1

Onderwerp: Het grote "laten we elkaar bashen" topic

nav: http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php? … 21#p364521

happy schreef:

ach hoe simpel kun je zijn... in een woord "zielige reactie.

@admin pleur deze maar dicht

Pamela schreef:

Tsja Gregor, dat komt ervan als iemand over een onderwerp begint waarvan iedereen van tevoren al weet dat er gezeik over komt.
Het valt me nog mee dat het nu pas zover is.
Ik ga natuurlijk niet dit topic sluiten alleen omdat die post je niet aanstaat, maar vind wel dat dat specifieke onderwerp nu afgesloten is.

Eerde schreef:

"ach hoe simpel kun je zijn... in een woord zielige reactie".

happy weet wel wat goed is voor anderen ?
Zint het je niet, heb je een andere mening ??
En dus mot de discussie gesloten worden ???

Censuur zal je deel zijn !
Humor big_smile

PS Nou Bart, we hebben het er over gehad dus doe mij maar bannen, als dit je forum is, hoef ik niet meer...

MrLeeJohn schreef:

En weeeeer ga je doorzeuren terwijl het onderwerp klaar is. Waarom doe je dat nou weer? Niet alleen de mods en admins zijn dat spuugzat hoor.

Eerde schreef:

Het gaat niet om 'doorzeuren', dat is een subjectieve mening van jou !
Het gaat er om dat men hiero (g)een mening mag hebben...
Dat leden wensen te bepalen dat xyz niet mag en de discussie gesloten mot worden !!
Ik vind dat jij maar eens gesloten mot worden... is dat ook valide ?
Je hebt immers een mening die mij als mede-lid van dit forum niet zint.

Dit is de zoveelste poging om een draadje dat ik (ooit) ben begonnen te (laten) sluiten, bizar en onwenselijk !

happy schreef:
Pamela schreef:

Tsja Gregor, dat komt ervan als iemand over een onderwerp begint waarvan iedereen van tevoren al weet dat er gezeik over komt.
Het valt me nog mee dat het nu pas zover is.
Ik ga natuurlijk niet dit topic sluiten alleen omdat die post je niet aanstaat, maar vind wel dat dat specifieke onderwerp nu afgesloten is.

ik ga er nog een keer op in haken ,we hadden toch gewoon een open discussie (?) waar gaat het nu over om zulke antwoorden te geven....deze mensen kan ik niet volgen.

@eerde:
je weet beter ,snoei ik niemand de mond ben ik altijd te vinden voor een open discussie ,maar zo'n antwoord geven is het "geheel" uit proposities trekken.
als jij dat door laat gaan voor een "mening" hebben...dan zal er bij mij wel een steekje los zijn.

1+1=3

spam: admin@glgaming.com

2

Re: Het grote "laten we elkaar bashen" topic

@Happy: "Zielige reactie", ik weet zeker dat de voorgaande reactie niet zo bedoeld was. als jij het zo wilt interpreteren is dat jouw eigen probleem. Daarvoor gaan we geen topics sluiten.

@Eerde: Happy was al teruggefloten door een mod, met de melding erbij het verder te laten rusten. Jouw opmerking is wederom totaal overbodig en ook nog eens verschrikkelijk asociaal ten opzichte van Bart die getracht heeft buiten dit forum om afspraken te maken met jou over dit soort opmerkingen vanuit de hele Mod groep.

Daarnaast in 2 losse reacties doorzagen over een enkele reactie waar ook al een mod op ingehaakt had is gewoon not- done en wel degelijk 'doorzeuren' aangezien er al staat dat het topic niet gesloten wordt op zo'n vraag. Daarnaast is het totaal niet aan jou om te bepalen of een topic al dan niet gesloten moet worden. Daarvoor zijn er mods en admins aangewezen. Wil je dit wel kunnen dan astublieft: http://punbb.informer.com/ hier kan je de software downloaden en kan je admin zijn op je hele eigen forum.

1+1=3

3 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (12 Jan 2012 14:42:30)

Goede aanpak, Flash! Hulde!

