Re: Vraag en aanbod => monsterboard

MeneerJansen schreef:

Enne, voor de mensen hier die die "personeelsadvertenties" geen volledige lariekoek vinden: noem er één die iemand van Nedlinux in dienst heeft genomen en een goede, serieuze werkgever is gebleken te zijn! Juist ja.

Nou, ehm. Ik heb hier ooit op een advertentie gereageerd van Arnick Pelder (Gong). Dat heeft me destijds als student een hele leuke bijbaan opgeleverd bij een leuke werkgever. Ik heb later bij deze werkgever met een mede-student met veel plezier twee maanden stage gelopen. En nog steeds onderhoud ik warme banden met dat bedrijf.

Niet alleen, maar mede dankzij deze stage heb ik goed contract van vier jaar bij een uni gekregen.

Ergo, argument weerlegd.

pascal schreef:

Waar is toch de tijd dat je gewoon aan klinkende namen als Phillips, DSM of Thales dacht als je indruk wilde wekken.

Deze dagen met veel jonge startups zijn veel leuker. Het internet heeft het enorm veel eenvoudiger gemaakt een bedrijf te beginnen en een gek idee te proberen.

"A rising tide lifts all boats."

28

Vandaar mijn vraag altijd: "Wat schuift het ?" Dan kan je naast de tekst zien hoe hoog/serieus men die baan, nu nog vacature, inschat smile

Kijk personeelspiepeltjes willen altijd een baby met schaamhaar tegen het minimumloon ! Dat moet je afstraffen. Op een hopelijk nog steeds serieus forum als NedLinux mag je verwachten dat de personeelsadvertenties dat ook zijn.

Dus een eerlijke omschrijving + salarisindicatie, zou wenselijk zijn. Of opzouten natuurlijk wink

Lange tenen zijn uitstekend, dus bij uitstek, geschikt om op te gaan staan !

29 Laatst bewerkt door pascal (10 Aug 2011 14:22:47)

danieldk schreef:
pascal schreef:

Waar is toch de tijd dat je gewoon aan klinkende namen als Phillips, DSM of Thales dacht als je indruk wilde wekken.

Deze dagen met veel jonge startups zijn veel leuker. Het internet heeft het enorm veel eenvoudiger gemaakt een bedrijf te beginnen en een gek idee te proberen.

"A rising tide lifts all boats."

Daniel dat zou je denken, maar als ik support wil van een chip fabrikant dat is steevast de eerste vraag 'om hoeveel exemplaren en binnen welk tijdsbestek gaat het'
Als ik eerst bezig ben om zo'n chippie te evalueren zal dat altijd maar om enkele stuks zijn.
Dan is een fabrikant niet geintereseerd, zij hebben immers geen idee dat je in je schuurtje een iPhone sucsesje bent aan het ontwikkelen.
Grote bedrijven doen dat ook niet omdat ze eenvoudig weg geen mensen kunnen vinden die de kennis ervoor bezitten.

Eerde chargeert enigzinds maar in essentie ben ik het met hem eens. sterker nog mijn versie van het verhaal gaan nog een flink slag verder.
Dus leuk die kleine bedrijfjes (ik heb zelf zoals je weet zo'n bedrijfje) maar als je wat anders doet dan datgene wat 5000 anderen ook al doen is dat niet altijd even praktisch

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

30 Laatst bewerkt door QzZRBNMdJdsCmwx (10 Aug 2011 14:49:43)

pascal schreef:

Daniel dat zou je denken, maar als ik support wil van een chip fabrikant dat is steevast de eerste vraag 'om hoeveel exemplaren en binnen welk tijdsbestek gaat het'

Losse chips, misschien, het is toch 'an economy of scale'. Maar het is kortzichtig van de desbetreffende fabrikanten. Maar hardware is wel veel goedkoper geworden, vroeger was je honderden dan wel niet duizenden Euro's kwijt aan een evaluation board, tegenwoordig koop je gewoon een Marvell Kirkwood systeem voor onder de honderd Euro.

Raspberry Pi werkt aan een system on chip voor 25 Euro:

http://www.raspberrypi.org/

Het is geen beter moment om een iPhone killer te maken dan vandaag de dag.

Dus leuk die kleine bedrijfjes (ik heb zelf zoals je weet zo'n bedrijfje) maar als je wat anders doet dan datgene wat 5000 anderen ook al doen is dat niet altijd even praktisch

Volg een weekje http://news.ycombinator.com/ en je zult overtuigd raken van de mogelijkheden die het moment biedt. (Incidenteel heeft die site ook nog eens heel hoog gehalte aan bijzonder slimme mensen wink.)

31

Daniel ik heb het over evaluation board voor specifieke chips door de fabrikant uitgebracht.
Het gaat om chips die nog in de preproduction phase zitten, en waar je niet zelf even snel een printje voor kunt maken (BGA spul en zo)
Recentelijk kon ik met veel moeite een evalboard voor $175.- verkrijgen, het ding wat ik nu wil zal vast kostbaarder zijn, als het al leverbaar is.
Best mogelijk dat ik een heel sucsesvol dingetje weet te ontwikkelen, waar ik mee bezig ben is n.l. nogal een niche omdat iedereen denkt dat het zo moeilijk is.
nu ja allemaal nogal oftopic, volgende keer stuur ik de rekening gewoon naar Eerde, die hep poen zat icon_twisted

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

Dus..... mods.... doe er wat mee! Of niet wink

33

MeneerJansen schreef:

Enne, voor de mensen hier die die "personeelsadvertenties" geen volledige lariekoek vinden: noem er één die iemand van Nedlinux in dienst heeft genomen en een goede, serieuze werkgever is gebleken te zijn! Juist ja. Geen een. Allemaal bleken het ridicule nep bedrijven te zijn die een professional wilde voor een stagiar prijs en dito arbeidsvoorwaarden. Ik erger me gek aan die uitzuigers. Sorry hoor! sad

euh....ik. Zag hier een advertentie en ben daar nog steeds in dienst.
Wat maken jullie je allemaal druk over die enkele bedrijfjes dat hier af en toe een vacature hier neerzetten.

