1

Onderwerp: T-Mobile Web 'n Walk Stick / Mobiel Internet

Ik ben in het (tevreden) bezit van een T-Mobile Web 'n Walk stick voor mobiel internet op mijn "reguliere" laptop die op Windows XP draait. Daarnaast heb ik een ASUS EeePc op Linux en je raadt het waarschijnlijk al; die combinatie werkt dus niet. De software op de stick ondersteund diverse versies van Windows en MAC OSx. Navraag bij de betreffende afdeling van T-Mobile bevestigde dat er geen patch of update of wat dan ook is om deze stick draaiende te krijgen op een systeem dat op Linus draait.

De voor de hand liggende vraag is dan ook; heeft iemand hier een vergelijkbare evaring mee en is hier een oplossing voor...?

Alvast bedankt...

Ruud

Re: T-Mobile Web 'n Walk Stick / Mobiel Internet

Het schijnt (ook) een 3G geval te zijn. Hier wordt vrij kort door de bocht verteld hoe je dat aan de praat moet krijgen (lijkt wel erg eenvoudig...)

Keyboard not present, press F1 to continue...

bedankt vor de tip Rene....helaas werkte het niet. Mogelijk dat er een andere oplossing is...?

Ik ben daar vorig jaar ook mee bezig geweest. Het probleem van deze stick is dat het een dubbele stick is, 1x geheugen en 1x modem. Linux heeft daar problemen mee.
Ik mocht deze proberen van Vodafone maar ik heb hem omgeruild voor de card versie, deze werkt wel onder linux.
Mogelijk dat dit nu opgelost is.

groet,

Theo

Theo,

Bedankt voor de tip. Ik heb verder navraag gedaan bij menen die Linux "ademen" en deze T-Mobile stick is in Linux in zijn huidige vorm niet aan de praat te krijgen..... Jammer maar helaas.

Gelukkig heeft de EeePC een scherp programma voor het snuffelen van open draadloze netwerken dus....iets meer moeite maar hetzelfde resultaat.

Ik heb het probleem overigens wel bij de tech-afdeling van T-Mobile neergelegd. Patches voor de huidige versie zijn er niet en zullen er naar alle waarschijnlijkheid ook niet komen. Echter, deze afdeling heeft meer vergelijkbare vragen van (het toenemend aantal) Linux gebruikers gehad en een nieuwe versie zal mogelijk (....) ook Linux ondersteunen...

Groeten,

Ruud.

@Ruud,

Ik was oude bookmarks aan het opruimen en kwam nog enkele URL's bij me onderzoek naar de Huawei 220.

Deze kan je mogelijk verhelpen.

http://wwwu.uni-klu.ac.at/agebhard/HuaweiE220/

Theo

7 Laatst bewerkt door lex (03 Nov 2008 03:10:25)

Ik zat met hetzelfde probleem er schijnt binnenkort een nieuwe update te komen van de kernel waarin ook 3G ondersteund gaat worden. 

De Web N Walk manager "Windows/mac software" van T-Mobile is om te janken zo spartaans en vol met bugs dat er nauwelijks mee valt te werken, de verbinding viel ondanks goed signaal met regelmaat weg, Van ellende en frustratie heb ik een UMTS Router gekocht, "Option Globesurfer 2". 

In eens was ik van al deze ellende verlost. Doordat dit kasje een lan aansluiting heeft en bovendien ook nog eens met WIFI kan werken is hij ook geschikt voor LINUX en andere OS.   

Dit werkt veel sneller dan welke 3G kaart of usb dongel dan ook, heb nu het idee dat ik de volle UMTS HSDPA snelheid benut. Bijkomend voordeel is dat meerdere computers gebruik kunnen maken van dezelfde 3G internetverbinding tja dat ding kost wel €299,- maar het is het waard. Hieronder de link.

Bij Losse USB dongels en insteek kaarten blijft je toch afhankelijk van de welwillendheid van fabrikant of van de linux distrubutie of er ondersteuning komt. Mocht je vragen hebben over instellingen laat het dan maar even weten.   

Hoop dat ik je hiermee geholpen hebt. 

http://www.smartphoneshop.nl/product/46 … i-7-2.html

met name de laatste post is voor deb gebruikers interessant - niet zelf uitgeprobeerd btw (is wel duits):

http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?id=28620

groet,

zerby

9

lekker wakker Zerk? naar dezelfde topic linken.

10

ahem:

http://sidux.com/PNphpBB2-viewtopic-t-9 … obile.html

groet,

zerby

11

Wat je kan proberen, is de simkaart uit dat usb stick te halen, in je mobiel te stoppen en  je mobiel via usb aan je laptop aan te sluiten, moet lukken wink.

Werkt hier met een Sony Ericsson, zou vast ook met andere merken lukken wink.
Succes

Desktop: Intel i7, 6GB DDR3, R9-270x [Ubuntu 14.10, Windows 8.1]
Laptop: Intel i5, 6GB DDR3, Geforce 540m [Ubuntu 14.10, Windows 8.1]
Tablet: Intel Atom 3735, 2GB DDR3 [Windows 8.1]

12

Ik denk dat ik hem aan de praat heb gekregen in de nieuwste Ubuntu, maar ben er nog niet in geslaagd om webpaginas te bekijken. Skype daarentegen werkt wel al.

13

T-Mobile is een vreselijk slecht bedrijf dat na mijn vorige akkefietje na twee maanden zeuren eindelijk 67,= euro heeft terugbetaald, maar deze maand voor de gezelli twee spookfacturen voor 15,= en 25,= heeft gestolen via de automatische afschrijving.
Dus ik kan weer aan de slag met storneren, schrijven, dreigen met KG etc.