Of ben ik nou offtopic omdat ik niet bash? wink

4

Nou, ik kan wel meer voorbeelden geven hoor. Bijv, van ene nomko, die andere hier afbrandt waar je bij staat en op de man speelt en een hele grote bek heeft over het Ubuntu forum. Daar waar hij altijd normaal geholpen is, maar zijn taal kennende (dat doet hij hier dus ook) dat werd niet getolereerd en na vriendelijk vragen van het team of hij normale termen wilde gebruiken, maar dit niet wilde want hij zag dat als aanvallen, tja.......

Verder heb ik hier nog mails van hem dat hij met mij hele normale conversaties heeft gevoerd, maar nu opeens mij aanvalt als of zijn leven ervan afhangt.

En dan hebben we Bas en die Bolle, hepie en hepie nog, die mij overal en nergens zwart hebben lopen maken, als of ze niets beters te doen hebben.

Tja, bashen van personen schijnt heel normaal te zijn en hier mag het ook allemaal. Op het Ubuntu forum krijg je een ban en dan zijn de heren, zowel nomko en hepie en hepie, opeens heel erg verbolgen, want ja, ze doen toch niets.

laten dit soort figuren eerst maar eens volwassen worden en laat dit forum zich nu eens aan de regels houden.

Iedereen kan weleens een verkeerde dag hebben, mijn reactie in een eerdere topic was ook niet netjes, maar ik kon geen excuus geven want het werd gesloten. Jammer, maar ik wilde het wel.

Maar als men andere gewoon aanvalt waar iedereen bij is, dan wordt er niets gedaan. Dat mag hier en dat kan hier. Fijn forum, zo onder elkaar.

Wellicht kunnen de admins en moderators eens over denken wat ze hier aan kunnen doen, maar kunnen is iets anders dan willen. Want willen ze het wel? Geen idee!!

5 Laatst bewerkt door Bolle1961 (12 Jan 2012 16:27:19)

wij hebben jou nergens zwart lopen maken. op verzoek van Jan Stedehouder hebben we namens Linux Mint Nl een e-mail naar helpmij.nl gestuurd omdat je weer eens een hoop onzin liep te verkopen.
hierna werden wij door jou zowel op het ubuntu als linux mint be forum volledig door jou en je rotte vriendjes afgebrand

jij brand constant mensen af, zo ook weer in dat draadje van Anton Doove over steunpunten.

je hebt het zelff wss niet in de gaten maar er is iets heel ernstig mis met jou.

je gore sint grap uit december 2009 ben ik trouwens niet vergeten, mss dat jou vent een hoerenloper is maar ik ben het iig niet

6

En zo rollebolle de relnichten over het forum... dat ik dat weer allemaal moet missen.....

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

7

femke98 schreef:

Tja, bashen van personen schijnt heel normaal te zijn en hier mag het ook allemaal. Op het Ubuntu forum krijg je een ban en dan zijn de heren, zowel nomko en hepie en hepie, opeens heel erg verbolgen, want ja, ze doen toch niets.

1. Ik ben het hier niet mee eens. De topics waar ik problemen zie is er altijd een mod die ingrijpt met ofwel een bericht ofwel een actie, zoals ik hier ook vandaag.
2. nomko en hepie en hepie? nooit van gehoord

femke98 schreef:

Iedereen kan weleens een verkeerde dag hebben, mijn reactie in een eerdere topic was ook niet netjes, maar ik kon geen excuus geven want het werd gesloten. Jammer, maar ik wilde het wel.

Helaas soms kunnen we er toch niet omheen om een ontspoort topic te sluiten, we proberen wel zo weinig mogelijk te editen of deleten daar we niet aan censuur willen doen.

femke98 schreef:

Maar als men andere gewoon aanvalt waar iedereen bij is, dan wordt er niets gedaan. Dat mag hier en dat kan hier. Fijn forum, zo onder elkaar.

Hier moet ik dan toch een voorbeeld van vragen, ik heb net even de rapporten doorgekeken maar kan geen voorbeeld vinden (onder aan elk bericht staat een "melden" link)

- als dit overigens gaat over de post in het webreus topic is mijn mening dat jij je toch echt te snel aangevallen voelt over een simpele post waar je in verbeterd wordt. uiteindelijk post je een onjuistheid en wordt dat simpelweg verbeterd waar jij vervolgens het nodig vind daarop te reageren.

