1 Laatst bewerkt door UFKAM (11 Dec 2011 22:09:07)

Onderwerp: Account verwijderen

danieldk schreef:
maikel schreef:

Tja niet iedereen heeft de tijd en het geld om zolang  van academisch onderwijs te genieten. Daar in tegen zit ik natuurlijk 4 maanden per jaar op de berg. Dus ik heb ook niet bepaald te klagen smile

Helaas is academisch onderwijs niet gratis, dus sinds ik een baan heb betaal ik daar dan ook flink voor.

Prima, dan ga ik daar heerlijk van klimmen en dergelijke, zodat ik niet academisch onderwijs geniet, maar heerlijk de jonge god kan uithangen smile

Overigens wil ik vragen, om geheel mijn profiel, incl. ALLE postings te verwijderen. Mijn dank zou groot zijn.

2

Re: Account verwijderen

Ik zie vooralsnog geen reden om op dit verzoek in te gaan.
Kun je onderbouwen waarom je het profiel gewist wilt hebben?

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

3 Laatst bewerkt door UFKAM (12 Dec 2011 07:08:32)

Ja, omdat ik verder hier geen noodzaak zie om hier te verblijven.
Daarbij kwam ik bij diverse zeer oude postings het adres van mijn ouders tegen. Als hier niet op in gegaan wordt, zal ik alle postings met een * vervangen. Wat een monniken werk is, maar dat heb ik er dan voor over.

Verder wil ik opmerken dat bij zo verzoek als dit, bepaalde wetsartikelen in werking treden. Als dit niet gebeurd, zal ik met een beroep van de  wet persoonsgevens, het als nog proberen. Laten we dit aub niet zover laten komen...

4

Als je aanwijst welke postings persoonlijke gegevens bevatten, dan kunnen die zonder probleem worden verwijderd.
Maar om al je berichten te verwijderen gaat nogal ver. Ik zie bovendien niet in wat die te maken hebben met de wet persoonsgegevens.
Je post hier in feite anoniem onder een nickname, eventueel kan die ook worden gewijzigd als je van mening bent dat die te herleiden is naar jou.

5 Laatst bewerkt door UFKAM (11 Dec 2011 22:52:25)

Err...Het valt er wel onder. Het zijn persoonsgevens, want ik heb zelf toegevoegd onder mijn eigen naam en dus valt het er onder. Zullen we het CBP morgen even bellen en/of een mening laten geven?Ik heb namelijk vaker met dit bijltje gehakt. Overigens wil ik best wel water bij de wijn doen, als mijn nick veranderd kan worden naar bijv. Moppersmurf, dan loop ik de rest na. Ik kwam echt diverse postings tegen met teveel persoonlijke content.

6 Laatst bewerkt door QzZRBNMdJdsCmwx (12 Dec 2011 07:55:05)

Accounts zijn hier nooit verwijdert. Logisch, want dat breekt de 'flow' van alle discussies. Maar naamswijzigingen doen admins af en toe, meestal in batch. Het is aardig hier een draadje over te openen in het NedLinux subforum (helemaal onderaan), dan kunnen anderen ook een naamswijziging verzoeken, en kunnen de admins alle verzoeken in één keer doen. Zo ging het ook in het verleden.

Overigens valt het nog te bezien wat het CPB zegt, want je hebt al die informatie vrijwillig publiek gepost.

Ik denk dat iedereen die hier langer dan vijf jaar zit wel eens spijt van een post heeft. Maar we worden ook allemaal ouder wink.

7 Laatst bewerkt door wuotan (12 Dec 2011 12:45:08)

Op een ander forum hebben we hier Engelfriet eens om advies gevraagd: http://blog.iusmentis.com/2008/01/09/wa … rwijderen/. We hadden toen een lid met bijna 10.000 posts die vertrok na een ruzie. Het advies was helder: gebruikersnaam wijzigen, specifieke posts die persoonsgegevens bevatten ook, verder niet.

:wq

8 Laatst bewerkt door UFKAM (12 Dec 2011 12:51:55)

"Een advertentie op b.v. Marktplaats zou dus door het bedrijf verwijderd moeten worden als de plaatser daarom vraagt. Iemands recensie van een film op een forum voor filmliefhebbers ook. Zulke berichten kun je verwijderen zonder dat andere berichten daardoor onbegrijpelijk worden, en als dat kan, dan moet het ook.

Informatie verwijderen die in andermans berichten verwerkt is, is heel erg lastig. Deze verwerking was in het kader van een vrije meningsuiting. Verwijderen mag dan alleen als het echt absoluut de enige manier is om de inbreuk op de privacy van de originele poster (het ex-lid dus) te beëindigen. En dat zal vrijwel nooit het geval zijn."

