Onderwerp: Installeren Linux.
Beste mensen,
Ik ben al een hele poos bezig om linux te installeren op mijn computer wat helaas steeds niet lukt. Ik heb verschillende distro 's geprobeerd. (Ubuntu, OpenSuse, e.a.) Alleen geen van allen kan ik installeren op mijn computer. Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat ze blijkbaar allemaal vastlopen op mijn dvd-apparaat.
Ik heb een acer M3920 (i5-2300 2.8 Ghz, 6 Gb, AMD Radeon HD 6570, dvd identificeert zichzelf als dh16absh). In live modus en installatie modus krijg ik een foutmelding op ata8 (dit is mijn dvd-apparaat.) Hij blijft hier ophangen en verder gebeurt er ook niets meer. (ata bus error, hard resetting link). Nu mogen jullie eerst afgeven op Acer, als er iemand misschien daarna maar een oplossing heeft. In Windows kan ik de schijf wel gewoon benaderen en gebruiken, óók met branden. Ik heb altijd op mijn "oude" computer altijd met veel plezier linux gebruikt en wil dat eigenlijk weer opnieuw gaan doen.
Hopelijk hebben jullie goede ideeën, anders stuur ik hem maar weer eens terug naar Den Bosch.