1

Onderwerp: oude laptop weer op kalefateren

Ik wil mijn oude laptop weer eens aan de praat krijgen. Ik had altijd Xubuntu met LXDE. Maar wil eens wat anders proberen. Nu twijfel ik tussen Puppy, TinnyCore en Unity Linux. Ik kan ze alle drie proberen maar wil eerst met een beginnen. Maar ja welke. Waar hebben jullie goed en minder goede ervaringen mee? Al vast mijn denk.

Heb voornamelijk OpenSuSE 12.1 maak af en toe een uitstapje naar (K)(X)Ubuntu en test wel eens wat anders ter lering en vermaak
Dan maar wat levens motto's
                Geen geklaag morgen is het weer vandaag.
                Zonder luiheid geen vooruitgang.

Re: oude laptop weer op kalefateren

Wat zijn de specs van die computer? Mss kan je dan wel gewoon Linux Mint 13 ofzo installeren

3

laptop is zo oud dat KDE Gnome en MATE er niet lekker op draaien, hoeft ook niet. Dus Mint komt er niet. ding is een jaar of tien oud. Compaq Armada M700 700MHz 265 MD ram 18 GB HDD. En nog een Toshiba Satellite Pro 4600 ook 750 MHz etc.
Ik wil even geen ubuntu kloon. Gewoon een flux of open box iceWM desktopje of E17. gewoon klein geen gedonder distro zeg maar.

Heb voornamelijk OpenSuSE 12.1 maak af en toe een uitstapje naar (K)(X)Ubuntu en test wel eens wat anders ter lering en vermaak
Dan maar wat levens motto's
                Geen geklaag morgen is het weer vandaag.
                Zonder luiheid geen vooruitgang.

4

slackware 11

slackware .. de enige die linux aan linux over laat

Ben zelf ook bezig met een oude laptop. de dell latitude cpi

Bios update gedaan naar versie v12

pupeee celeron gedownload, instaleert normaal maar het beeld is haast onleesbaar ligt dit aan het aantal kleuren?  Heb damn small linux geprobeerd die geeft hetzelfde probleem.

mint 7 geeft out of memory aan

fedora 17 lxde start niet eens

ga nu mint 9 lxde proberen.

iemand nog ideeen heb ondertussen stapeltje distros liggen maar het verste ben ik gekomen met win xp en live cd van kolibri

Duckman, wat dacht je van een minimale debian installatie en daarna zelf flux installeren?

@old.ms.fan: kan je een eigen topic starten? Geef daarin even duidelijk je volledige specs weer.

D e b i a n

sorry neem me niet kwalijk