Zaterdag 21 maart: Onderhoud aan server van forum

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cybertinus
Site Admin
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:18 pm
Contacteer:

Zaterdag 21 maart: Onderhoud aan server van forum

Bericht door cybertinus »

Hallo allen,

Op zaterdag 21 maart 2020 gaat de colocation leverancier waar de server hangt waarop dit forum draait, groot onderhoud doen in zijn netwerk. Dit betekend dat deze server fysiek uit moet en dit ook enkel uren zal blijven. Op die datum is het forum dus totaal onbereikbaar en zal je een timeout krijgen als je probeert te verbinden.

Wat ze gaan doen is het rack volledig opnieuw opbouwen. Dus alle servers gaan eruit, en worden op een nieuwe positie terug geplaatst. Dit om de ruimte die er de afgelopen jaren ontstaan is weer eens netjes weg te ruimen. Verder hebben ze ook powerbars die aardig op leeftijd zijn, en af en toe gaat er nu een kapot. Er zijn nu nieuwe powerbars gekocht en de moeten geplaatst worden. Hiervoor moeten de servers uiteraard ook uit.

Vandaag is deze mededeling de wereld in gegaan, dus eerder dan nu kon ik dit niet melden.
Mochten er vragen zijn over dit onderhoud, stel ze gerust. Ik ben ook actief bij die colocation leverancier, dus ik kan alle vragen wel beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Cybertinus
Technisch forum en server beheerder Nedlinux
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Zaterdag 21 maart: Onderhoud aan server van forum

Bericht door vi coactus »

Van hoe laat tot hoe laat? :)
Gebruikersavatar
cybertinus
Site Admin
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:18 pm
Contacteer:

Re: Zaterdag 21 maart: Onderhoud aan server van forum

Bericht door cybertinus »

Om 09:25 staat de server uit. Wanneer die terug komt durf ik niet zo goed te zeggen. Ergens in de middag, dus uiterlijk 18:00 uur, verwacht ik.
Op het IRC kanaal zal ik actief zijn die dag, dus daar zal ik updates geven zoals ik ze ook binnen krijg
Gebruikersavatar
cybertinus
Site Admin
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:18 pm
Contacteer:

Re: Zaterdag 21 maart: Onderhoud aan server van forum

Bericht door cybertinus »

Vriendelijke reminder: morgen zal de server waarop dit forum draait enkele uren onbereikbaar zijn.
Gebruikersavatar
cybertinus
Site Admin
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:18 pm
Contacteer:

Re: Zaterdag 21 maart: Onderhoud aan server van forum

Bericht door cybertinus »

Het onderhoud is afgerond. Het forum is weer helemaal bereikbaar en dat gaat voorlopig ook zo blijven :)
Plaats reactie