1

Onderwerp: Internet Radio

Is er ook een programma voor CentOS 5.5 om internet radio te luisteren ?

xmms werkt niet heb ik geprobeert

2

Re: Internet Radio

Volgens mij werken mplayer en smplayer cs goed als je de juiste link maar weet te achterhalen. En dat is soms een heel gezoek.

Old programmers never die: they just jump to a new address
Kubuntu 16.02 LTS, Compaq CQ61 met Linux Mint 18, een Galaxy Tab 10.1 met Android Ice Cream en een Raspberry PI met raspian
http://www.volkerskrant.nl

3

gewoon vanuit je browser?

verder heb je programma's als amarok, banshee, rythmbox die ook internetradio bevatten

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

Waarom staat dit bij unix?

vlc

D e b i a n

6

xmms

slackware .. de enige die linux aan linux over laat

7

Zijn er nog distro's die dat leveren dan?
Xmms is er bij de meeste al jaren geleden uitgegooid (ik moet wel eerlijk bekennen dat audacious niet echt beter is).

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

8

Lees mijn onderschrift Pamela, lees mijn onderschrift.

In een ander tabblad ging ik zojuist naar shoutcast.com, Alternative, Industrial.
Daar koos ik top van de lijst met de middelste muisknop en ik kon een tunein-station.pls playlist bestand opslaan.
Dat tunein-station.pls bestand heb ik geopend met xmms en nu luister ik naar The Longing. Kazige synthesizers, fijn.

Als ik met de primaire muisknop, links, op een internet-radio link klik dan gaat de flash player in de browser (firefox) aan de gang met het afspelen van internet radio.

9

Er hoeft niets speciaals geconfigureerd te worden aan Xmms om internet radio playlist bestanden 'af te spelen'.
Bij het openen van het playlist bestand maakt Xmms verbinding met de internet radio server en speelt de ontvangen informatie af.
Als het de 1ste x niets af speelt dan is de server waarschijnlijk niet beschikbaar, probeer je een ander internet radio station server.

10

Xmms is niet compleet zonder xmms-skins er bij te installeren. CentOS levert wel xmms, maar geen mp3 codec bij xmms. Maar dit kan worden opgelost door de juiste CentOS yum repository aan te spreken op het juiste rpm.

Pamela schreef:

Xmms is er bij de meeste al jaren geleden uitgegooid (ik moet wel eerlijk bekennen dat audacious niet echt beter is).

Precies. Niet veel distro's leveren het meer. Xmms vond ik perfect, maar het moest en zou opgevlogd worden door het buggy Audacious. Waarschijnlijk omdat XMMX nog de antieke GTK1 widgets/gui had. Audacious is meer van deze tijd met z'n gtk+.

Anyway, internet radio i.c.m. met audacious (of xmms) schijnt te kunnen met Streamtuner. Zie deze pagina.

Succes smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

12

MeneerJansen schreef:
Pamela schreef:

Precies. Niet veel distro's leveren het meer. Xmms vond ik perfect, maar het moest en zou opgevlogd worden door het buggy Audacious. Waarschijnlijk omdat XMMX nog de antieke GTK1 widgets/gui had. Audacious is meer van deze tijd met z'n gtk+.

Anyway, internet radio i.c.m. met audacious (of xmms) schijnt te kunnen met Streamtuner. Zie deze pagina.

Succes smile

xmms...dat is lang geleden. ik moest altijd lachen (meer huilen) als je het "file open dialog" kreeg. Maargoed, tegenlwoordig gebruik ik MPD of Clementine.

RHCE, RHCSA, RHCT, LPIC-2, LPIC-1 en CLA gecertificeerd.

13

Waarom komt iedereen hier vertellen van zijn/haar aversie tegen xmms en wat hij/zij dan wel voor muziek player gebruikt, terwijl het probleem van de topic starter is dat xmms niet werkt?

14

Je hebt gelijk, ik had totaal niet gezien dat xmms in de TS werd genoemd (waarschijnlijk ook omdat jij in je eerste post in dit topic alleen 'xmms' had neergezet).
Maar er wordt ook om een programma gevraagd, dus is het niet raar dat er andere suggesties worden genoemd.

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

15

zanussi schreef:

Waarom komt iedereen hier vertellen van zijn/haar aversie tegen xmms en wat hij/zij dan wel voor muziek player gebruikt, terwijl het probleem van de topic starter is dat xmms niet werkt?

omdat de topicstarter precies daar om vraagt: welke speler wel werkt met internetradio

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!