1

Onderwerp: Oracle linux?

Soms kom je op merkelijke dingen tegen tijdens het surfen. Ik was wat dingetjes van java aan het uit zoeken en zag tot mijn verbazing dat Oracle ook een Linux (enterprise) versie heeft. Nu staat Oracle bekent als vriend van OSS icon_confused. Maar vind het wel opmerkelijk.
Kent iemand deze distro?
http://distrowatch.com/table.php?distribution=oracle

Heb voornamelijk OpenSuSE 12.1 maak af en toe een uitstapje naar (K)(X)Ubuntu en test wel eens wat anders ter lering en vermaak
Dan maar wat levens motto's
                Geen geklaag morgen is het weer vandaag.
                Zonder luiheid geen vooruitgang.

2

Re: Oracle linux?

Ja, die kennen we wel (ik zelf heb er een hekel aan, want je hebt bijvoorbeeld ook een Oracle account nodig om OS-patches te installeren) maar binnen de rug (universiteit Groingen) gebruiken we het voor Oracle RAC clusters. Voordeel is dat het door Oracle gesupport wordt, heb je dus meer kans dat je database install het ook gaat doen/stabiel is.

"I doubt, therefore I might be"

Ja hoor.... bekende enterprise distro. Is een klein beetje in de vergetelheid geraakt. Oracle wilde hierdoor de verkoop van oplossingen van clustering via Oracle RAC bevorderen. Een redhat-variant. Oracle RAC schijnt verder ook erg goed op suse te draaien.

4

Oracle linux is inderdaad goed bekend. Maar eigenlijk is het een rebrand van RHEL net als CentOS zeg maar. Wij hebben het hier ook draaien voor het RAC cluster, het voordeel is dat de licentiekosten lager zijn als die van RHEL voor een vergelijkbaar contract. en beide (ook nog andere distri's) zijn certified voor RAC.

Er zitten wel subtiele verschillen tussen RHEL en Oracle Linux. zo zijn de filesystem drivers voor ASM bijvoorbeeld al toegevoegd en hoef je die niet handmatig in te patchen zoals voor een Suse of Rhel systeem.

1+1=3

spam: admin@glgaming.com