Culi-hoekje

Plaats reactie
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Culi-hoekje

Bericht door iswrong »

Zo weinig actieve gebruikers op het forum, zoveel subfora.

Het zou beter staan als er twee subfora waren: "Linux dingen" en "Onzin dingen" (eh ik bedoel "Niet-Linux dingen"), dan is er in ieder geval nog een redelijke kans dat het "Laatste bericht" nog enigszins in het recente verleden was.

Ik vrees dat dit forum hetzelfde probleem ontwikkelt als het terloorgegane forum. Zoveel subfora, waar de laatste post > 6 maanden geleden dat je toch een gevoel bekruipt van vergane glorie. En dat terwijl het nieuwe forum haar gloriedagen nog moet leren kennen.
Rinus
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 4:27 pm

Re: Culi-hoekje

Bericht door Rinus »

culi hoekje: iedereen kan zijn culinaire uitspattingen hier kwijt.
nou, ik trap af:
Kip op zijn zondags.
Hier in huis zijn we liefhebbers van een lekkere kip. Het liefst een mooie struise dame die in haar leven lekker heeft kunnen rondscharrelen.
En ik bereid haar in de oven als volgt:
Ik vul de kip meestal met takje rozemarijn of tijm, knoflook, zout en peper. ik vouw haar erna weer dicht en bestrooi haar met zout en peper.
Hierna gaat ze in een goed passend ovenschaaltje beolied met olijf- of arachideolie.
Voor een krokant bruin velletje leg ik er kleine klontjes boter boven op.
Dan gaat ze in de oven. Ik heb een hete lucht oven en die staat dan op 200 graden Celsius voorverwarmd.
Hier staat ze 50 tot 60 minuten te garen. Na 40 min draai ik haar vaak nog even om om ook de onderkant een mooie bruine kleur te geven.
Wij serveren haar meestal met gebakken friet of aardappeltjes en in dit seizoen ook vaak met asperges.
Ie kunt better met ne lui'n dan met ne domm'n te doon heb'n
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Culi-hoekje

Bericht door pascal »

iswrong schreef: Zo weinig actieve gebruikers op het forum, zoveel subfora.

Het zou beter staan als er twee subfora waren: "Linux dingen" en "Onzin dingen" (eh ik bedoel "Niet-Linux dingen"), dan is er in ieder geval nog een redelijke kans dat het "Laatste bericht" nog enigszins in het recente verleden was.

Ik vrees dat dit forum hetzelfde probleem ontwikkelt als het terloorgegane forum. Zoveel subfora, waar de laatste post > 6 maanden geleden dat je toch een gevoel bekruipt van vergane glorie. En dat terwijl het nieuwe forum haar gloriedagen nog moet leren kennen.
Ik ben hoe dan ook blij dat er toch een paar mensen waaronder jij actief zijn.
Dit subforum is gevraagd van uit een zeer actieve hoek.
toegegeven ik zou ook graag wat meer Linux, Software, techniek ect zien maar ik kan niet alles zelf posten en als ik dat doe zijn de reacties ook minimaal.
Vivo ergo onus
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Culi-hoekje

Bericht door vi coactus »

iswrong schreef: ma mei 18, 2020 3:48 pm Zo weinig actieve gebruikers op het forum, zoveel subfora.

Het zou beter staan als er twee subfora waren: "Linux dingen" en "Onzin dingen" (eh ik bedoel "Niet-Linux dingen"), dan is er in ieder geval nog een redelijke kans dat het "Laatste bericht" nog enigszins in het recente verleden was.

Ik vrees dat dit forum hetzelfde probleem ontwikkelt als het terloorgegane forum. Zoveel subfora, waar de laatste post > 6 maanden geleden dat je toch een gevoel bekruipt van vergane glorie. En dat terwijl het nieuwe forum haar gloriedagen nog moet leren kennen.
Hear hear.
Gebruikersavatar
nomko
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 04, 2020 10:12 am
Locatie: Den Haag

Re: Culi-hoekje

Bericht door nomko »

Zo weinig actieve gebruikers op het forum, zoveel subfora.

Het zou beter staan als er twee subfora waren: "Linux dingen" en "Onzin dingen" (eh ik bedoel "Niet-Linux dingen"), dan is er in ieder geval nog een redelijke kans dat het "Laatste bericht" nog enigszins in het recente verleden was.

