Re: Vraag en aanbod => monsterboard

marcohinsen schreef:

ik kan me eerlijk gezegd ook echt niet ergeren aan Nedlinux awards 2005.
ik kijk er simpelweg niet naar, en het kost mij zelf ook geen schijfruimte ofzo, dus niet echt boeiend.

Maar wat voor indruk geeft het op nieuwe bezoekers? Vergane glorie?

52

MrLeeJohn schreef:

Ik neem wel aan dat moderatoren een goede ingang hebben bij de admins om dat ene onderdeel verwijderd te krijgen. En zo'n sticky onderwerp kunnen jullie wel regelen toch? Komt het dus neer op onwil, c.q. niet de wens iets te hoeven veranderen van jullie kant.

mijn eigen citaat:

Zou wel handig zijn, want de admins zijn misschien soms niet bereikbaar en stel dat er wat veranderd moet worden? Misschien iets om over na te denken!

Dus eigenlijk willen jullie het gewoon niet, gezien de opmerking dat moderators dan admins worden, maar daar gaat het helemaal niet om. Je kan extra rechten toe gewezen krijgen, zonder dat je perse admin wordt.

53

danieldk schreef:
marcohinsen schreef:

ik kan me eerlijk gezegd ook echt niet ergeren aan Nedlinux awards 2005.
ik kijk er simpelweg niet naar, en het kost mij zelf ook geen schijfruimte ofzo, dus niet echt boeiend.

Maar wat voor indruk geeft het op nieuwe bezoekers? Vergane glorie?

het heeft mij iig niet tegengehouden een jaar geleden. en volgens mij een hoop mensen voor en na mij ook niet. laten we er anders nedlinux awards 2011/2012 van maken, dan hebben we iig weer iets om lekker over te ouwehoeren en discussieren...

Debian Wheezy / Ubuntu 13.04 / win8 / Haiku OS Alpha 4 / Cyanogen(mod) 9.1 / Maemo 5

marcohinsen schreef:

het heeft mij iig niet tegengehouden een jaar geleden. en volgens mij een hoop mensen voor en na mij ook niet. laten we er anders nedlinux awards 2011/2012 van maken, dan hebben we iig weer iets om lekker over te ouwehoeren en discussieren...

Natuurlijk ga je hier alleen maar mensen zien die er niet door weerhouden zijn wink.

Toch denk ik dat het een invloed hebt. Als je naar de webpagina van een softwareproject gaat, en het laatste nieuwsitem is van 2007, dan heb ik er ook niet veel vertrouwen in. Ongeacht of ze recenter nieuwere versies hebben uitgebracht.

55

femke98 schreef:

mijn eigen citaat:

Zou wel handig zijn, want de admins zijn misschien soms niet bereikbaar en stel dat er wat veranderd moet worden? Misschien iets om over na te denken!

Dus eigenlijk willen jullie het gewoon niet, gezien de opmerking dat moderators dan admins worden, maar daar gaat het helemaal niet om. Je kan extra rechten toe gewezen krijgen, zonder dat je perse admin wordt.

Het gaat om het verwijderen van sub-forum van dit forum incl complete inhoud

Lijkt me dat dat een taak is voor een admin, niet voor moderators.

Het is ook iets dat niet veelvuldig voor komt, dus als bij de admin het verzoek komt een moderator meer rechten te geven kan hij meteen dat subforum verwijderen en is er ook geen noodzaak meer voor dat type rechten bij moderators.

Dat admins onbereikbaar zijn: tja, dan moet je geen admin worden.

Verder haalde ik eerder al aan:

Er wordt meteen iets geconcludeerd.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

Verder wordt hier PunBB gebruikt. Dat is volgensmij iets simpeler dan bijv. phpBB. Daarin kan je inderdaad globale moderators aangeven, en misschien ook wel hulpadmins. Ik denk dat het bij PunBB beperkt blijft tot moderators en admins.

Verder denk ik ook dat het verwijderen van fora een taak is van admins.

Over de vacatures in Vraag&Aanbod spreek ik me nog ff niet uit, dat komt nog wel.

Desktop: Intel i7 2600 @ 3,4 Ghz, 16 GB RAM,  11 TB (SSD+RAID6) voor Gentoo en Fedora, 1 TB voor Windows 7 Home Premium 64 bit English (zelfbouw)
Server: Intel Xeon E5506, 24 GB RAM, 2x 256 GB Samsung 840 Pro (LVM Mirrored LV) voor Proxmox (zelfbouw)

Cybertinus schreef:

Dat is volgensmij iets simpeler dan bijv. phpBB.

Yup. 'Vroegah' gebruikte dit forum phpBB, maar met de omvang van het forum werd het veel te traag. Ook verdwenen er af en toe zomaar topics en posts. Toen is besloten om op iets snellers over te gaan.

58

Cybertinus schreef:

Dat is volgensmij iets simpeler dan bijv. phpBB.

Ja, op zich niet eens verkeerd hoor (phpbb2 was bijv een stuk prettiger dan het uit de voegen gegroeide phpbb3), maar dat je standaard geen topics kunt splitsen vind ik echt een gemis.

danieldk schreef:

Ook verdwenen er af en toe zomaar topics en posts.

Mijn hele account is toen richting /dev/null verdwenen... tongue

Ik ben het met daniel en mrlee wel eens dat het nedlinux awards forum nergens meer op slaat, wat daarmee gebeurt is aan bart.
Wat mij betreft hoeft er niets aan het vraag en aanbod forum te veranderen, voor wie dat nog niet duidelijk was.
Daniel stelt dat het nedlinux awards forum afschrikt door de leeftijd, ik ben van mening dat hetzelfde van toepassing is op andere subforums waar weinig in wordt gepost.
Nu vind ik niet dat het halve forum dan maar geruimd moet worden, maar het aanmaken van weinig actieve extra subforums komt op mij ook niet erg logisch over.

