Onderwerp: Welke games draai je probleemloos met Wine (niet WineX of CVS Cedega)?

Dit vraag ik me dus echt af. Op het net vind ik allerhande leuke how-to's om toch maar Windows games te kunnen draaien met Wine maar die lijken niet voor mij weg gelegd. Ligt het aan mezelf, m'n hardware, m'n distro (Ubuntu Feisty), ik weet het niet maar meestal draait het op niks uit. Een installatie wil nog wel lukken maar opstarten... ho maar!

Tot nu toe kreeg ik dus volgende games echt probleemloos aan de praat en dat zijn enkel CS en DoD, beide Halflife (uit de jaren stillekens) mods.  COD (ook al een oude) leek ook goed te werken maar dan enkel maar offline omdat Punkbuster me van servers kickt...

De meer 'recente' games die ik heb (BF2, Far Cry, BF1942, BFV, HL2, CSS) lieten me allen in de steek. Zelfs het oude Carmageddon 2 weigert simpelweg dienst.

Re: Welke games draai je probleemloos met Wine (niet WineX of CVS Cedega)?

take a look:

http://frankscorner.org/

groet,

zerby

Ik heb Total Annihilation aan de praat gekregen, werkte perfect behalve dat m'n KDE-balk zichtbaar was. Een kwestie van die verbergen en ik had veel speelplezier. Daarnaast werkt Warcraft 3 echt perfect onder Wine, maar dan moet je wel -opengl meegeven.

Voor de rest nog nooit wat aan de praat gekregen.

Football Manager 2007 werkt heel goed.
Net als alle vorige versies overigens, dus ook De Championship Manager reeks (t.em. CM03-04).

5

Ik dacht, zal eens wine installeren om te kijken of de games die ik nu op m'n laptop heb staan werken. Age of Empires II en Quake III

Wat blijkt...die werken beide redelijk vlekkeloos vanaf een gemounte windows disk..
AoeII heeft wel wat probleempjes met fonts, het zijn niet de originele, maar iets andere, wel leesbaar.
QIII heeft natuurlijk wat prestatieverlies, heb een Mobility Radeon (van de allerallereerste serie) en de proprietary drivers kreeg ik niet 123 aan de praat, dus met opensource drivers. Op 1024x768 is het net te spelen, op lagere resolutie waarschijnlijk heel goed te spelen.

Ik viel werkelijk van verbazing achterover dat het zomaar bleek te werken...:D

erikv, tip: Quake III draait native in Linux. smile Dan zal het verlies van performance wel meevallen.

7

thomasvk schreef:

erikv, tip: Quake III draait native in Linux. smile Dan zal het verlies van performance wel meevallen.

Nog eens lezen, het heeft niet te maken met wine maar met de drivers van z'n videokaart wink

De games die ik zelf successvol gespeeld heb:

Halflife + mods
CoD
Warcraft 2 (zowel origineel als native via wargus)
Warcraft 3
Diablo 2

daarnaast nog een reeks met native spellen ofwel met gewoon een linux installer of de volledige linux versie.

1+1=3

spam: admin@glgaming.com

civilization4, europa universalis2, 2thrones, crusader kings, great invasions, starcraft

die heb ik er nu op staan en werken goed (wel onder cedega). maar er werken er veel meer op

groet,

zerby

9

erikv schreef:

Ik viel werkelijk van verbazing achterover dat het zomaar bleek te werken...:D

nou ja, werken..multiplayer in aoe2 werkt dus gewoon niet bij mij, ook niet na instructies van winehq, bah..

10

Ik speel zelf dagelijks enkele uren World of Warcraft onder wine, de laatste versie van wine.
Ik start om performance reden wine met een eenvoudig scriptje (met de -opengl parameter) op in een nieuwe schil, het enigste probleem wat ik van tijd tot tijd heb is dat wanneer ik terug switch naar mijn KDE schil (dus control-alt-F7) dat hij dan wel eens kan blijven steken en dat ik gewoon een hard reboot moet doen.
Gelukkikg gebeurd dit maar zelfden smile.

Voor de reste werkt WoW erg goed onder linux smile.

