1 Laatst bewerkt door Florian (29 May 2007 11:58:48)

Onderwerp: Digitalis

Digitalis is een (of wordt) een RPG. Momenteel is het spel nog niet speelbaar, maar sinds het testen van programmeercode goed is verlopen, dacht ik dat het tijd is om het eens naar buiten te gooien.

In het spel ben je een hacker of cracker, aan jouw de keuze. Ze hebben natuurlijk allebei voordelen en nadelen. Je hebt tot je beschikking alleen een console/terminal. Digitalis wordt erg oldschool, zo oldschool als ik het kan maken, geen grafische gedeeltes (tenzij je de console meetelt als grafisch), dus alleen maar text en console.

Het spel zal ook behoorlijk veranderbaar worden (mods), ik heb hier niet alleen over bijvoorbeeld ervaringsgerichte veranderen van het spel, maar ook hoe het spel zijn data ophaaldt, hoe hij het laat zien aan de speler, en het weer verstuurdt naar clients.

De doelgroep van dit spel zijn linux kenners die soms graag een spelletje willen spelen, en natuurlijk iedereen die geinteresseerd is in dit spel.

Digitalis wordt geprogrammeerd in Mono/C#, maar zal Windows niet ondersteunen.

Ik zal pas de source vrijgeven als er een proof of concept is, dus als de basis er ligt.

Enige specificaties:
* SQLite wordt gebruikt voor data opslag.
* NCurses als display.
* Meerdere terminals.
* Mono 2.0 profiel.
* GPL Licentie.

EDIT: Ik heb zojuist mijn blog geupdate.

"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm."
    Sir Winston Churchill

Re: Digitalis

Cool & wanneer kan ik het spelen?

-->take it oldsko0l<--

3

Re: Digitalis

Over een paar maanden hoop ik de proof of concept gereleased te hebben.

"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm."
    Sir Winston Churchill