zachte enter weten laat staan taalinstelling goed gebruiken, de spelling op UK-English zet.
Punt met tekstverwerkers is dat het vaak goed werkt, maar als het niet goed werkt het gewoon een hel is.
Tekstverwerker kunnen volwassen mannen laten janken. Bij die uitlating blijf ik nog wel even. ![]()
P.s. waar is het onderwaterscherm van WP5.1 gebleven?
Jaja, dat onderwaterscherm ken ik nog wel ja. Ik beheerde ooit wp5.1 op een netware3-netwerk.... heeeeerlijk! Voor dat onderwaterscherm is nooit een goed alternatief gekomen.
Ik snap je opmerkingen. Vaak wil je niet wachten met lay-out en opmaak tot het einde. Toch werkt dat het beste. En zit je in de problemen, kopieer dan alles naar een kladblok en dat weer naar een leeg docje. En voeg dan los de layout en opmaak toe. Dat gaat zeker goed. Dan is janken niet nodig ![]()
Effe stangen: ![]()
Word perfect !
Dat was er ook voor de enige echte computer.
WordPerfect for Atari ST
Like the Macintosh version, development of WordPerfect for the Atari ST did not run parallel to the DOS versions. However the Atari ST version number was connected to contemporary releases for DOS. In 1987, WordPerfect Corp. released version 4.1 which was the only version released however numerous patches and updates were released to assure that the Atari version of WordPerfect runs on all Atari ST, STe, TT, and Falcon computers.
Mega ST vs. Mac Commercial
http://www.youtube.com/watch?v=a4C46UZlW_E
Effe stangen:
Word perfect !
Dat was er ook voor de enige echte computer.
WordPerfect for Atari ST
En een DTP pakket op een 720 floppy.
groet,
Theo
Calamus ?
In de 68000 tijd was redelijk veel software voor zowel de atari als de mac beschikbaar.
Zelfde cpu.
Het spel F1 kwam op 4 ! floppies !
En toch koos Linus voor de Intel-cpu
Tja iedereen maakt fouten ![]()
Maar even serieus, Atari heeft nooit ( of niet snel genoeg) met een opvolger van de st kunnen komen.
En motorola kon intel niet bijhouden waardoor later ook Apple opzoek moest naar een andere cpu en inmiddels ook op intel draait.
Misschien leuk om ook te vertellen ?
Atari werd verkocht als MS DOS compatible. (een Atari kan msdos floppies lezen, en ook windows floppies, alleen geen 1.4 mb flops))
Later bleken ze daar geen toestemming voor gevraagd te hebben aan ibm.
Dat is later nog opgelost met een patenten ruil tussen Atari en IBM.
Maar hoewel de naam Atari nog wel bestaat voor games, is Atari niet meer.
Du nu red ik me maar met me atari emulator.