Onderwerp: Update probleem Linux 13 Maya

Als ik via updatebeheer bestanden wil ophalen dan krijg ik de melding: E: dpkg werd onderbroken; voer handmatig 'sudo dpkg --configure -a' uit om het probleem te verhelpen.  Als ik dit in de terminal uitvoer dan staat het volgende: Instellen van nautilus-dropbox (0.7.1-2) ...

Downloading Dropbox... 100% o share and store your files online. Want to learn more? Head to http://www.dropbox.com/

Als ik de terminal sluit en opnieuw probeer te updaten dak krijg ik opnieuw de eerdere fout melding (sudo dpkg etc)

Re: Update probleem Linux 13 Maya

Krijg je geen optie om ja of nee of iets dergelijks te kiezen? Wat gebeurt er als je na deze melding op "q" drukt?

As je de terminal sluit, dan stopt het updateproces. Dus dan snap ik dat deze melding terug blijft komen.

De foutmelding blijft hetzelfde, ik heb gedacht om een nieuwe versie van Linux te installeren ,aar ben bang dat alle bestanden gewist worden

Ik mis wat informatie. Krijg je een vraag voorgeschoteld? Kun je de melding "... Want to learn more?" laten verdwijnen met "q"?

Als je zonder meer opnieuw installeert, dan ben je je bestanden kwijt. Ik zou eerst je bestanden veiligstellen door met bijvoorbeeld een Ubuntu live cd op te starten en de bestanden naar bijvoorbeeld een externe schijf of NAS te kopiëren.

De pc boot toch gewoon?
Dan kun je de bestanden die je wilt bewaren naar een stick oid wegschrijven.

De pc boot toch gewoon?

Oh ja! Gewoon eraf kopiëren is dan wel zo makkelijk. :-)

leonardt1948 schreef:

Als ik via updatebeheer bestanden wil ophalen dan krijg ik de melding: E: dpkg werd onderbroken; voer handmatig 'sudo dpkg --configure -a' uit om het probleem te verhelpen.  Als ik dit in de terminal uitvoer dan staat het volgende: Instellen van nautilus-dropbox (0.7.1-2) ...

Downloading Dropbox... 100% o share and store your files online. Want to learn more? Head to http://www.dropbox.com/

Als ik de terminal sluit en opnieuw probeer te updaten dak krijg ik opnieuw de eerdere fout melding (sudo dpkg etc)

Wist je dat je de tekst in een terminal kunt selecteren met de muis en dan m.b.v. de rechter muisknop kunt plakken in dit forum? De foutmeldingen zijn nl. niet compleet. Er lijkt een probleem te zijn met een add-on voor Dropbox voor de file browser Nautilus. Maar da's zo'n onbelangrijk onderdeel van Linux dat ik het vreemd vind dat 'ie zich daarin verslikt.

Als je Linux beginner bent zou ik, zoals min of meer wordt aangeraden hier, een goede backup maken en gewoon Linux opnieuw installeren. Of een andere distributie kiezen. Welke distro gebruik je nu? De meest gebruikte distro's zijn Ubuntu en Mint. Ik zou gaan voor Ubuntu want daar is de meeste hulp voor te vinden.

Succes! smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

Gezien de titel gebruikt hij Mint 13.

9

Het klinkt een beetje lullig, maar sommige update problemen verdwijnen vanzelf als je ze een paar dagen laat rusten.

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

Incomudro schreef:

Gezien de titel gebruikt hij Mint 13.

Die distro is uit 2012 wordt niet meer ondersteund en is niet te updaten. Vandaar.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

Ik bedank iedereen die gereageerd hebben, ik denk dat ik een nieuwe versie van Linux ga installeren en eerst een back up ga maken van al mijn bestanden

Ik zit nu met een andere probleem, namelijk als ik mijn bestanden op een externe harde schijf wil verplaatsen/ kopiëren dan kan het niet, maar alleen naar het bureaublad of  persoonlijke map op dezelfde computer

13

Je kunt hiervoor bijv. een ubuntu cd/usb gebruiken, die kun je gebruiken zonder installeren.
Waarschijnlijk zijn er ook wel andere distro's die dit kunnen, maar ik ben wat dat betreft niet meer zo op de hoogte.

Als je een linux bestandssysteem hebt op je externe schijf, kan het een ook rechten probleem zijn, maar dan kun je het eventueel snel oplossen door als root te kopieren.

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk