1

Onderwerp: nedlinux mailserver

Ik krijg nu deze fout bij de nedlinux mailserver

foutmelding
Ik kan hem verder wel gebruiken, maar continu krijg ik "nieuwe" emails waardoor er zo zo'n 10 dezelfde emails staan.
Kan dit opgelost worden?

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

Re: nedlinux mailserver

Ik denk dat je dit ff naar Nedlinux het bedrijf moet mailen, dus naar info@nedlinux.com.

Desktop: Intel i7 2600 @ 3,4 Ghz, 16 GB RAM,  11 TB (SSD+RAID6) voor Gentoo en Fedora, 1 TB voor Windows 7 Home Premium 64 bit English (zelfbouw)
Server: Intel Xeon E5506, 24 GB RAM, 2x 256 GB Samsung 840 Pro (LVM Mirrored LV) voor Proxmox (zelfbouw)

3

ik heb het gevraagd bij kde.org, en die adviseren een bugrapport in te dienen.
Lijkt erop dat er een fout in de laatste kmail-versie zit.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

4

UIDLzegt mij ook niets

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

5

Van de kmail manual:

6.11 KMail fetches the same messages over and over again.

This happens if you have Delete mail from server deselected and your POP3 server doesn't support the UIDL command. There's currently no workaround besides selecting Delete mail from server. A more detailed explanation can be found in this mailing list post.

De link naar de post:
http://lists.kde.org/?l=kmail-devel& … 00&w=2
Dus ja..of het nou aan kmail ligt of aan de server :S
Het is helaas de enige pop3 server die ik gebruik dus kan ook niet zeggen of het ook bij andere gebeurd.
Maar zo te horen heeft niemand op nedlinux er last van :S

Pascal: UIDL bestaat dus wel, is een unieke reply die de mailserver stuurt wat kmail dus gebruikt om te weten of ze een bericht al gelezen hebben.

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

6

je gaf eerder aan dat bij een vorige versie van kmail er geen problemen waren.
dat was voor kde.org de aanleiding om te veronderstellen dat de fout dus bij de nieuwere versie van kmail ligt, en niet bij de nedlinux-server.
Vandaar de oproep om het probleem bij bugs.kde.org te melden.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

7

Mja ik dacht, bij deze versie doen ze het pas via dat uidl gedoe.
Ik zal daar even langsgaan dan.

Robert: je zou ff een GMail accountje aan kunnen maken en het dan ff op hun POP3-server testen. POP3 en IMAP uitlezen moet je bij GMail wel ff aanzetten in de settings, nadat je een account hebt aangemaakt.

Desktop: Intel i7 2600 @ 3,4 Ghz, 16 GB RAM,  11 TB (SSD+RAID6) voor Gentoo en Fedora, 1 TB voor Windows 7 Home Premium 64 bit English (zelfbouw)
Server: Intel Xeon E5506, 24 GB RAM, 2x 256 GB Samsung 840 Pro (LVM Mirrored LV) voor Proxmox (zelfbouw)