RHCE, RHCSA, RHCT, LPIC-2, LPIC-1 en CLA gecertificeerd.

34

Ik snap die drukte eigenlijk ook niet.

Ik begrijp ook niet waarom er eisen moeten worden gesteld aan die advertenties.

Het lijkt mij dat elke potentiele kandidaat voor zichzelf moet beslissen of de aangeboden functie en de bijhorende gage goed voor hem of haar is of niet.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

35

Ik ben het helemaal met je eens Rinse, ik gok dat het een beetje de komkommertijd is.

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

Helemaal mee eens. Maar jullie zouden kunnen overwegen het een apart subforum te maken. Dan hoeven vacature-mensen niet tussen de CPUs en geheugenbankjes te zoeken, en de CPU en geheugenbankjes-mensen niet tussen de vacatures.

37

Er staat voor een half jaar aan topics op dezelfde pagina, Ik kan me niet voostellen dat het lastig is om daartussen te vinden wat je interesseert wink

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

En wat als dat in de plaats komt van "NedLinux Awards 2005"? big_smile

39

Hehe, goeie tongue
Maar ik ga daar verder niet over, geef puur mijn persoonlijke mening.

Jij bent moderator! Wij slechts nederige posters. Maar ook wij kunnen niet meer doen dan onze mening geven. Legitiem (ik bedoel dan ook in dit geval) om er niets mee te doen. Er is niet perse aktie nodig namelijk.

Die "NedLinux Awards 2005" vind ik persoonlijk een vieze kloppende puist worden op het forum. Knijp um uit! En of je iets aan die vacatures moet doen... tja... ik persoonlijk denk dat ze extra welkom zijn, maar begeleidt deze dan met een sticky topic met verzoeken over de inhoud. Dan weten de bedrijven ook dat die vacatures welkom zijn en hoe ze netjes hun aanbod kunnen plaatsen.

41 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (14 Aug 2011 18:31:47)

Ik ga er maar vanuit dat er niks gebeurt. Niet nodig, denk ik. Ook niet het opruimen van "NedLinux Awards 2005" wink

42

Tja, moderators kunnen het forum niet wijzigen.
Daar zijn de admins voor.

43

Moderators kunnen we extra rechten krijgen zodat zij meer kunnen doen dan alleen modderen.
Zou wel handig zijn, want de admins zijn misschien soms niet bereikbaar en stel dat er wat veranderd moet worden? Misschien iets om over na te denken!

Modderen yikes

@MisterE en @DanielDK: I stand corrected. icon_redface

Laten we hopen dat de niet-seriueze bedrijfjes, die maar wat proberen, een tijdenlijk verschijnsel zullen blijken te zijn. Mag ik vragen hoe lang het geleden is dat jullie zo'n mooie advertentie zagen?

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

46

femke98 schreef:

Moderators kunnen we extra rechten krijgen zodat zij meer kunnen doen dan alleen modderen.

Dan worden het dus admins smile

Ik neem wel aan dat moderatoren een goede ingang hebben bij de admins om dat ene onderdeel verwijderd te krijgen. En zo'n sticky onderwerp kunnen jullie wel regelen toch? Komt het dus neer op onwil, c.q. niet de wens iets te hoeven veranderen van jullie kant.

48

nou, wat mij tegen de borst stuit is de dwingende houding van: "als jullie mods X niet doen, dan zijn jullie Y"

49

ik kan me eerlijk gezegd ook echt niet ergeren aan Nedlinux awards 2005.
ik kijk er simpelweg niet naar, en het kost mij zelf ook geen schijfruimte ofzo, dus niet echt boeiend.

Debian Wheezy / Ubuntu 13.04 / win8 / Haiku OS Alpha 4 / Cyanogen(mod) 9.1 / Maemo 5

50 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (14 Aug 2011 14:04:33)

Rinse schreef:

nou, wat mij tegen de borst stuit is de dwingende houding van: "als jullie mods X niet doen, dan zijn jullie Y"

Ow... dat is iig niet *mijn* bedoeling geweest, Rinse. Mijn (bij)bedoeling was jullie te voeden met meningen van de posters. Daarna hoopte ik dat jullie mods een gezamenlijke mening zouden krijgen om wel of juist niet iets te willen laten veranderen. In dat geval zouden jullie m.i. in een goede positie zijn om dat bij de admins aan te kaarten. En dit forumonderdeel is er toch voor om dat soort zaken te kunnen opperen toch?

Maarrrrrrrrrr.... is die (gezamenlijke) drang voor die verandering niet ontstaan.... no problem. Verander dan alsjeblieft niets. Laat (over)enthousiasme ook niet omslaan in dwang. Mocht dus dat dwingende gevoel door mijn postings ontstaan zijn, mijn excuus hiervoor. Was niet de bedoeling zo.