Re: SysInfo.... systeem-informatie zonder php, mysql, e.d.

V0.9.2 of SysInfo2Html is released. A few bugs are gone. Some extra info is added. The stylesheet has been updated, which is now rather cool ;-)

Oke.... nog een zip.... maar nu met wat balast weg ook.... 43 kB groot/klein.

52

Waarom bied je je pakketje niet aan in een fatsoenlijk formaat? smile

Niet gecertificeerd prutser.

Luiheid  icon_cool

En omdat een paar mensen (die het ding gebruiken) me zeiden zip wel handig te vinden. Van andere gebruikers heb ik de vraag niet gehad een ander formaat te kiezen. Alleen van hypothetici zoals hier op dit forum.
Maar wil tzt wel naar tar.gz gaan...

54

tar czf DEST.tar.gz SOURCE

Niet gecertificeerd prutser.

Ok... een tar.gz staat op mijn site. Ook op kforge en sourceforge gelijk dan maar he.

Kan men kiezen  icon_cool

Nu een vaste breedte gemaakt voor de output. Zonder tabellen, maar met een pre-width in html en een block-width in de stylesheet. Nu gaat de outpunt niet meer buiten de block-tables.

Zip en tar.gz op mijn website. Op Kforge en SourceForge nu alleen de tar.gz  wink

Zo kan ie wel weer een tijdje.....

57

Ik heb nog eens wat zitten "spelen" na het gesprekje daarstraks.

Je kan je kernel-regel ook splitsen op een bepaald punt (bv het #),
dan heb je wel 2 $vars nodig:

$var1=`uname -a | cut -d "#"  -f1`
$var2=`uname -a | cut -d "#" -f2`

Zo breek je 'm altijd op hetzelfde punt af en heb je iets meer controle wink

Thanks... zal er eens op puzzelen.... in de volgende sub-release misschien. Tis trouwens wel nog steeds een speel/knutseldoos .... bij zo'n lange kernel-naam als bij Doelman kan men misschien zelf wat verzinnen. Zoals jij hier nu aangeeft.
Maar tis zeker bruikbaar.... moet alleen wel een knutseldoos blijven. Bij dergelijke hoogwaardige tips als die van jou komt dat wellicht in het gedrang  wink

Hoewel ik de kernel zelf met de hand invul.... iets wat niet kan... zelf vind ik dat men dat niet hoeft te weten..... uit security.

Btw... was wel jouw tip over pre die de vaste breedte uiteindelijk liet werken. Ik had pre al wel geprobeerd, maar moest de stylesheet van het block nog aanpassen... anders zag het niet uit... thanks.

@doelman: tables voor de uitlijning staat nog op het wensen-lijstje.....

Je truukje voor de kernel ook op de uptime losgelaten.... en tables gebruikt...

Nog gaver.... nog cooler....

icon_cool

SysInfo2Html V0.9.3 is geboren....

Nu met tables om het begin mooier te maken. Met het fixedsys-font om de informatie mooi uit te lijnen. De afzonderlijke onderdelen zijn nu eenvoudig uit en aan te zetten. Configureren is redelijk gebruikersvriendelijk.

Op dit moment alleen nog op http://sysinfo2html.sourceforge.net , maar binnenkort ook o.a. op Sourceforge.

Als zip en tar.gz  icon_cool

61

Op dit moment alleen nog op http://sysinfo2html.sourceforge.net,  maar binnenkort ook o.a. op Sourceforge.

[/b]
Wat is het nou  smile wel of niet op sourceforge?

Pianomuziek van doelman op:
www.youtube.com/user/doelman

http://sysinfo2html.sourceforge.net verwijst naar de sysinfo2html-page op www.mrleejohn.nl . Klik er maar eens op  icon_cool

63

http://sysinfo2html.sourceforge.net verwijst naar de sysinfo2html-page op www.mrleejohn.nl . Klik er maar eens op  icon_cool

Dat weet ik wel, maar de de zin kwam nogal grappig over. Je gaf een url met het woord sourceforge erin, en je schreef, binnenkort op sourceforge. Snapje wat ik bedoel?

Pianomuziek van doelman op:
www.youtube.com/user/doelman

Ja, ik snap het.... kreeg er al een paar mailtjes over. Achteraf zie ik het ook. Ja, lol....

