Paint in Gnome Debian 10 stable

Vragen over en antwoorden op problemen met je desktop
Plaats reactie
yoda2
Berichten: 6
Lid geworden op: zo jan 26, 2020 8:05 am

Paint in Gnome Debian 10 stable

Bericht door yoda2 »

Ik ben al langer op zoek naar een programma dat qua funktionaliteit overeenkomt met Paint in Microsoft Windows binnen de Gnome omgeving van Debian 10 stable.

Tot nu geprobeerd:
-> GPaint ; deze kent geen "undo" en resized de pixelmap niet als je een grotere afbeelding plakt
-> Gnome Paint: deze ondersteund geen "tekst" als je een tekst label wil toevoegen ter beschrijving van een stukje
-> Kolourpaint4: deze voldoet in principe, maar heeft als nadeel dat ik het gevoel heb een volledig QT systeem moet installeren om een programma te draaien dat QT gebaseerd is.

Hebben jullie nog tips die passen bij de Gnome omgeving van Debian 10 stable zonder voorgenoemde nadelen?
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Paint in Gnome Debian 10 stable

Bericht door pascal »

Zou je met gimp iets kunnen ?
Vivo ergo onus
Gebruikersavatar
cybertinus
Site Admin
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:18 pm
Contacteer:

Re: Paint in Gnome Debian 10 stable

Bericht door cybertinus »

Gimp is een heel ander soort tekenprogramma dan een Paint achtig iets. Ik kan zelf altijd wel leven met Koulourpaint, eigenlijk. Maar ik heb dan ook jaren KDE gedraaid, en QT heb ik dan toch wel nodig. Tegenwoordig doe ik alles met XFCE, maar KDE staat nog steeds geinstalleerd op m'n primaire systemen. QT gebruik ik ook voor andere programma's (m'n IRC client bijv.) dus ik zal wel nooit afscheid kunnen nemen van QT. Vind ik ook geen ramp.
Ik zou dus lekker Kolourpaint blijven gebruiken als dat bevalt. Die paar MB diskspace die het kost is ook het probleem niet meer vandaag de dag toch?
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Paint in Gnome Debian 10 stable

Bericht door vi coactus »

Qt wordt best veel gebruikt buiten kde om.
Plaats reactie