1

Onderwerp: Linux in het onderwijs

Hi,

Ik las, dat er binnen het onderwijs een groepering is die micro$oft te duur vond worden. Daarom gingen ze eens kijken of Linux wat was. Weet iemand hier wat meer van?

No part of this copyright message may be reproduced, read or seen, dead or alive or by any means, including, but not limited to, telepathy  without the benevolence of the author.

2

Re: Linux in het onderwijs

Nee niet echt,
Maar het verhaal speelt al een tijdje.
Ik meen dat er zelfs binnen D66 op hoog nivau mensen zijn die de mogelijkheden serieus willen onderzoeken.
Zou es tijd worden.
Iedereen maar lullen over bezuinigen.
Kunnen ze een keer bezuinigen zonder afbreuk te doen aan kwaliteit (in tegendeel) zitten ze weer met hun lui kont op de stoel te draaien.
Want ja.. Linux heeft wel degelijk een nadeel.
Je moet er wel enige vorm van inteligentie voor hebben.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

3

ze zouden linux makkelijk voor inet pc's kunnen gebruiken, is veel veiliger ook (nix kunnen downloaden zomaar enz)

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

4

Stond iets van in de krant ja. Maar daa rlopen ze al jaren over te emmeren. Microsoft heeft de prijzen die scholen moeten betalen enorm verhoogd (kan best met een factor 5 zijn ofzo). Op de school waar ik op zit maken ze zich er al druk over omdat het zoveel duurder wordt. En op het MBO waar me pa werkt schijnt het helemaal erg te zijn. Maja Microsoft laat weer een paar ton fud erop los en elke manager loopt weer braaf me ze mee.

Probleem is gewoon het gebrek aan kennis op scholen en bij de overheid. Iedere putjesschepper kan tegenwoordig MCSE halen als je het mij vraagt en dus kan iedere idioot zich uitgeven voor systeembeheerder.

website: http://www.nedlinux.nl/~rene/
operating system: Debian GNU/Linux, Gentoo GNU/Linux
software: GNOME, Emacs, Bash, Mozilla, LaTeX

((lambda (x) (x x)) (lambda (x) (x x)))

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Origineel geplaatst door Pascal:
<STRONG>Nee niet echt,
Maar het verhaal speelt al een tijdje.
Ik meen dat er zelfs binnen D66 op hoog nivau mensen zijn die de mogelijkheden serieus willen onderzoeken.
</STRONG><HR></BLOCKQUOTE>

D66 en Groenlinks.

6

WHAH De uh nouw systeembeheerder zal ik hem niet noemen bij ons op school die weet nog geen eens wat linux is! Als hij iets met linux moet gaan doen moet ie eerst 10 jaar studeren! en dan zal ie net een programma op kunnen starten. Hij update nog geen eens de server met patches! Maar oke hij is ook niet echt snugger echt zon huis tuin en keuken man:P

Niet gecertificeerd prutser.

Ik heb er een hard hoofd in.. Micro$oft kun je van alles verwijten maar marketing bedrijven kunnen ze wel... Nu zeggen ze, OK als jullie een 3 jarig contract nemen krijgen jullie 25% korting!

Nee M$ geen 25% korting maar 275% tot 575%  verhoging... het ligt er maar aan hoe je dingen opvat!

Ik vind het knap dat ze toch iedere keer weer Jan Lul weten te overtuigen dat M$ het OS is.. petje af (en meteen even in kotsen.. dat verlicht een hard hoofd  [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

de prijzen gigantisch verhogen, en dan maar 1 a 2 maanden bedenktijd geven.

Meeste scholen zijn onderhand al afhankelijk van netwerk, kunnen niet meer zonder. Meeste scholen beschikken niet over de mankracht om binnen die 1 a 2 maanden compleet linux netwerk op te zetten..dus betalen ze maar voor de belachelijke dure M$ zooi...en ze krijgen ook nog korting als ze 3-jarig contract nemen. Ideaal dus    [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]    [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]    [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Alles is relatief.