Volgens mij begint het nu pas een beetje gebruikersvriendelijk te worden. Je hebt me er ook aardig bij geholpen (zonder dat je het misschien weet), Doelman. Thanks.

Spul staat nu ook op KForge en SourceForge.....

----------------------------------------------
SysInfo2Html V0.9.3 has been released:

Now with html-tables and another font to make things look much better.
Also the installation and administration is much friendlier. The seperate parts in the output can be switched on and off real easy now.
----------------------------------------------

Ook doorgegeven aan de CoolGuys voor Novell's CoolSolutions.

De zip wordt 2 keer zo vaak gedownload als de tar.gz.

{edit 18-2} sterker... de tar.gz wordt nu zga niet meer gedownload tov de zip... volgende keer alleen nog de zip ben ik bang {/edit}

V0.9.5 van sysinfo2html is geboren.... zie http://sysinfo2html.sourceforge.net

De code is schoner. Hij is css-validated en html-validated (op 1 klein kloterig dingetje na (help Cybertinus?). En een beetje bijgepoetst kwa layout.

Ik moet het wel nog op de download-sites (sourceforge en kovoks) duwen... gebeurt binnen een paar dagen.

En een Cygwin-versie is geboren. Zie het resultaat: http://www.mrleejohn.nl/sysinfo/cygwin-sysinfo.htm

Nu kan men eenvoudig is een gemengd server-park alle sysinfo-pagina's op 1 webserver (naar keus) verzamelen voor een mooi overzicht van het hele serverpark.

Versie ook te vinden bij Sourceforge en Kovoks. Cool hej  icon_cool

P.s.... ben overgeschakeld op alleen zip. Jammer voor de fans van tar, tgz en tar.gz. Men koos zga altijd voor de zip.

hmm, dan stop ik met het valid maken van 0.9.3-9 smile. Ik zal 0.9.5 downloaden en kijken of ik hem wel valid kan krijgen.

Desktop: Intel i7 2600 @ 3,4 Ghz, 16 GB RAM,  11 TB (SSD+RAID6) voor Gentoo en Fedora, 1 TB voor Windows 7 Home Premium 64 bit English (zelfbouw)
Server: Intel Xeon E5506, 24 GB RAM, 2x 256 GB Samsung 840 Pro (LVM Mirrored LV) voor Proxmox (zelfbouw)

Er zit nog 1 rottigheidje in.... blijkbaar mag je een blockquote niet binnen de pre-tag gebruiken. Vind ik zo'n onzin.... en vanwege dat ene lullige ding zou ie niet html-validated zijn.... flauwkul.

Maar als jij een handigheidje vindt.... zou toch aardig zijn....

71

blijkbaar mag je een blockquote niet binnen de pre-tag gebruiken. Vind ik zo'n onzin....

Jij mag het onzin vinden, maar als de specificatie dat nu eenmaal voorschrijft... Microsoft doet ook altijd zijn eigen zin, en daar hebben we ook een gruwelijke hekel aan.  wink

Maar waarom wil je eigenlijk een blockquote binnen een pre tag? Ik zie de logica daar niet van in. Ik zie eigenlijk geen enkele reden om in jouw script output een blockquote te gebruiken. Blockquote is voor langere citaten. Maar jij zoekt eigenlijk gewoon een manier om de code netjes weer te geven. Dat kan toch gewoon met CSS?

72

Ik heb er even mee zitten stoeien, en heb het een en ander aangepast. Kijk zelf maar eens: http://berkano.net/files/scripts/sysinf … 0b.tar.bz2

Ja, ik weet dat het beter in css moet. Ik ga kijken wat je gemaakt hebt. Thanks voor het meedenken iig alvast.

Nou Yngwin.... ziet er wel strak uit, maar je gooit nogal wat overhoop.

De aanpak van de table is veeeel mooier. Maar die blockquote.... tja... daar maak je geen oplossing voor, maar je gooit het idee helemaal overhoop.

Ik vis er wat dingen uit...

75

Nou Yngwin.... ziet er wel strak uit, maar je gooit nogal wat overhoop.

Ja, ik heb die neiging wel eens...  wink

De aanpak van de table is veeeel mooier.

Wat vind je mooier aan die tabel? (Of begrijp ik je verkeerd om?)

Maar die blockquote.... tja... daar maak je geen oplossing voor, maar je gooit het idee helemaal overhoop.

Natuurlijk, want er hoort geen blockquote, volgens mij.