Lijkt mij klip& klaar, ik zit net boven de 300 postings. Succes met uitzoeken. Het lijkt mij makkelijker om alles te verwijderen. Maar ga je gang maar: Wijzig de naam en verwijder alle persoonlijke content.

9

Maikel. je beseft dat je het zo wel erg moeilijk voor jezelf maakt mocht je nog terug willen komen hè? Serieus, neem een vakantie van dit forum en kom dan weer gewoon terug. :-)

:wq

10 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (12 Dec 2011 13:00:45)

Je stukje is vrij helder, Wuotan. Zoiets had ik ook verwacht. Verder een goede tip aan Maikel. Ik hoop dat hij hem opvolgt. Altijd jammer om forumleden te verliezen.

Verder is het zo offtopic als het maar kan zijn in "alles Google" wink

11

wuotan schreef:

Op een ander forum hebben we hier Engelfriet eens om advies gevraagd: http://blog.iusmentis.com/2008/01/09/wa … rwijderen/. We hadden toen een lid met bijna 10.000 posts die vertrok na een ruzie. Het advies was helder: gebruikersnaam wijzigen, specifieke posts die persoonsgegevens bevatten ook, verder niet.

Engelfriet gaat wel erg ver in zijn benadering, die stelt dat alles wat iemand typt een persoonsgegeven is.
Zover gaat de wet niet, en zijn conclusies worden dan ook flink bekritiseerd in de reacties.
Een persoongegeven is een gegeven dat terug te leiden is naar een bepaald persoon. Een algemeen bericht zonder persoonsgegevens geplaatst onder een pseudoniem is dat imho niet.

Verder heeft dit forum de eigenschap dat gebruikers hun reacties kunnen wijzigen, danwel leegmaken, ook jaren na het te hebben gepost. Meeste fora hebben die mogelijkheid niet.
Het staat Maikel dus vrij om berichten waarvan hij vindt dat ze inbreuk maken op zijn privacy zelf te bewerken, danwel leeg te maken.

Het wijzigen van de accountnaam, danwel het geheel verwijderen ervan is een taak voor een van de administrators. Die hebben de benodigde privileges om dat soort wijzigingen in het forum aan te brengen.

Verder wil ik best meewerken aan het anonimiseren van citaten in berichten van anderen, bijv. door de naam 'maikel' te veranderen in de nieuwe nickname zodra die is aangepast.

Dit is in het verleden op verzoek van anderen ook uitgevoerd.

12 Laatst bewerkt door jvecht (12 Dec 2011 13:57:22)

maikel schreef:

Lijkt mij klip & klaar, ik zit net boven de 300 postings. Succes met uitzoeken. Het lijkt mij makkelijker om alles te verwijderen. Maar ga je gang maar: Wijzig de naam en verwijder alle persoonlijke content.

Zeg Maikel, jij hebt het regelmatig over principes die in wezen neerkomen op het besef van normen en waarden. Er is een oude norm, die erop neerkomt dat ieder zijn eigen rommel opruimt. Ken je die misschien?

Oh, ik weet er nog één: "wie breekt, betaalt" enne "brokken maken, brokken rapen" ... .

Ubuntu 11.10 - op Gnome Shell

13

Tja, als we zo in detail gaan.
Dit forum heeft niet bij registratie gemeld dat je afstand doet van je auteursrechten.
Misschien sowieso een puntje van aandacht?

En het is een bijna een klassiek voorbeeldje dat maikel kan eisen dat zijn werk wordt verwijderd.

In de praktijk zal justitie dit niet oppakken.

Dan een andere inbreng dat dit allemaal zwaar off-topic is. wink

IF not THEN toch

14 Laatst bewerkt door UFKAM (12 Dec 2011 14:38:57)

In deze maatschappij kan ik gelukkig gebruik en misbruik maken van de wetten die door andere zijn geschapen. Zodoende doe ik dat ook met deze. Overigens zal ik niet meer reageren. Mijn verzoek is duidelijk. Dit valt overigens niet onder justitieel recht, maar onder bestuurs/civiel recht afaik en dan nog, zou je met een zgn. artikel-12 procedure het OM kunnen aanzetten tot..

15

Joris schreef:

Dit forum heeft niet bij registratie gemeld dat je afstand doet van je auteursrechten.

Nee, heb ik over nagedacht, maar ik vind dat eenieder gewoon eigenaar moet blijven van wat hij/zij geschreven heeft.
Dus in het geval van Maikel: hem staat hem vrij om zijn berichten te wissen.

En zoals eerder gesteld, het wissen van zijn account, danwel de naam wijzigen, dat ligt bij de administrators.

