801

Re: Opmerkelijk-Nieuws-Bericht deel II

Die verschillende vensters gaan wennen op een gegeven moment al vond ik het soms nog irritant, vooral op kleinere schermen. Het zorgde er wel voor dat mensen na één keer opstarten Gimp al weer deïnstalleerden, dus goed dat het nu kan.

:wq

802

http://tweakers.net/nieuws/81795/ea-gaa … linux.html

Beetje schreeuwerige kop, aangezien het nog niet bevestigd is, maar wel interessant om even in de gaten te houden.

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

803

nou ja zeg, zitten wij hier afgelopen week de linux-desktop voor dood te verklaren, gaat EA games uitbrengen icon_mrgreen

Help mee om KDE 4.8 in het Nederlands of Fries te vertalen!!

804

icon_kwijl

Valve en EA op Linux ?

Komt een droom van velen dat toch uit ?

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

805

Erg positief nieuws, net als dit:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=n … px=MTA5ODM

Ubuntu lijkt toch het voortouw te nemen. En als Linux synoniem wordt voor Ubuntu, dan zij dat maar zo.

"Nonsense is better than no sense at all" - Nomeansno | Bekroond Mac en Lumia fanboy

806

En ondertussen staat EA met twee gratis spellen in de Ubuntu Software Center. smile
http://omgubuntu.co.uk/2012/05/ea-games … re-center/

Niet klein meer.

807

The titles, ‘Lords of Ultima‘ and ‘Command & Conquer Tiberium Alliances‘, run in your default browser.

Dat zijn dus webgames, maar dat is ook een mogelijkheid voor een meer cross-platform toekomst wink.

Als je geen Ubuntu hebt, kun je het ook gewoon hier spelen wink:

http://alliances.commandandconquer.com/

"Nonsense is better than no sense at all" - Nomeansno | Bekroond Mac en Lumia fanboy

808

Steen voor steen bouw je een tempel.
Dit is de eerste stap. smile

Niet klein meer.

809

http://webwereld.nl/nieuws/110735/hp-ze … r-x64.html

HP zet eigen Unix-variant over naar x64

HP houdt de eigen Unix-variant HP-UX niet langer exclusief op zijn Itanium-servers. Een port naar Intels Xeon-processors komt eraan.

Ceo Meg Whitman verklapt deze toekomstige overstap in een interview met techblog AllThingsD van de Wall Street Journal. "Uiteindelijk moeten we Unix maken op een Xeon-chip, dus dat gaan we doen." Het eigen serverbesturingssysteem draait dan niet meer alleen op de zware HP-servers met Intels 64-bit Itanium-processor.

Misschien is dit bericht vooral leuk voor mij.

Ik heb op me werk nog met risc processoren en HP-UX te maken. ( 10.2 met dank aan systeem beheer)
Op me werk draait nog cad 400 op HP-ux 10.2.

Dit word ook nog gebruikt, hoewel het bedrijf bezig is met een overstap naar Catia.
Mijn huidige baan is dan ook om de tekeningen uit cad 400 in Catia te reproduceren.
( van 2d naar 3D )

Ik log via windows met X manager in op een cad 400 station.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

810

Van tweakers

Zou het dan toch nog gebeuren  ?

Dell begint deze herfst verkoop XPS 13 met Ubuntu

Dell heeft na een proefperiode van vier maanden besloten om vanaf de herfst een XPS 13-ultrabook met Ubuntu 12.04 LTS te gaan verkopen. De computerfabrikant claimt duizenden aanvragen van ontwikkelaars vanuit de hele wereld te hebben.

Dell claimt dat Project Sputnik, zoals het project van de Ubuntu-XPS 13 heet, zo goed is ontvangen dat besloten is de pilot in een product om te zetten. De fabrikant zegt duizenden aanvragen ontvangen te hebben en nu te bekijken hoe deze het beste afgehandeld kunnen worden.

Met de Ubuntu-ultrabook richt Dell zich specifiek op ontwikkelaars. De gebruiker kan bijvoorbeeld kiezen voor bepaalde profielen, zoals Android, Ruby of Javascript, waarna uit een GitHub repository de benodigde softwarepaketten worden gedownload. De fabrikant zet de long term support-versie van Ubuntu 12.04 op de laptop. Dell en Canonical hebben samengewerkt om alle hardware van de XPS 13 onder Ubuntu werkend te krijgen.