Neem van mij aan dat we druk bezig zijn om dit forum schoon en plezierig te houden. echter houden wij deze gesprekken wel in ons gesloten gedeelte van het forum om geen discussies uit te lokken die zijn er hier al genoeg.

Hou er echter ook rekening mee dat dit forum ook voor een stukje vrijheid staat, daarom wordt er zo weinig mogelijk mod ingrijpen gedaan en dat zou ook niet nodig moeten zijn als iedereen zich volwassen kan gedragen en niet zo gauw aangevallen voelt.

1+1=3

8

Waarom lopen mensen hier te zeiken over andere fora?
Misschien moeten hier alleen de 'lokale' problemen worden opgelost, zo te lezen zijn dat er genoeg.

Debian Wheezy / Ubuntu 13.04 / win8 / Haiku OS Alpha 4 / Cyanogen(mod) 9.1 / Maemo 5

9

Uiteraard gaan we hier alleen over problemen op dit forum, alle persoonlijke vetes over een ubuntu forum mogen ergens anders worden uitgevochten.
Maar het lijkt me dat dat wel duidelijk is.

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

10

marcohinsen schreef:

Waarom lopen mensen hier te zeiken over andere fora?
Misschien moeten hier alleen de 'lokale' problemen worden opgelost, zo te lezen zijn dat er genoeg.

Helemaal mee eens, en helemaal niet mee eens. Uiteindelijk zijn de mensen die verantwoordelijk zijn voor de problemen op de andere fora ook gebruikers hier. Ik heb liever dat de personen die zich hierover aangesproken voelen proberen dit probleem op te lossen onder mekaar. In ieder geval krijg ik hier al een wat duidelijker beeld hoe en wat er allemaal mis gaat... en dat al na 1 dag :-)

1+1=3

11

Ik heb allang de meldknop gebruikt, voor een bericht van kruijff bas. Wordt niets mee gedaan, of te wel, ik krijg niet eens antwoord.

Voorbeeld? Je wilt werkelijk een voorbeeld?

Geschreven door kruijff aka bas.

Even na kijken op internet en je weet het, hoef je niet zomaar wat neer te zetten ( wat je geregeld doet ).

Pamela schreef:

femke98, als je er moeite mee hebt dat iemand dingen anders aanpakt dan jij voor ogen hebt, moet je gewoon maar niet helpen wink

Nomko schreef als antwoord:
Laat gaan Pamela. Ik ken femke98 van het Ubuntu forum en daar is het precies hetzelfde gesteld met haar. Het moet volgens haar zin gaan, anders is het niet goed. Hmmm....doet me denken aan iemand anders op dat zelfde forum. Hoe heet ie ook nog es...?? Ohja, Pjotr! Ook zo'n verwaande figuur.

Blij dat ik niet meer op dat forum ben tussen al die arrogante, verwaande betweters!

En als ik nu de reactie van Pamela lees, dan had je wat aan het antwoord van nomko moeten doen. Je kan het wel gelijk op slot zetten, maar het blijft op internet staan. Leuk voor het Ubuntu forum.

Maar joh, als je wilt dat iedereen normaal kan doen tegen elkaar hier op het forum ,zal je eens wat strenger op moeten treden.  want je zegt nu wel uiteraard gaan we....enz. maar hé, er blijven hier altijd lui die even moeten laten weten wat er op het Ubuntu forum aan de hand is. Kijk maar nu weer, wat meneer bolle heeft geschreven.

Dat kan je als admin of moderator gelijk weghalen, dan is er niets aan de hand.

12 Laatst bewerkt door Flash (12 Jan 2012 18:33:10)

#edit: nav opmerking bolle aangepast. 2de deel toegevoegd.

femke98 schreef:

Ik heb allang de meldknop gebruikt, voor een bericht van kruijff bas. Wordt niets mee gedaan, of te wel, ik krijg niet eens antwoord.

Voorbeeld? Je wilt werkelijk een voorbeeld?

Gelezen en gezien. Jij waarschijnlijk niet gezien dat ik hier al op gereageerd had in dit topic. Ik zal hier even analyseren wat er mis gaat daar.

