1

Onderwerp: 78 Geboortedag Robert Moog ?

Vandaag meent Google melding te moeten maken van de 78e geboortedag van Robert Moog.
Nu vraag ik mij zo af waarom Google dit doet, want,

- Robert Moog is bij mijn weten al jaren geleden overleden.
- Niet nerds hebben geen idee wie Robert Moog was
- Weinigen weten dat Robert Moog op meerdere gebieden dan techniek aleen bekendheid genoot.

Nu ja... het zal zo zijn reden hebben.  De minimoog op google werkt echt, das dan wel weer geinig.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

Re: 78 Geboortedag Robert Moog ?

Ha ha. Nou ja, laten we het er op gokken dat ze niet wisten dat 'ie helaas al overleden is of dat ze de Moog Synth zo belangrijk vinden dat het niet uitmaakt of Robert zelf dood is of niet.

Het zal je verbazen hoeveel niet-nerds toch weten wat een Moog is. Het is nog steeds voor velen synoniem met de synthesizer.

En nu komt het mooie van dit soort kleine anniversaries van Google: dankzij het aanzwengelen van de discussie door jou en Google weet ik nu dus dat de man meer dan techneut was. smile

P.S. Een jaar of zo geleden was het spel "pacman" jarig. Kon je Pacman spelen op Google. Zo kunnen jongeren van alles leren over computers en techniek. Dit soort recente geschiedenis lessen zouden ze op scholen moeten geven.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

3

Re: 78 Geboortedag Robert Moog ?

Ze spreken van een geboortedag! Dat doe je meestal bij iemand die al overleden is. Anders had je het wel over verjaardag.
Ik neem dus aan dat ze weten dat ie inmiddels overleden is. smile