In het verleden bracht Dell al een aantal notebooks met Ubuntu uit, maar die waren op consumenten gericht. De fabrikant experimenteert al jaren met het gebruik van Linux, nadat uit onlineonderzoek naar voren kwam dat gebruikers dit met grote afstand wilden. Nog niet bekend is wanneer de verkoop precies begint, wat de ultrabook gaat kosten en of deze in Nederland te koop zal zijn.

811

Valve-directeur: Windows 8 is een ramp

Tweakers
http://tweakers.net/nieuws/83358/valve- … -ramp.html

Gabe Newell, de oprichter en directeur van ontwikkelaar Valve, vindt Windows 8 'een ramp voor iedereen in de pc-markt'. Newell is vooral ontevreden over het gesloten karakter van het OS en vreest dat een aantal oem's de markt zullen verlaten.

Gabe Newell deed zijn uitspraken tijdens Casual Connect, een jaarlijkse gameconferentie in Seattle. Newell, die 13 jaar bij Microsoft werkte, had een podiumdiscussie met Ed Fries, voormalig topman van de gamesdivisie van Microsoft. In het gesprek gaf Newell zijn ongezouten mening over het nieuwe besturingssysteem van zijn voormalige werkgever. "Ik denk dat Windows 8 een ramp is voor iedereen in de pc-markt. Ik denk dat een aantal belangrijke pc-oem's de markt zullen verlaten. Ik denk dat er voor heel wat mensen geen marges meer zullen zijn. Als dat waar is, dan is het goed om een alternatief te hebben."

Met die laatste opmerking verwees Newell naar de plannen van Valve om Linux te ondersteunen. De studio sleutelt aan een Linux-versie van zijn downloadplatform Steam en aan een Linux-versie van zijn game Left 4 Dead 2. Na L4D2 wil de studio meer van de eigen games naar Linux overzetten. Het hoopt daarmee ook andere ontwikkelaars over te halen om de games die ze via Steam aanbieden naar Linux te vertalen. "We willen het zo makkelijk mogelijk maken om de 2500 games op Steam op Linux te laten draaien", zei de Valve-directeur. Volgens hem moet zijn bedrijf zich zo tegen de introductie van Windows 8 'indekken'.

Debian verruilt Gnome Shell misschien voor XFCE:

http://www.muktware.com/4087/debian-whe … nvironment

Debian / JoliOS / #! / Ubuntu / win7 / Haiku OS

813

Noord-Korea draait op Linux.

Ook het intranet van het land zou makkelijk kunnen worden aangesloten op het internet. Volgens Schmidt kunnen de overheid, het leger en de universiteiten al op internet via open source software op basis van Linux, maar is dat voor de rest van de bevolking niet mogelijk.

http://www.nu.nl/internet/3008396/googl … korea.html

:wq

814

Einde Nokia's Symbian: http://lnkd.in/f3gJ2s

815

MrLeeJohn schreef:

Einde Nokia's Symbian: http://lnkd.in/f3gJ2s

Ik vond het toch 3x niks.

Open Suse 12.3
KDE 4.7

816

Ik heb er een tijd veel plezier van gehad. O.a. op de E72. Prachtig ding.

817

Yay! Vroeger was het het smartphone OS. Maar toen kwam 'iPhone OS', wat gekloond werd door Google (niet dat Android nu nog een iOS kloon is) en de rest is geschiedenis.

Hopelijk Nokia toch een eindje met Windows Phone. Een derde speler is nooit slecht...

818

Ach, als derde speler kunnen we ook bada, tizen of ubuntu-os hebben, toch?

yikes

Help mee om KDE 4.8 in het Nederlands of Fries te vertalen!!

819

"Linux" sloopt UEFI

http://www.phoronix.com/scan.php?page=n … px=MTI4ODQ

Linux Bricks Some UEFI Samsung Laptops
Posted by Michael Larabel on January 30, 2013
Generating a fair amount of attention today is word that when booting modern versions of Ubuntu -- and other Linux distributions -- on Samsung laptops that utilize UEFI, Linux can actually brick the system. There's now an urgent Linux kernel patch underway.

The Samsung UEFI Linux bricking issue has been known going back to last summer per LaunchPad Bug 1040557:

I cannot provide detailed log massages because laptop is bricked right now.

If you have courage to try it select UEFI boot from bios and than try to boot laptop using liveusb (made form Precise Pangolin 12.04.1 amd64).