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

59

Rinse schreef:
femke98 schreef:

mijn eigen citaat:

Het gaat om het verwijderen van sub-forum van dit forum incl complete inhoud

Lijkt me dat dat een taak is voor een admin, niet voor moderators.

Het is ook iets dat niet veelvuldig voor komt, dus als bij de admin het verzoek komt een moderator meer rechten te geven kan hij meteen dat subforum verwijderen en is er ook geen noodzaak meer voor dat type rechten bij moderators.

Verder haalde ik eerder al aan:

Er wordt meteen iets geconcludeerd.

Eens, ik sta er echt van te kijken hoe bepaalde non-issues uitgroeien tot problemen.

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

Waarom makkelijk als het moeilijk kan he wink

61

inderdaad, dus gaan we het niet moeilijk maken.

62

Het is alweer bijna 4 jaar geleden dat ik voor het laatst gereageerd heb, maar meelezen doe ik nog steeds. Nu voel ik me toch geroepen om weer eens mee te discussiëren.

Het onderdeel "Vraag & Aanbod" is voor mij 1 van de redenen om een regelmatig bezoek aan het forum te brengen. Juist het feit dat er af en toe een vacature voorbij komt maakt dit onderdeel voor mij interessant.
Als de vacatures op een gegeven moment inderdaad in de meerderheid raken t.o.v. aangeboden goederen dan zou ik liever zien dat de vacatures een apart sub-forum krijgen. Op dit moment lijkt me dat echter niet nodig.

Wat betreft het sub-forum "Nedlinux awards 2005"; daar stoor ik me aan. Op mij komt dit over zoals "danieldk" al aangeeft als "vergane glorie".
Het liefst zou ik zien dat er een awards 2011 komt of - als daar geen interesse voor is - dat het onderdeel verwijderd wordt.

63

Rinse schreef:

Poe poe... Deze admin heeft de afgelopen dagen ruim 5 kuub tuingrond versjouwd; dus ik kon het forum niet continu in de gaten houden.

Die nedlinux awards uit 2005 stonden er nog omdat er nog nooit iemand over was gevallen, maar echt sjeik is het idd niet. Bij deze is dat subforum dus onzichtbaar en ontoegankelijk gemaakt.

Over vacatures het volgende:
1. Er zijn meerdere mensen die juist via dit forum een leuke (al dan niet tijdelijke) baan hebben gevonden. Zinvol is het dus zeker.
2. Allerlei eisen gaan stellen aan vacatures lijkt me geen goed idee. Het leuke is nu juist dat het laagdrempelig is.
3. Vacatures zijn bij uitstek geschikt voor een vraag&aanbod subforum. Het is er niet zo druk dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Hulde!

65

bart schreef:
Rinse schreef:

Poe poe... Deze admin heeft de afgelopen dagen ruim 5 kuub tuingrond versjouwd; dus ik kon het forum niet continu in de gaten houden.

.

Ik doelde ook niet op onze admins smile

bart schreef:

Die nedlinux awards uit 2005 stonden er nog omdat er nog nooit iemand over was gevallen, maar echt sjeik is het idd niet. Bij deze is dat subforum dus onzichtbaar en ontoegankelijk gemaakt.

Tof, dank je bart!

67

Het moraal van dit verhaal. Cruijff heeft altijd gelijk. smile smile

groet,

Theo

MeneerJansen schreef:

Enne, voor de mensen hier die die "personeelsadvertenties" geen volledige lariekoek vinden: noem er één die iemand van Nedlinux in dienst heeft genomen en een goede, serieuze werkgever is gebleken te zijn! Juist ja.

Het is misschien een kick, maar toch nog ff hierop reageren. Ik heb afgelopen maandag m'n contract getekend wat voortgevloeid is uit dit vacature-topic.

En wat ik er tot nu toe van heb gezien: zeker een serieuze, leuke werkgever. Goed opgezet bedrijf, technisch ook de netwerken goed in elkaar gestoken, veel mogelijkheden om bij te leren vanwege de uitgebreide omgevingen en clausules in het contract.

Ik denk dat ik hier nog wel even blijf zitten smile.

Desktop: Intel i7 2600 @ 3,4 Ghz, 16 GB RAM,  11 TB (SSD+RAID6) voor Gentoo en Fedora, 1 TB voor Windows 7 Home Premium 64 bit English (zelfbouw)
Server: Intel Xeon E5506, 24 GB RAM, 2x 256 GB Samsung 840 Pro (LVM Mirrored LV) voor Proxmox (zelfbouw)

69

Cybertinus, succes met je nieuwe baan.

Groeten.

Slackware 64  14.2

Proficiat, Mr C!!!

71

Cybertinus, van harte. Ik hoop dat dit je juiste PATH is.

Nog één zwaluw er bij dan hebben we zomer. smile

groet,

Theo

@Cyberneticus: super!! smile En dat bedrijf mag ook heel erg blij zijn met zo'n door de wol gevefde Linuxer als jij. Nogmaals: I stand corrected.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

thnx allemaal smile. Ik heb al wel gemaakt dat ik nog wel aardig wat te leren heb, maar dat komt dus wel goed smile.

Congrats!

Nou nog een keer een leuke update van je website, Mr C. Die is wel erg retro intussen wink