1

Onderwerp: [pcw] Mededeling aangaande PCW

Dit zal alleen mensen interesseren, die mij en de PCW al een tijdje kennen... Maar aangezien daar aardig wat van rondlopen...

Redelijk dramatisch nieuws: http://aerv.nl/

We gaan een moeilijke tijd tegemoet, maar we zullen er beter uitkomen...

Roel

2

Re: [pcw] Mededeling aangaande PCW

Oei, Ik weet wat de PCWvoor je betekent.
Ik kan je alleen maar veel succes en doorzettingsvermogen toewensen.
Dat de PCW mag overwinnen !!!

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
waarom begint maandag altijd 1 dag te vroeg?

3

Van mijn ook veel succes gewenst.

Slackware 64  14.2

Ai, dat is flink balen! Ik heb hier nog steeds een Dell P4 bak staan die jullie kunnen krijgen als jullie nog hardware kunnen gebruiken.

5

Ik vind het gewoon bespottelijk dat het moet stoppen. Het is een prachtig initiatief en het heeft vele kinderen, jeugd, tieners geholpen.
En Je hebt altijd zeer dankbaar werk geleverd Roeland. Ik hoop ook dat het je lukt. Ga dus a.u.b door!!!

6

Roeland, al geprobeerd de lokale media op te zoeken? Of met de wethouder jeugdzaken (als die er is) van de gemeente gepraat? Misschien hebben die een potje voor financieringen (hoewel dat soort dingen altijd maar tijdelijke oplossingen zijn).  In ieder geval succes.

7

Het is gewoon weer het typische politieke thema.
Allemaal zitten zeiken over de overlast van de jeugd, maar tegelijkertijd geen cent willen investeren om iets hieraan te doen.
Het gaat allemaal maar om status en eigen belang.
Ik vind het al knap dat het zolang goed gegaan is.
Met een minimale investering een goed initiatief verzorgen mag in Nederland kenlijk niet.
Het moet bakken vol geld kosten, er moeten allerlij debiele overheids mensen zich mee bemoeien, er moet politiek gewin uit te halen zijn (en niet te vergeten de nodige foto sessies !)
Het belang van de burger (in dit geval jongeren) is totaal niet interesant.

Roeland wist dit in al zijn idealistische naiviteit nog niet.
Ik helaas wel ;(

Roeland, sterkte voor jou, je colega's en de doelgroep.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

dit zei je laatst op IRC ja. Erg vervelend voor je Roeland sad. Ik hoop echt dat je een nieuwe locatie vind en dat je gewoon door kan gaan smile

Desktop: Intel i7 2600 @ 3,4 Ghz, 16 GB RAM,  11 TB (SSD+RAID6) voor Gentoo en Fedora, 1 TB voor Windows 7 Home Premium 64 bit English (zelfbouw)
Server: Intel Xeon E5506, 24 GB RAM, 2x 256 GB Samsung 840 Pro (LVM Mirrored LV) voor Proxmox (zelfbouw)

9 Laatst bewerkt door Eerde (21 Jan 2008 14:36:03)

Ik kan me ook volledig in Pascals uitspraak vinden. Las vandeweek een stukje over Rotterdam en hoe trots ze zijn dat er nog maar 31.000 bijstandsuitkeringen zijn, dat is 5000 minder dan toen het college aantrad. Vooral de zg "poortwachters" hebben succes behaalt.
Klinkt mooi, en nu de praktijk:

Dat zijn voornamelijk de allochtonen, die als ze 18 zijn, meteen een uitkering aanvragen. Dat gaat geloof ik om iets van 325 Euro per maand. Deze jongeren worden uitgenodigd om voordat ze een uitkering mogen aanvragen, eerst naar de Roteb te komen voor een gesprek en leer/werk traject. Nu weet iedereen in Rotterdam dat de Roteb het vuil ophaalt. Heel slim is de sociale werkplaats en leer/werk initiatief ondergebracht bij de Roteb.
Deze jongeren lezen Roteb en komen niet eens opdagen, ergo: succes voor Rotterdam ! Of ze komen wel en krijgen een cursus sleutelhangers in elkaar zetten z.g. om werkervaring en ritme op te doen.
Door beide trajecten valt 50% van de aanvragen af...... schitterend !

Klinkt mooi, en nu de praktijk:
Deze jongeren zonder geld hangen hiero op de hoek van de plaatselijke winkelstraat de hele dag rond, overvallen een winkeltje, slaan wat ruiten in en hebben in een [1] jaar mijn zoon al 3x overvallen en beroofd van zijn mobiel en fiets.
Maar de pluchezitters zien er toch een groot succes in, ook al zijn ze die probleemjongeren volledig uit het oog verloren en denken ze: "Laat jeugdzorg, justitie en reclassering het maar oplossen".

Ik denk dat PCW eerst 600.000 euro subsidie moet aanvragen om serieus genomen te worden.....

Lange tenen zijn uitstekend, dus bij uitstek, geschikt om op te gaan staan !