Verder is het jammer dat Maikel dit zo op de spits drijft, nu wordt er de schijn gewekt dat Nedlinux onder dwang dit moet doen, terwijl ik al heb aangegeven dat ik als moderator best wil meewerken en zelfs zijn gegevens uit citaten van anderen wil verwijderen voor hem.

En het is een bijna een klassiek voorbeeldje dat maikel kan eisen dat zijn werk wordt verwijderd.

Het is een zeldzaamheid, en ik vind niet dat we door dit soort uitzonderingen de teugels moeten aantrekken in een poging dit soort zaken onmogelijk te maken.
Het is niet het eerste verzoek zoals ik al aangaf, en voorgaande verzoeken zijn ook gewoon afgehandeld, incl het wissen van persoonlijke gegevens (oa adresgegevens) uit citaten door anderen waar de oorspronkelijke poster jaren later last had.

klopt, dat wordt civiel, en als Maikel daar zijn geld aan wil spenderen moet hij dat vooral doen.
Ik zou zeggen, zonde geld, want zijn verzoek is niet geweigerd.

Dan een andere inbreng dat dit allemaal zwaar off-topic is. wink

Ook waar, maar helaas kan op dit forum geen afsplitsing plaatsvinden van berichten naar een nieuw onderwerp.

16

Rinse schreef:

Ook waar, maar helaas kan op dit forum geen afsplitsing plaatsvinden van berichten naar een nieuw onderwerp.

Dat kon gelukkig wel, heb ik dus even gedaan.

1+1=3

spam: admin@glgaming.com

17

Maikel, de wet op persoons registratie is hier niet van toepassing omdat je zelf hebt geregistreerd.
Je bent vrij om je eigen account op te heffen, al is Rinse daar natuurlijk ook vast wel toe bereid.
Beetje kinderachtige reactie van je... toen mij iets niet beviel bleef ik gewoon weg.
Accepteer toch eens dat de wereld verre van ideaal is.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

18 Laatst bewerkt door Eerde (12 Dec 2011 19:52:29)

Ach ik heb het gisteren even bekeken, maar die privé gegevens vallen wel mee.
Een emailadres hier en daar en naam van een (ex ?) vriendin.
Geen adres van ouders te vinden.

Verder is het dreigen met juridische stappen, zeker als je geen flauw benul hebt waar je het over hebt, koddig en lollig.
Niet doen !

CBP heeft hier niets mee te maken, dat gaat over wat nedlinux zelf registreert en het doel daarvan. Dat is hier (redelijk) anoniem en enkel t.b.v. b.v. p.m. smile en voor de mods/admins... inzichtelijk ?

Oeps nu weet Pammie alles van mij sad

"Je bent wat je eet", uhhh nee: "Je bent wat je op Internet achterlaat".
De politieke overtuiging van Mikkel is duidelijk al vanaf 2003. Dat is Mikkel, niet meer niet minder.
Dat mag.
Wat niet mag is een ander ontzeggen dat die een andere, wellicht afwijkende mening heeft wink

Zelf vind ik dat een ieder zijn mening mag hebben, hoe abject en infaam ik die ook vind..... en dat laatste zal ik niet onder stoelen of banken steken wink
Controverse is best leuk, dat doet het bloed stromen anders kunnen we beter allemaal deaud zijn, toch ?

Lange tenen zijn uitstekend, dus bij uitstek, geschikt om op te gaan staan !

19

Rinse schreef:
Joris schreef:

Nee, heb ik over nagedacht, maar ik vind dat eenieder gewoon eigenaar moet blijven van wat hij/zij geschreven heeft.
Dus in het geval van Maikel: hem staat hem vrij om zijn berichten te wissen.

En zoals eerder gesteld, het wissen van zijn account, danwel de naam wijzigen, dat ligt bij de administrators.

Nee, dat is niet helemaal waar.
Als hij zijn lidmaatschap opzegt, ben je verplicht om alle adresgegevens e.d. van hem te verwijderen uit de database. Dat moet de Donald Duck tot en met je verzekeraar doen. (Leuk als je nu bedelbrieven van je vorige verzekeraar krijgt en lekker wilt gaan zeuren.)

En inderdaad, hij kan zijn eigen berichten verwijderen. Daar heb je een punt in.

Rinse schreef:

Verder is het jammer dat Maikel dit zo op de spits drijft, nu wordt er de schijn gewekt dat Nedlinux onder dwang dit moet doen, terwijl ik al heb aangegeven dat ik als moderator best wil meewerken en zelfs zijn gegevens uit citaten van anderen wil verwijderen voor hem.

Het is best puberaal hoe hij reageert. Als het niet bevalt een beetje heisa lopen maken.

