1

Onderwerp: Handleiding Debian Linux op een Linksys NSLU2 NAS

Hallo allemaal.

Onlangs mijn NSLU2 NAS 'geüpgrade' naar Debian, om zo meer mogelijkheden aan te boren. Ik heb het proces opgeschreven als web-page, zodat ook anderen er hopelijk iets aan hebben, feedback is welkom! Zie mij web page:

Handleiding NSLU2 met Debian

Wat is de NSLU2: een klein kastje met laag stroomgebruik (zo'n 5 Watt) dat standaard als NAS geconfigureerd is (je kan er een USB-disk aanhangen, en dan aan je thuisnetwerk hangen), maar waar je ook een meer algemene Linux server op kan draaien. Veel energie-vriendelijker dan een PC de hele dag aan laten staan, en voor mijn doeleinden krachtig genoeg.

Waar gebruik ik hem voor:

1. samba file server (backup/file sharing),

2. SSH gateway (om via het internet veilig mijn file server en lokale netwerk te benaderen),

3. simpele interne web server (b.v. om mijn foto's op de Wii te kijken),

4. en nog wat kleine zaken.

Ubuntu gebruiker maar (nog) geen Linux expert...
Ubuntu 10.04 op Intel E8400 dual-boot (native en Vista/VMware), Debian op NSLU2 NAS, en DSL op mijn fotolijstje

2

Re: Handleiding Debian Linux op een Linksys NSLU2 NAS

Mooie, informatieve, website heb je!
Wat mij bijzonder interesseert kon ik echter niet vinden, namelijk wat in je onderschrift staat over DSL op een fotolijstje.
Waar kan ik daar meer over vinden?

Dit was 't.
Ik vertrek naar mijn huis in Spanje.
Veel plezier nog hier.

3

Beste Boudie,

Over mijn fotolijstje heb ik weer een aparte pagina, maar die staat wat verstopt bij de hoek digitale fotografie (misschien niet helemaal logisch, gaat meer over DSL dan over fotolijstjes)... Zie:

Digitaal fotolijstje met DSL Linux

Ubuntu gebruiker maar (nog) geen Linux expert...
Ubuntu 10.04 op Intel E8400 dual-boot (native en Vista/VMware), Debian op NSLU2 NAS, en DSL op mijn fotolijstje

4

OK, gevonden. Ook weer veel leuk leesvoer!
Het gaat over het ombouwen van een pc tot een multi-functionele fotolijst. Ik had eigenlijk gehoopt dat je een standaard fotolijst had omgebouwd tot pc, maar ik besef dat dat zo goed als onmogelijk is... wink

Nogmaals, leuke site met veel leesvoer.

Dit was 't.
Ik vertrek naar mijn huis in Spanje.
Veel plezier nog hier.