Laptop hangs up in black screen. If you force power-off, after it, laptop wont start. I mean it not event start bios, just black screen no sounds nothing.

I filing this report, because i already bricked second laptop. At first i thought it was unrelated issue and laptop was fixed by warranty service (replaced motherboard), but after second time i quite sure.

Others have confirmed this issue too and it's affected both Ubuntu 12.04 and Ubuntu 12.10. The aforementioned bug report has been very active going back to last summer and it's accumulated more than 129 comments and confirmation of the issue affecting at least three dozen users and likely many more.

Hitting the kernel mailing list just now is an urgent patch for disabling samsung-laptop on EFI hardware. "It has been reported that running this driver on some Samsung laptops with EFI can cause those machines to become bricked."

The samsung-laptop Linux kernel driver has been reported to cause Machine Check Exceptions, so the workaround for now is disabling it from being used on EFI-enabled Samsung laptops. That's it for now.

820

Gps schreef:

"Linux" sloopt UEFI

http://www.phoronix.com/scan.php?page=n … px=MTI4ODQ

Linux Bricks Some UEFI Samsung Laptops
Posted by Michael Larabel on January 30, 2013
Generating a fair amount of attention today is word that when booting modern versions of Ubuntu -- and other Linux distributions -- on Samsung laptops that utilize UEFI, Linux can actually brick the system. There's now an urgent Linux kernel patch underway.

The Samsung UEFI Linux bricking issue has been known going back to last summer per LaunchPad Bug 1040557:

I cannot provide detailed log massages because laptop is bricked right now.

If you have courage to try it select UEFI boot from bios and than try to boot laptop using liveusb (made form Precise Pangolin 12.04.1 amd64).

Laptop hangs up in black screen. If you force power-off, after it, laptop wont start. I mean it not event start bios, just black screen no sounds nothing.

I filing this report, because i already bricked second laptop. At first i thought it was unrelated issue and laptop was fixed by warranty service (replaced motherboard), but after second time i quite sure.

Others have confirmed this issue too and it's affected both Ubuntu 12.04 and Ubuntu 12.10. The aforementioned bug report has been very active going back to last summer and it's accumulated more than 129 comments and confirmation of the issue affecting at least three dozen users and likely many more.

Hitting the kernel mailing list just now is an urgent patch for disabling samsung-laptop on EFI hardware. "It has been reported that running this driver on some Samsung laptops with EFI can cause those machines to become bricked."

The samsung-laptop Linux kernel driver has been reported to cause Machine Check Exceptions, so the workaround for now is disabling it from being used on EFI-enabled Samsung laptops. That's it for now.

Op het Ubuntu forum.

Zijn verschillende threads over installeren over Ubuntu 12.10 naast Windows 8, niet alleen Samsungs laptops.

Dat wil niet echt lukken, zelfs met UEFI uitgeschakeld.

821

Op opensuse forum ook veel problemen.

822

Jammer weer dit, vooral omdat het al lang werd voorspeld...

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

823

Hoi hoi,

Begrijp ik dat je computer dan echt stuk is? icon_evil Of kan je de bios resetten door de battery er even (bij een laptop niet zo makelijk) uit te halen? icon_confused
Altijd weer blij met die innovaties van MS. Gelukkig is hun nieuwe OS zo goed dat je toch geen linux meer op je PC wilt zetten.
Dit is met preinstalled W8 maar ik koop tegenwoordig (al 1 keer gedaan icon_mrgreen) mijn PC als losse onder delen, en laat die door de winkel in elkaar zetten. Daar zit toch ook UEFI in de bios (maar niet aan) maar van rja begrijp ik dat dat niet uit maakt. Zitten we als goud eerlijke icon_holy LINUX gebruikers straks vast aan hardwar van voor 2013 icon_cry ?

Eerst fan van Pinguïns nu ook van Tux  wink
Elke dag weer een beetje minder digibeet.

824

Ja dan is je computer stuk en moet er een nieuw moederbord in worden geplaatst.

Mij is dit ook onlangs overkomen en het was geen ubuntu (Fedora 18 beta) en ook geen samsung (Lenovo).

Gelukkig had ik nog garantie

Als uefi uit staat dan is er geen probleem

Voor mij hoeft uefi voorlopig even niet meer tongue

The best things in life are free.
TE RBAC MLS
ontwerp, attributen, beleid en context

825

Ik zal wel weer 100 jaar achterlopen maar wat is UEFI?

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
Debian testing op de desktop en op de laptop