1. Jij post een verhaal.
2. Bolle vind een onjuistheid in jouw verhaal, verbeterd dit. staat verder geen onvertogen woord in dit bericht.
3. jij reageert op het bericht van kruijff met een bericht waar onder andere het volgende in staat:

"Wat zit te weer goed op te letten!!"

Daar gaat het mis. jij rapporteerde vervolgens de draad.
Ik heb het rapport gelezen en ik zie geen reden om iets aan de reactie van kruijff te doen.

En als ik nu de reactie van Pamela lees, dan had je wat aan het antwoord van nomko moeten doen. Je kan het wel gelijk op slot zetten, maar het blijft op internet staan. Leuk voor het Ubuntu forum.

Maar joh, als je wilt dat iedereen normaal kan doen tegen elkaar hier op het forum ,zal je eens wat strenger op moeten treden.  want je zegt nu wel uiteraard gaan we....enz. maar hé, er blijven hier altijd lui die even moeten laten weten wat er op het Ubuntu forum aan de hand is. Kijk maar nu weer, wat meneer bolle heeft geschreven.

Dat kan je als admin of moderator gelijk weghalen, dan is er niets aan de hand.

Zoals eerder gepost willen wij hier zo weinig mogelijk aan censuur doen, dat is een afspraak van vroeger en daar houden wij ons nog aan. het aanpassen van berichten en/of verwijderen hiervan gebeurt zelden zo is dit topic daar ook weer een voorbeeld van (heb de opmerkingen verplaatst, niet verwijderd)

Wat betreft het Ubuntu forum heb ik daar niets mee te maken, ik ken ze niet en voor zover ik weet is er geen opmerking hierover van een beheerder van het ubuntu forum hier terecht gekomen. Mochten zij problemen hebben met wat er gepost is kan er altijd over gepraat worden. Uiteraard "moet" ik niets doen aan de opmerking van nomko tenzij het in mijn ogen ver over de scheef gaat, daarvoor ben ik moderator en mag ik dit bepalen. Klinkt heel elitair en dat is het ook wel maar dit is waarvoor er een mod team is en dit kunnen we onderling overleggen eventueel op aangeven van een forum gebruiker.

1+1=3

@Flash, ik was het die die fout van haar verbeterde, kruijff schreef later dat ze dat zelf had kunnen controleren op internet

14

Bolle1961, naar mijn mening doe jij in dat stukje niets verkeerd.
Femke98 heeft die 'kat' van kruijff zelf veroorzaakt door jou af te zeiken.

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

15

Wanneer men een beschuldigende vinger wilt uitsteken naar iemand, steek er dan eerst 3 naar jezelf uit.
Pas als je dat kunt en je eigen fouten kunt zien, dan mag je iemand beschuldigen.

Mensen moeten eens volwassen worden.
Ik begon niet over het Ubuntu forum, dus dat is mijn pakkie aan niet.
En als jullie admins en modeartors van dit forum niet willen dat andere fora erbij wordt gehaald, dan ga je daar wat aan doen. En niet zoals nu achteraf iets zeggen. Lekker makkelijk niet dan?

Laat ik dan maar de wijste zijn nu, ik ga er verder geen woorden meer over vuil maken.  Ik vind het voortaan allemaal prima, ik ga er hard om lachen en denken dat ze niet beter weten.

16

femke98 schreef:

Wanneer men een beschuldigende vinger wilt uitsteken naar iemand, steek er dan eerst 3 naar jezelf uit.
Pas als je dat kunt en je eigen fouten kunt zien, dan mag je iemand beschuldigen.

Het is een eigenschap van de mens dat eigen fouten moeilijk dan wel niet gezien worden, het enige wat men kan vereisen is dat er met redelijke respect verbeterd wordt. Ik weet ook niet aan wie deze opmerking toegeschreven is, wil dat wel graag weten.

femke98 schreef:

Mensen moeten eens volwassen worden.
Ik begon niet over het Ubuntu forum, dus dat is mijn pakkie aan niet.

