Video Bellen

Plaats reactie
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Video Bellen

Bericht door pascal »

Nu de Corona crisis heerst proberen een hoop mensen een mogelijkheid te vinden om met collega's of familie via het beeldscherm contact te houden.
Ja ik heb zelfs al gehoord van mensen die gezamenlijk voor de camera een biertje doen, als het moet kunnen mensen erg inventief zijn :lol:

Anyhowe niet iedereen krijgt de boel werkend.
Wellicht hier een lijstje van mogelijkheden

GoogleMeet
Los van wat je open source en privacy bewust van google vind,
veel bedrijven maken van de diensten van google gebruik.
Google bied een hoop waaronder google meet.
Niet heel veel mee gedaan ,maar het lijkt 'out of the box te werken'

MicroSoft Teams
Waarschijnlijk de beste marketing stunt die MicroSoft ooit gedaan heeft is het tijdens de crisis gratis aanbieden van de thuiswerk software
MicroSoft teams.
Ook bij ons is dit op een onbewaakt ongenblik komen bovendrijven.
Het werkt gewoon via web maar tot mijn verbazing bood MicroSoft een native Linux versie aan waarbij ik mocht kiezen tussen een .rpm of een .deb installer.
Ik heb voor het laatste gekozen (ik heb een laptopje enkel voor mijn werk dus het zal me een zorg zijn) en afgezien dat ik wel nog even een pakketje moest installeren om het werkend te krijgen.
MicroSoft vind dat als ik die rommel installeer ik er ook tot in het oneindige mee geconfronteerd moet worden, maar je kan in de settings gewoon aangeven dat je NIET wil dat ie automatisch opstart en ook dat je NIET wil dat hij blijft doordraaien als je ehm weg klikt.... echt wat denken die lui daar in hemelsnaam !
Eenmaal geinstaleerd werkt teams zonder problemen (dwz de chat en het videobellen, de rest van dat gedrocht mag mij bespaard blijven)

Skype
Tja in een ver verleden wel eens gebruik van gemaakt, destijds nog zonder video.
Skype is overrigens ook van MicroSoft en is het systeem dat standaard in MS-Teams word gebruikt.

Jitsi In een heel grijs verleden heb ik daar eens mee gespeeld ik kan me niet meer herinneren wat mijn ervaringen waren.

Welke oplossingen hebben jullie en hoe zijn jullie ervaringen ermee ?
Vivo ergo onus
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Video Bellen

Bericht door iswrong »

Ik werkt sinds 1.5 jaar op afstand. Meetings hebben we tot dusver eigenlijk altijd met Skype gedaan. Werkt eigenlijk prima met macOS en Linux. Het is wel electron zooi, maar verder eigenlijk nooit problemen mee. Alleen geen screensharing met Wayland.

Voor familie gebruik ik eigenlijk altijd FaceTime. Geweldige audio en video kwaliteit en goed geïntegreerd (ook met het adresboek, dialer, etc.).
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Video Bellen

Bericht door vi coactus »

Mijn webcam werkt niet goed meer onder linux :') Ik kan wel de servo's besturen om hem te richten :P
Plaats reactie