Ik vrees dat dit forum hetzelfde probleem ontwikkelt als het terloorgegane forum. Zoveel subfora, waar de laatste post > 6 maanden geleden dat je toch een gevoel bekruipt van vergane glorie. En dat terwijl het nieuwe forum haar gloriedagen nog moet leren kennen.
Ik ben hoe dan ook blij dat er toch een paar mensen waaronder jij actief zijn.
Dit subforum is gevraagd van uit een zeer actieve hoek.
toegegeven ik zou ook graag wat meer Linux, Software, techniek ect zien maar ik kan niet alles zelf posten en als ik dat doe zijn de reacties ook minimaal.
Ik snap beide berichten. De eerste is duidelijk, deze forum geniet alleen bekendheid bij de vorige gebruikers van het forum maar in de buitenwereld weinig tot geen bekendheid.

@Pascal, de actievelingen waar jij het over hebt behoren tot de oude garde die het vorige Nedlinux tijdperk ook nog kennen.

Wellicht moeten we eens denken aan een charme offensief in de buitenwereld. De bekendheid van deze forum vergroten waardoor er nieuwe aanwas komt en de topics ook breder worden.
Ik heb Google niet nodig, mijn vrouw weet alles toch beter!
Rinus
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 4:27 pm

Re: Culi-hoekje

Bericht door Rinus »

Ik zie net dat mijn recept in de verkeerde rubriek terecht is gekomen.@Pascal, zou jij dit even voor me willen rechtzetten?
Ie kunt better met ne lui'n dan met ne domm'n te doon heb'n
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Culi-hoekje

Bericht door pascal »

nomko schreef: vr mei 22, 2020 8:50 am Wellicht moeten we eens denken aan een charme offensief in de buitenwereld. De bekendheid van deze forum vergroten waardoor er nieuwe aanwas komt en de topics ook breder worden.
Nomko, ik sta open voor suggesties.
Mijn taak is enkel ehm... uhm...ehh... volkomen onduidelijk :oops:
Ik heb op verzoek en met forse steun geprobeerd het forum weer te leven te schoppen,
probeer er een wat bredere technische draai aan te geven ook al weet ik uit ervaring in andere hoeken dat dit vruchtenloos zal blijken.
Reden is heel simpel... over techniek kan ik aardig meelullen, over marketing, voetbal en aanverwante infantiele onzin niet. eigen belang dus.

Als jij of enig ander iemand een idee heeft om nedlinux wat meer overeind te helpen hoor ik het echt heel graag.
Mijn mogelijkheden zijn echter beperkt, ik heb gewoon een baan een huishouden, een sociaal leven en ehhh...(Jazeker ! een sociaal leven !.. zoiets bestaat ja)......
Vivo ergo onus
Gebruikersavatar
nomko
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 04, 2020 10:12 am
Locatie: Den Haag

Re: Culi-hoekje

Bericht door nomko »

pascal schreef: zo jun 21, 2020 7:33 pm Nomko, ik sta open voor suggesties.
Mijn taak is enkel ehm... uhm...ehh... volkomen onduidelijk :oops:
Ik heb op verzoek en met forse steun geprobeerd het forum weer te leven te schoppen,
probeer er een wat bredere technische draai aan te geven ook al weet ik uit ervaring in andere hoeken dat dit vruchtenloos zal blijken.
Reden is heel simpel... over techniek kan ik aardig meelullen, over marketing, voetbal en aanverwante infantiele onzin niet. eigen belang dus.

Als jij of enig ander iemand een idee heeft om nedlinux wat meer overeind te helpen hoor ik het echt heel graag.
Mijn mogelijkheden zijn echter beperkt, ik heb gewoon een baan een huishouden, een sociaal leven en ehhh...(Jazeker ! een sociaal leven !.. zoiets bestaat ja)......
Tjah, zelfde geldt hier ook...huisje,boompje, beestje...drukke baan...gezin...huishouden...

Moet er es over nadenken hoe het promoten het beste kan.

Wellicht een keer adverteren in Linux Magazine of iets dergelijks. Zal er es over nadenken.
Ik heb Google niet nodig, mijn vrouw weet alles toch beter!
Gebruikersavatar
Pitmaster
Berichten: 22
Lid geworden op: di jan 28, 2020 4:50 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Culi-hoekje

Bericht door Pitmaster »

Ik zag net dat we een permanente link hebben op de website van Linux Magazine. Rechts boven op de front page.
Netjes.

Pit
Ubuntu server 18.04 LTS
Workstation Ubuntu 20.04 LTS
Laptop Ubuntu 18.05 LTS
Docent ICT MBO
fietser
Berichten: 34
Lid geworden op: za feb 01, 2020 10:40 am
Locatie: proud off the north

Re: Culi-hoekje

Bericht door fietser »

Hier dus

https://linuxmag.nl/

Groet.
Slackware 14.2
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Culi-hoekje

Bericht door pascal »

Ik wist niet eens dat het nog bestaat. ik heb er ook eens ooit voor geschreven
Vivo ergo onus
Plaats reactie