Dat men zich volwassen moet gedragen geld voor iedereen, maar voor zover ik het tot nu toe kan zien, *en ik heb vandaag vele oude topics opgehaald* heb jij erg lange tenen en kom je over alsof je het gevoel hebt dat de hele wereld tegen je is, dat is niet zo. In de toekomst kan ik jou alleen het advies meegeven topics en antwoorden met gepaste persoonlijke afstand te benaderen en er objectief over na te denken wat er nu daadwerkelijk gepost is voordat je een antwoord post waar je zelf onvriendelijk uit naar voren komt of ongepast is. Nogmaals we hebben een mod team nu en ik kan je vertellen dat we een hele draad over dit onderwerp hebben staan in ons gesloten hoekje en dat de conclusie daarvan tot nu toe is dat er niet zo veel aan de hand is.

femke98 schreef:

En als jullie admins en modeartors van dit forum niet willen dat andere fora erbij wordt gehaald, dan ga je daar wat aan doen. En niet zoals nu achteraf iets zeggen. Lekker makkelijk niet dan?

Topics die behandeld worden op een ander forum kunnen daar blijven, dat is niet gezegt dat er niet gelinkt naar kan worden. maar de "problemen" van een ander forum hoeven niet de onze te zijn. Dat gezegt zijn er hier een hoop mensen die ook op veel andere fora komen en elkaar daarvan kennen, het is redelijkerwijs aan te nemen dat die personen zich daar net zo gedragen als hier en dat heeft niets met het forum te maken maar met die persoon zelf.

femke98 schreef:

Laat ik dan maar de wijste zijn nu, ik ga er verder geen woorden meer over vuil maken.  Ik vind het voortaan allemaal prima, ik ga er hard om lachen en denken dat ze niet beter weten.

Helaas heb je dat met deze reactie wederom alweer gedaan en komt deze opmerking nogal als water na de maaltijd. Het is dan ook onvermijdelijk hierop niet te reageren. Het is natuurlijk wel leuk om te zien dat je zo over nedlinux denkt. Zou ik niet beter weten zou ik denken dat je hier uiteindelijk alleen bent om troll te spelen. Want buiten jouw normaal goede en constructieve hulp op dit forum bij vragen is er geen normaal gesprek te voeren tussen jou en welke andere forum gebruiker dan ook.

Dit is dan ook wel totaal de reden dat ik dit forum topic heb geopend, uiteindelijk kunnen we hier als community uit komen of niet, maar dat ligt totaal aan de mensen zelf.

Bolle1961 schreef:

@Flash, ik was het die die fout van haar verbeterde, kruijff schreef later dat ze dat zelf had kunnen controleren op internet

Ik heb het verbeterd.

1+1=3

17 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (12 Jan 2012 19:07:46)

Vermakelijk topic... water na de maaltijd... geniaal wink

Gaat vast vele pagina's worden...

18

Nou vooruit, de laatste.

In ieder geval krijg ik hier al een wat duidelijker beeld hoe en wat er allemaal mis gaat... en dat al na 1 dag :-)

Na 1 dagje moderator spelen ken je mij als je broekzak, ken je alle leden hier al heel er goed, (omgekocht?!hihi)

Weet je, ik gun jullie het allerbeste en spring maar een gat in de lucht. Haal de champagne flessen en strooi confetti.
Ik ben weg hier.

19

LOL (of moet ik zeggen hihi?), Flash is hier al veel langer dan ik mod...

20

MrLeeJohn schreef:

Vermakelijk topic... water na de maaltijd... geniaal wink

Gaat vast vele pagina's worden...

Water is niets voor jou MrLeeJohn, maar wel goed dat je de drank nog even achterhoudt (die gaan we later vast nog hard nodig hebben...) wink

21 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (12 Jan 2012 19:46:53)

Ik had al zo enige twijfel over dat water... komt goed... de wet van Daniel komt vast nog wel uit he...

22

Pamela schreef:

LOL (of moet ik zeggen hihi?), Flash is hier al veel langer dan ik mod...

sinds 2002 ongeveer.. maar uhm dat 1 dag sloeg natuurlijk ergens anders op. Maar ja, eindresultaat is niet helemaal wat ik voor ogen had maar acceptabel.

1+1=3

23 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (12 Jan 2012 19:50:43)

Misschien bedoelt femke98 voor dat weg gaan ook wel 1 dag smile

Hej, zei ze champagne?

24

Kan dit een vaste rubriek worden. smile  smile

groet,

Theo

25

icon_rockon  En ik ben niet eens schuldig!

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.