No Windows users were injured during creation of this post.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Origineel geplaatst door ET203:
<STRONG>WHAH De uh nouw systeembeheerder zal ik hem niet noemen bij ons op school die weet nog geen eens wat linux is! Als hij iets met linux moet gaan doen moet ie eerst 10 jaar studeren! en dan zal ie net een programma op kunnen starten. Hij update nog geen eens de server met patches! Maar oke hij is ook niet echt snugger echt zon huis tuin en keuken man:P</STRONG><HR></BLOCKQUOTE>

Sterker nog, op mijn middelbare school draaiden we Linux. In het kader van een nieuwe internetaansluiting hadden we iemand van WorldOnline en Castel (nu Essent) uitgenodigt. Op een gegeven moment vroeg het Castel persoon "Welk server besturingssysteem draaien jullie?", antwoord: "Linux", reactie: "Uhhh, hoe schrijf je dat?". Kortom meneer Castel had nog nooit van Linux gehoord.  [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

10

Ik zal het je nog veel sterker vertellen: als jij je internetaansluiting aan Linux hebt hangen vertikken die klojo's van Essent de fout in hun netwerk te fixen, want je draait een niet ondersteund systeem...

Er is volgens mij maar 1 internetprovider die wel snapt hoe het werkt en dat is Xs4All de rest heeft echt geen flauw idee waar ze mee bezig zijn  [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

website: http://www.nedlinux.nl/~rene/
operating system: Debian GNU/Linux, Gentoo GNU/Linux
software: GNOME, Emacs, Bash, Mozilla, LaTeX

((lambda (x) (x x)) (lambda (x) (x x)))

11

Je vergeet Netland

Telnet, Php, MySQL & Linux: RIP

http://codequest.nl

12

Hmm Wijnand,

Kun jij me niet een kabelaansluiting bij netland ritselen  [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Als ik Marc moet geloven,
ligt er nog een heel onontgonnen gebied voor ons.
Gaaf systeembeheerder op een middelbare school !
Als ze daar tenminste leuke jongens hebben rondlopen.

13

ze gingen computer "in elkaar zetters" toch ook boetes geven als ze linux op hun pc zetten

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

14

Nee pascal,
wij hebben geen kabel.
wij hebben adsl, professioneel adsl! (niet dat brakke mx-stream systeem).

wat wil je? 2-mbit point to point?
kan volgens mij nog niet in Schimmert

15

ja "fast-adsl" is nog te sloom, wij kunnen wel zo' ander gedoe nemen (ben naam vergeten) en dat ging tig keer zo snel, of natuurlijk een t* lijn, maar dat is wel heel erg duur  [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

16

MX-stream zuigt gewoon omdat de overboeking zo hoog is: een filtering van 1 op 50 in de D-SLAM. Bij professioneel adsl is dit slechts 1 op 20/25. stukken beter dus.

Bovendien wordt er dan niet met zo'n gaar modempie gewerkt waarmee je een pptp verbinding moet maken.

17

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Origineel geplaatst door Wijnand:
<STRONG>Nee pascal,
wij hebben geen kabel.
wij hebben adsl, professioneel adsl! (niet dat brakke mx-stream systeem).

wat wil je? 2-mbit point to point?
kan volgens mij nog niet in Schimmert</STRONG><HR></BLOCKQUOTE>

* snif snif...* niemand houd van me ;(

18

Maar wat doen ze eigenlijk allemaal op die computer in het onderwijs? Ik vraag me b.v. serieus af wat een 8-jarige met een 2Mb lijntje naar het grote boze Internet moet. Zijn er mischien eenvoudige pakketjes die we even snel moeten porten?

BTW: wat is een electronische kinderlokker?
antw: Kom peuter!  [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

No part of this copyright message may be reproduced, read or seen, dead or alive or by any means, including, but not limited to, telepathy  without the benevolence of the author.

19

tja, kom dar hier in de buurt wonen, heb je alles, en nog werk ook  [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] al wat gevonden??

20

Ja geweldig Zoetermeer is echt heaven on earth

21

Als je weet in wat een mooie regio Pascal woont ga je gillend wegrennen uit Sweet Lake City..

---------------
AMD 2700+ / 1024 Mb
Libranet 8.2.1 / Debian Sid   
& XP voor de videobewerking

zuid limburg is zeer sweeeet, en ik kan het weten aangezien ik er al een 20 jaartjes woon. Ik geniet er nog elke dag van  [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Alles is relatief.

No Windows users were injured during creation of this post.