Welk Keyboard / Muis

Plaats reactie
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Welk Keyboard / Muis

Bericht door pascal »

Naast een nieuw computertje en wat een extra scherm overweeg ik ook een nieuw kbd
Op de MAC had ik een apple keyboard (de grote versie met een draadje want zo'n draadloos ding is ellende, zelfde geld voor de verder superfijne muis die er bij hoort) toen dat ding stuk ging heb ik er lang een HappyHacker keyboard aan gehangen.
Het HH-Kbd hangt nu aan mijn nieuwe machientje... prima ding werk ik op zich graag mee.
Aan de MAC (zolang hij hier nog prominent staat hangt 'Das Keyboard' zonder opdruk.
Ja zwarte toetsen zonder opdruk... Daar is prima mee te werken totdat je wachtwoorden moet gaan intikken... mooi maar geen aanrader.
Hoe dan ook ik zoek eigenlijk een prettig kwaliteits toetsenbord waar ik lekker op kan developen, en chatten en waarvan ik mag verwachten dat het ding het over tien jaar nog doet (ik vernieuw niet zo vaak).

De muis is ook van mijn MAC mee verhuist, ik heb een SpeedLink APTICO (geen muis maar een trackball) , superfijn ding maar wederom van die draadloze elende.
Ik ben daarom op zoek gegaan naar iets soortgelijks met een draadje... dat was nog niet zo eenvoudig.
Het is uiteindelijjk een Sanwa Black TB44BKN Trackball geworden, wordt binnen kort door de post bezorgd.
Ik ben benieuwd.

Wat gebruiken jullie ?
Vivo ergo onus
bart
Berichten: 39
Lid geworden op: do jan 23, 2020 1:24 pm

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door bart »

Wat ik gebruik: standaard tobo van een merk dat rijmt op hell.
Waar ik nog wel eens weemoed aan terugdenk: IBM's uit de 90's; loodzwaar door die stalen plaat die onderin lag en een toetsaanslag van heb ik jouw daar
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door vi coactus »

Gewoon... zo een.

Afbeelding
Gebruikersavatar
cybertinus
Site Admin
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:18 pm
Contacteer:

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door cybertinus »

Als ik direct op m'n laptops werk, dan gebruik ik gewoon het Lenovo ingebouwde toetsenbord wat echt prima werkt.
Aan m'n desktop heb ik deze hangen: https://www.keyboardco.com/keyboard/fil ... yboard.asp Verre van stil, maar tikt wel fijn!
Dat toetsenbord wat aan m'n desktop hangt nam ik eerst mee naar m'n klanten, maar die waren daar toch minder blij mee. Dus daar heb ik een andere variant toen voor gekocht, eentje die wat stiller is: https://www.keyboardco.com/keyboard/fil ... yboard.asp

En verder heb ik nog wat oude toetsenborden hier rondzwerven, die ik voornamelijk gebruik in m'n testrack hier thuis. Als er ff 3 knoppen ingedrukt moet worden om een systeem weer aan de gang te krijgen, dan boeit het niet zo wat je precies hebt :).
Rinus
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 4:27 pm

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door Rinus »

Ik heb een keyboard van Acer voor €2,50 bij de kringloop.
Als muis hier een trackbal van logipech met veelsteveel knopjes.. Fijn ding verder al is ie gevoelig voor stof. Dit is mijn 2e al
Ie kunt better met ne lui'n dan met ne domm'n te doon heb'n
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door pascal »

Me nieuwe trackball inmiddels binnen.
Wat ik gehoopt had, zelfde ding als ik al heb maar dan met draadje, niet zo'n wireless kreng.
/me is blij :P
Vivo ergo onus
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door iswrong »

Zoals een gewaardeerd collega ooit tegen me zei: Microsoft is maar goed in één ding: toetsenborden maken[1]. De nieuwe natural keyboard tikt lekker, is ergonomisch, betaalbaar, en heeft een gewoon draadje (weg met Bluetooth keyboards!).

https://www.coolblue.nl/product/839737/ ... werty.html

[1] Niet per sé mee eens.
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door pascal »

Ik heb een EagleTec KG010 besteld... eens kijken wat dat word.
Vivo ergo onus
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door vi coactus »

Ik wil een ander toetsenbord, van deze blijft cursor naar rechts toch niet geweldig. Maar ja ik durf niet zomaar een te selecteren uit de lange lijst, zonder dat er een foto van het daadwerkelijke type ramplank bij staat. Het hoofdtypenummer van al die dell dingen is hetzelfde.
Maikel
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 11, 2020 9:11 am
Locatie: Osdorp

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door Maikel »

Nieuwe Microsoft Ergo toetsenbord is top en als je dat combineert met een Logitech trackball is het allemaal heel ergo en fijn.
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door vi coactus »

Ik moet nog ergens zo'n grijs/bruinige met ps2 hebben liggen.
Overigens tikt het enkel fijn als je het gewend bent, anders is het driemaal kut.
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door pascal »

EagleTec KG010 binnen gekomen.
Besteld bij Amazon.de, niet slim :oops:
Maar ja Dat was de enige manier om zonder creditcard te bestellen.
't is even vreemd maar ik gaan ehm proberen. ;)
Vivo ergo onus
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door vi coactus »

Dus nu elke keer als ik je naam noem op IRC wordt je toetsenbord een kermis?
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door iswrong »

robert schreef: di feb 11, 2020 5:30 pm Ik moet nog ergens zo'n grijs/bruinige met ps2 hebben liggen.
Overigens tikt het enkel fijn als je het gewend bent, anders is het driemaal kut.
De eerst dag is het inderdaad alsof je opnieuw moet leren tikken, maar daarna is het veel fijner op de polsen. Tegenwoordig hebben de toetsen ook nog een heel erg lekkere (maar niet te luide klik). Heel anders dan die mushy toetsen van de Natural Ergnomic Keyboard 4000.
yoda2
Berichten: 6
Lid geworden op: zo jan 26, 2020 8:05 am

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door yoda2 »

Voor de pc's;
-> Das Keyboard 4 ultimate (blanco toetsen)
-> Das Keyboard 4 professional (wel opschrift op toetsen)
-> Logitech trackball M570

Op de thinkpads gebruik ik het geintegreerde toetsenbord.

@Pascal; deze lijkt me ook wel gaaf: https://tweakers.net/nieuws/178018/syst ... d-uit.html
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Welk Keyboard / Muis

Bericht door pascal »

Ik heb van alles geprobeerd en heb nu zeer tevreden
KB Logitech G813 (is gewoon een Linux dingetje voor om de kerstboom in te stellen)
Mouse: Sanwa MA-TB44BKN (dat is een trackball) Er bestaat hier ook een draadloze versie van APTICO SL-630001-BK maar ik wil overal touwtjes aan.
Vivo ergo onus
Plaats reactie