Pff... gamen. Wat een tijdverspilling.  tongue

D e b i a n

Flame!!11 tongue

Ikzelf vind gamen gewoon leuk en verder heeft het niets om het lijf. Mijn moeder is trouwens ook gamer: ze doet heel veel sudoku's (nu kan je twisten of puzzel ook 'game' (spel) is, maar wat ik maar bedoel ieder z'n hobby smile)

13

Ach ja, mensen die hun hersenen nooit gebruiken hebben die ontspanning niet nodig he ;-)

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

tongue

D e b i a n

thomasvk schreef:

Flame!!11 tongue

Ikzelf vind gamen gewoon leuk en verder heeft het niets om het lijf. Mijn moeder is trouwens ook gamer: ze doet heel veel sudoku's (nu kan je twisten of puzzel ook 'game' (spel) is, maar wat ik maar bedoel ieder z'n hobby smile)

Da's grappig mijn Ma is tegenwoordig ook een grotere gamer dan ik: Mame (Donkey Kong enzo)  en Bridge. Gisteren nog "I Videogame" gezien op Discovery Channel?

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

16

MeneerJansen schreef:

... Gisteren nog "I Videogame" gezien op Discovery Channel?

Neen, maar damn dat wil ik wel zien big_smile is daar op een of andere mannier nog een mogelijkheid voor? internet? herhaling?

-->take it oldsko0l<--

Torrentje zoeken. :-)

fedora debian

Als je niet een beetje gek bent word je knettergek.

oldsko0l schreef:
MeneerJansen schreef:

... Gisteren nog "I Videogame" gezien op Discovery Channel?

Neen, maar damn dat wil ik wel zien big_smile is daar op een of andere mannier nog een mogelijkheid voor? internet? herhaling?

[semi off topic] Het was vorige week ook. Het zijn erg leuke docu's, vind ik. Op Discovery herhalen ze alles tot in het oneindige, bahalve de leuke docu's (zoals die over de technische geschiedenis van de luchtvaart van een paar maanden geleden). Zoeken op www.tvgids.nl leverde niets op. Er is wel een speciale website van: http://www.discoverychannel.nl/emea/videogame.htm

Uitzendinggemist.nl is alleen van de publieke omroepen... Ook http://www.binsearch.info (newsgroupos) geen succes... Maar, wacht effe. Op het aloude geweldige FTD staat aangekondigd dat beide specials binnenkort gepost gaan worden in de Newsgoup:  alt.binaries.documentaries

Dus als je die docu's nog wilt zien moet je gaan downloaden uit newsgroepen. Ik raad SabNzbD aan (sommigen vinden HellaNZB beter). Dat doet alles automagisch. Let wel op met de dependencies ervan: volgens de readme moet je CherryPy versie 3 gebruiken. Dat moet je NIET doen. Gebruik versie 2.

Succes, doei. smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

Korean Mulgogi schreef:

[off topic] Ook goed idee. Zijn er veel torrents te vinden m.b.t. TV uitzendingen?

MeneerJansen schreef:
Korean Mulgogi schreef:

[off topic] Ook goed idee. Zijn er veel torrents te vinden m.b.t. TV uitzendingen?

Je struikelt in ieder geval over de Discovery Channel-uitzendingen.
Ik weet niet of die recente al te vinden is, en ik garandeer ook niet dat alles waar "Discovery" op staat ook een Discovery Channel-uitzending is. icon_mrgreen

fedora debian

Korean Mulgogi schreef:
MeneerJansen schreef:
Korean Mulgogi schreef:

Ik weet niet of die recente al te vinden is, en ik garandeer ook niet dat alles waar "Discovery" op staat ook een Discovery Channel-uitzending is. icon_mrgreen

Mooi. Noem eens een site? Is www.meganova.org goed? (excuses voor de off topic)

Die ken ik wel maar gebruik ik niet veel.
Ik zoek wel eens wat, dan het eerst op bushtorrent.com/torrents.php.
Of dat een goede site is?
Meer een kwestie van gewenning om daar te zoeken.
Wat er uitrolt is meestal in orde.

Buma Stemra, als je dit leest, ik ontken alles. wink

Ik moet me ook eens verdiepen in die usenet stuff.
Daar weet ik geen * vanaf op het moment, je moet daar zeker even inrollen.

fedora debian

23 Laatst bewerkt door MeneerJansen (14 Jun 2007 19:11:47)

Korean Mulgogi schreef:

Ik moet me ook eens verdiepen in die usenet stuff.
Daar weet ik geen * vanaf op het moment, je moet daar zeker even inrollen.

Uw verzoek is gehonoreerd. Zoekt en Gij zult vinden in: http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?id=25995

smile
[edit] link is geworden: http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php? … 12#p288512 smile

24

Okido, dan wacht ik even op de newsgroep bestandjes smile

-->take it oldsko0l<--

MeneerJansen schreef:
Korean Mulgogi schreef:
MeneerJansen schreef:

Mooi. Noem eens een site? Is www.meganova.org goed? (excuses voor de off topic)

Torrentz.com is naar mijn mening beter. Een grote zoekmachine over de verschillende (grote) tracers.

D e b i a n