Rinse schreef:
Joris schreef:

Het is een zeldzaamheid, en ik vind niet dat we door dit soort uitzonderingen de teugels moeten aantrekken in een poging dit soort zaken onmogelijk te maken.
Het is niet het eerste verzoek zoals ik al aangaf, en voorgaande verzoeken zijn ook gewoon afgehandeld, incl het wissen van persoonlijke gegevens (oa adresgegevens) uit citaten door anderen waar de oorspronkelijke poster jaren later last had.

Joris schreef:

klopt, dat wordt civiel, en als Maikel daar zijn geld aan wil spenderen moet hij dat vooral doen.
Ik zou zeggen, zonde geld, want zijn verzoek is niet geweigerd.

Zou ergens wel daad bij woord voegen zijn als hij het deed.

En de eigenaar onnodig veel stress opleveren. :S

IF not THEN toch

20

Als hij zijn lidmaatschap opzegt, ben je verplicht om alle adresgegevens e.d. van hem te verwijderen uit de database.

Dat kan wellicht zo zijn, al betwijfel ik het, maar het helpt Mikkel niet ! Die gegevens zijn immers niet openbaar hiero.

Hij wil zijn email adres en gegevens weg hebben zoals:

*
Kan een mod of admin veranderen in *)

Maar het zijn allemaal gegevens die hij hier zelf geheel vrijwillig heeft gepost. Nou ja, hij zou een zaak hebben indien hij of een naaste van hem zou kunnen aantonen dat hij niet bij zinnen was/is wink

Lange tenen zijn uitstekend, dus bij uitstek, geschikt om op te gaan staan !

21

Joris schreef:
rinse schreef:

Als hij zijn lidmaatschap opzegt, ben je verplicht om alle adresgegevens e.d. van hem te verwijderen uit de database. Dat moet de Donald Duck tot en met je verzekeraar doen. (Leuk als je nu bedelbrieven van je vorige verzekeraar krijgt en lekker wilt gaan zeuren.)

Afgezien van het feit dat we geen adresgegevens ed van onze leden hebben: dan nog ligt het bij de administrators: zij hebben de benodigde privileges om op dit forum de accountgegevens te wissen. Dus daar ga ik verder niet over.

En dat betreft in dit geval alleen het weghalen van de (bij)naam maikel en zijn e-mail.
Dat laatste kan hij zelf overigens ook nog uitvoeren.

Gewoon zijn nickname veranderen in iets neutraals. Daarna moet Maikel maar aangeven welke posting aangepast moeten worden. Toch?

23

Rinse schreef:
Joris schreef:
rinse schreef:

Afgezien van het feit dat we geen adresgegevens ed van onze leden hebben: dan nog ligt het bij de administrators: zij hebben de benodigde privileges om op dit forum de accountgegevens te wissen. Dus daar ga ik verder niet over.

En dat betreft in dit geval alleen het weghalen van de (bij)naam maikel en zijn e-mail.
Dat laatste kan hij zelf overigens ook nog uitvoeren.

E-mailadres is een adresgegeven. Ook al kan hij die zelf verwijderen, verplichting ligt hier.

Enfin. Het gaat nergens over en ik denk dat het meer geschreeuw is dan dat hij echt iets gaat doen. En als hij iets doet, denk ik niet dat hij ver zal komen.

IF not THEN toch

24

Eerde schreef:

Als hij zijn lidmaatschap opzegt, ben je verplicht om alle adresgegevens e.d. van hem te verwijderen uit de database.

Dat kan wellicht zo zijn, al betwijfel ik het, maar het helpt Mikkel niet ! Die gegevens zijn immers niet openbaar hiero.

Hij wil zijn email adres en gegevens weg hebben zoals:

*
etc .
Kan een mod of admin veranderen in *)

Maar het zijn allemaal gegevens die hij hier zelf geheel vrijwillig heeft gepost. Nou ja, hij zou een zaak hebben indien hij of een naaste van hem zou kunnen aantonen dat hij niet bij zinnen was/is wink

Je oproep om te veranderen wat je nu hebt neergezet, wordt nog niet ingewilligd. Toch absurd dat deze adressen zijn gepost en blijven staan.
Begrijp niet waarom dat is. Normaal gesproken wordt dit gelijk gedaan wanneer iemand een vraag stelt en zijn e-mail adres erbij zet. Vanwege de spam en zo. Nu laten we het maar staan terwijl RInse dit gelijk had kunnen doen gisterenavond nog?

25

Draad op slot, blijkbaar kan er hier echt niet normaal met elkaar omgegaan worden. opzettelijk iets posten zodat de moderators maar moeten gaan werken echt te gek voor woorden.

@femke het is niet zo dat we hier alleen maar zijn om actief achter mensen aan te gaan jagen. ik heb de post nu gemod, maar ik wil dit niet nog eens zien. Dat geld overgens ook voor jouw quote met dezelfde informatie.

1+1=3

spam: admin@glgaming.com