10

The only thing more expensive than education is ignorance. (Benjamin Franklin)

Bedankt voor alle reacties. Heb me wat stil gehouden, de laatste tijd, aangezien er veel aan de gang is. Inhoudelijk kan ik er niet heel veel over zeggen, maar het komt er op neer dat ik niet meer alleen sta in mijn gevecht en er behoorlijk wat staat te gebeuren en dat ik alle vertrouwen heb in een goede afloop - laat ik zeggen, een goed nieuw begin. We werken er hard aan iig.

@Pascal: wat betreft 'idealistische naïviteit'... Idealistisch ben ik zeker, naïef al jaren niet meer. Ik denk dat teleurstelling in mensen die ooit dezelfde idealen najoegen, weinig tot niets met naïviteit te maken heeft. Als dat zo zou zijn, zou mijn eigen idealisme ook op lucht gestoeld zijn en moest ik twijfelen of ik mezelf nog serieus zou nemen in mijn idealen.

Maar goed, we werken hard aan een oplossing, al vergt het veel energie op dit moment.

We'll be back wink

@Daniel, bedankt voor het aanbod, enorm bedankt, maar voorlopig kunnen we geen hardware innemen, aangezien ik een totaalscheiding moet aanmaken nu tussen pcw/mijzelf/jeugdcentrum. Maar iig bedankt!

11

Zo, we zijn een maandje verder...

Stand van zaken... Morgen ga ik de PCW verhuizen naar een nieuwe ruimte, een grote boot in een haven in de stad. Een aantal afdelingen gaat met me mee. Vijftien vrijwilligers staan naast me. Vanochtend is bij de notaris alles rondgemaakt, statuten ondertekend, boel ligt bij de KvK: Stichting Science Center Noord (SCN) is een feit. Een technisch jeugdcentrum, met activiteiten die gewoon gaaf zijn.

Morgen de spullen verhuizen, zwaaien naar de mensen van de JOG en de champagne ontkurken op het voordek, bij ondergaande zon.

Meer informatie binnenkort smile.

Gaaf dat jullie er mee doorgaan wink

D e b i a n

idd Roeland. Dit is wel goed nieuws smile. Heel tof dat het allemaal gewoon door gaat.

Desktop: Intel i7 2600 @ 3,4 Ghz, 16 GB RAM,  11 TB (SSD+RAID6) voor Gentoo en Fedora, 1 TB voor Windows 7 Home Premium 64 bit English (zelfbouw)
Server: Intel Xeon E5506, 24 GB RAM, 2x 256 GB Samsung 840 Pro (LVM Mirrored LV) voor Proxmox (zelfbouw)

14

Gefeliciteerd! Feesjuh...

Echt goed nieuws dat het niet verloren gaat.

15

proficiat!!!
dit is goed nieuws

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
waarom begint maandag altijd 1 dag te vroeg?

Cool!

17

En de ontkurking was geweldig,,, We zijn over ^_^ Filmopnamen zijn gemaakt door Sander (Linux_ghost van vroegah) en Dippie/Daedalus (Paul dus) was er ook bij. Verder natuurlijk veel vrijwilligers, bezoekers en ouders van bezoekers. Ik probeer binnenkort de eerste SCN-foto's te uploaden...

18

http://stichting-scn.nl/foto/20080217/

Het gaat erg mooi worden. Vandaag weer een tijdje bezig geweest met een paar mensen, om alles mooi te maken. Ook de warmteproblemen (of beter: kouprobelemen) die natuurlijk op een schip aanwezig kunnen zijn, kunnen we redelijk aanpakken ^_^

Binnenkort een video en meer foto's (van betere kwaliteit tongue)

Roel

Jeetje wat een ontwikkelingen allemaal zeg.
Gelukkig maar dat de PCW 'gered' is.
Suc6 met de nieuwe ontwikkelingen e.d.

Mochten jullie als PCW of natuurlijk als Stichting SCN, ooit nog de behoefte hebben aan hardware, dan kan wil ik altijd hier kijken of er nog wat weg te geven valt smile

Sterkte met alles iig...ik leef met jullie(PCW) mee...

20

Ziet er leuk uit, ik ben blij dat de pcw nog bestaat, toch jammer dat ze hier in de omgeving niet zoiets hebben. Zeker daarom moet het ook gewoon blijven bestaan.

Als ik een keer tijd heb kom ik zeker nog langs, lijkt me gaaf..

MVG, Sparky

Desktop: Intel C2D E6550, 4096MB, 500GB voor Trisquel 4.01 LTS
Notebook: Intel T2050, 2048MB, 1TB voor Trisquel 4.01 LTS

21

^_^

Begint vorm te krijgen, bijna weer helemaal open voor bezoekers: http://stichting-scn.nl/foto/20080222/

22

http://gnu-box.nl/screenshots/scn/aankondiging.png

23

Wow, Roeland op Hyves smile

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

24

Ghehe, ja wink

http://www.livre.nl/content-partners-co … 22008.html

25

De isolatie van de boot hebben we bijna klaar big_smile

http://stichting-scn.nl/foto/20080303/