Verder hoor ik dat er veel mensen last hebben van zeeer maar dan ook echt zeer slechte ontvangst, maar de meest stuitende klachten blijven het oneigenlijk factureren van datakosten in het buitenland.
(er was iemand die in Slovenie voor 10MB 135,= mocht afrekenen).

Ik kan T-Mobile dan ook van harte afraden !

Lange tenen zijn uitstekend, dus bij uitstek, geschikt om op te gaan staan !

14

ik heb mijn  webnwalkstick aan de gang, dus als je nog advies nodig hebt ....

groet,

zerby

Eerde schreef:

Tdreigen met KG etc.

Wat is KG?

D e b i a n

Misschien "Kort Geding"? Heeft Eerde vaker met dit bijltje gehakt? ;-)

fedora debian

Als je niet een beetje gek bent word je knettergek.

17 Laatst bewerkt door henna (15 Feb 2009 17:51:17)

Zerkovic schreef:

ik heb mijn  webnwalkstick aan de gang, dus als je nog advies nodig hebt ....

Ik zit nog altijd vast op Skype dat wel werkt maar de rest niet, 'unknown host'. ben wel een keer op de t-mobile website zelf terechtgekomen waar je kan kiezen op welke manier je wil surfen (snel en slechter beeld of traag en beter beeld). Maar bereik daarna nog altijd geen andere websites. /etc/resolv.conf heeft nameservers staan, dezelfde als wanneer ik de stick op mijn mac gebruik.

Suggesties?

18

je moet naar deze site gaan, daar heb je vier pakketjes nodig:

http://www.pharscape.org/

hso-1.9.tar.gz
hsoconnect-py2.5_1.1.128_all.deb
hsolink_1.0.118-1_i386.deb
udev.tar.gz

er zijn ook rpm-files meen ik.

groet,

zerby

19

de eerste heb ik met mijn kernel overigens niet nodig, naar het zich laat aanzien. overigens had ik wel grote problemen met mijn stick en deze pakketjes: de verbinding was labiel en viel soms weg. na uren prutsen zoeken vragen posten en affijn alle ellende vandien vond ik dat wat stond in:

cat /etc/hso-suspend.conf
# The following shell variable can be used to set the
# HSO driver auto suspend timeout in seconds. You should
# setup a value greater than 5 seconds. Select value "NONE"
# if you like to disable autosuspend
HSO_AUTOSUSPEND=5

de boosdoener was. ik heb er van gemaakt:

HSO_AUTOSUSPEND="NONE"

hij lijkt nou goed te lopen.

groet,

zerby

20

Is ook een goed stuurprogramma voor Hunawei E220?  Heb een mini notebook Trendtac ECP700 met alternative software zie http://www.littlelinuxlaptop.com/   met o.a. Terminal.  Zou leuk zijn als ik hier mijn oude Hunawei stick in kan stoppen.  Dit compje verbruikt nouwelijks stroom 4.5 watt! met usbstick 7/8 watt? 

Dus wie o wie weet een stuur programma voor de hunawei E220.

21

lex, zie hierboven. ik heb een webnwalkstick. die werkt goed onder linux.

groet,

zerby

Op de Web 'n' Walk Stick geeft T-Mobile officieel geen support, voor de nieuwe stick, de 'Internet Stick' doen ze dat wel! smile Volgens de verpakking alleen voor Fedora, RedHat, Ubuntu, OpenSUSE, Debian, PCLinuxOS en Xandros, maar volgens mij maak je met iedere distributie met een kernel hoger dan 2.6.18 een goede kans.

23

Hallo,

Ik weet dat ik hier een klein beetje verkeerd zit want ik heb geen lunix lap.

Maar heb wel een lapie met T-Mobile Web 'n Walk Stick en heb ook de zelfde problemen, Ik heb een amilo mini van siemens ik ben regelmatig trug geweest naar de winkel waar ik hem vandaan heb
The phone house hun hebben de laptop al geruild dit was geen optie ook heb ik mijn stick al opgestuurd 2 weken moeten wachten en nog heb ik het zelfde probleem vandaag ben ik naar de T-Mobile winkel geweest en heb ik nieuwe sim gehad ook dit werkt niet heb de software verwijdert en opnieuw er op gezet maar dit heeft geen zin, Nu wacht ik op dat T- mobile gaat bellen maar hier wacht ik ook al 2 dagen op ze hebben het vandaag weer in de pc gezet als melding

ik kan niet normaal 5 min gebruiken want dan start mijn lappie of op nieuw op of ik krijg fout melding met blauw beeld als ik gewoon de kabel in het lappie doe is er niks aan de hand?

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik moet doen

Alvast bedankt

Mvg san

De driver doet moeilijk met Windows ofzo, zoals je al had vermoed is daar dit forum niet voor.
Wat ik persoonlijk zou doen is gewoon de hele zooi terugsturen/brengen, al je geld terug vragen en iets fatsoenlijkers uitzoeken.
Het is niet jouw taak als klant van die tent om via forums al googelend de problemen op te lossen waar jíj niet om gevraagd hebt!
Als het even kan met een Linux OS erop natuurlijk.
Hierboven lees ik dat er stickjes zijn die daarmee goed uit de voeten kunnen.

fedora debian

Als je niet een beetje gek bent word je knettergek.

25

webnwalk stick werkt prima onder debian wink

groet,

zerby