1 Laatst bewerkt door bonque54 (20 Mar 2013 16:25:40)

Onderwerp: Linux junior gezocht!

Functie eisen

Een MBO/HBO denk en werkniveau.
Ervaring met Linux servers.
Ervaring met het opzetten en onderhouden van netwerken is een pré.
Ervaring met virtualisatie is een pré.
Ervaring met Unix en Windows servers is een pré. Analytisch vermogen.
In bezit van een auto of de intentie deze op termijn aan te schaffen.
Geen 9 tot 5 mentaliteit en een flexibele, positieve en gezellige instelling.

Interesse:

http://www.bonque.nl/vacature/junior-li … er-gezocht

2

Re: Linux junior gezocht!

Handig als je erbij verteld waar de kandidaat te werk gesteld moet worden.
Ik heb een 10 tot 4 mentaliteit, kom ik dan ook in aanmerking ?

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

3 Laatst bewerkt door Gps (20 Mar 2013 18:24:38)

pascal schreef:

Handig als je erbij verteld waar de kandidaat te werk gesteld moet worden.
Ik heb een 10 tot 4 mentaliteit, kom ik dan ook in aanmerking ?

big_smile

Ik begin meestal meteen te steigeren, als er staat geen 9-5 mentaliteit.
Veel van die bedrijven willen namelijk 40 uur betalen, maar verwachten dat je er meer werkt.

Daar hebben we de volgende smiley voor: icon_loveit

Stel je voor, een leven naast je baan, hoe durf je.

Zo werkte ik kort bij de bam in Amsterdam noord.
Ik kwam uit de bijstand, en maakte er geen probleem van, dat het daar gewoon gevonden werd, dat je elke dag langer bleef.
Dus 8 betaald, 9 uur werken.
Op vrijdag echter vond ik het wel genoeg na 8 uur.
En je voelt hem al aan komen, daar kreeg ik commentaar op.
En dat bij een salaris van 2250 euro bruto per maand.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

4

Ben jij dan nog een junior, pascal tongue

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

5

Gps schreef:

Veel van die bedrijven willen namelijk 40 uur betalen, maar verwachten dat je er meer werkt.

Mja, dat valt toch wel mee?
ik werk ook niet van 9 tot 5, maar alle uren worden wel geregistreerd.

Bij systeembeheer kan ik me voorstellen dat hard vasthouden aan 9-5 werktijden niet handig is.
Zeker  niet in de branche waarin deze vacature gezocht wordt.

6

Rinse schreef:
Gps schreef:

Mja, dat valt toch wel mee?
ik werk ook niet van 9 tot 5, maar alle uren worden wel geregistreerd.

Bij systeembeheer kan ik me voorstellen dat hard vasthouden aan 9-5 werktijden niet handig is.
Zeker  niet in de branche waarin deze vacature gezocht wordt.

Als het gewoon bijgehouden word is er wat mij betreft geen probleem.
Het zit hem in het stukje betalen, de bedrijven die ik bedoel willen dat ik elke dag gratis overwerk.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

7

Rinse schreef:

Ben jij dan nog een junior, pascal tongue

Bij bedrijven die over een 9-5 mentaliteit en stressbestendigheid zeuren, ben je ofwel junior (lees onderbetaald) ofwel overgekwalificeerd (lees demente ouwe sok hetgeen gelijk staat aan 40+)
Maar toegegeven, ik ben overgekwalificeerd, maar vooral heb geen intresse in zo'n vacature.
Hetgeen overigens niet wil zeggen dat een ander dat wel heeft en dat is natuurlijk ook OK.
Wat overigens veel meer zeggend is, is dat de eindklant niet vermeld wordt....

@GPS, bekend verhaal.... als je er op aangesproken bent kun je natuurlijk gewoon je overuren declareren.
Er is geen enkele verplichting tot het maken van overuren.
In het bedrijf waar ik werk, is het ook heel normaal dat als de nood aan de man is je wat uurtjes extra draait.
Daar staat tegenover dat als je zelf een keer in de knoei zit er ook niemand is die moeilijk doet.
Het werk moet gedaan worden. hoe wie en wat is daarbij niet interesant.

8

De eindklant staat gewoon op de site.
Hij is wat van lichte zeden kennelijk, dus welllicht de reden waarom daar op nedlinux geen details over vrijgegeven zijn.

9

pascal schreef:

@GPS, bekend verhaal.... als je er op aangesproken bent kun je natuurlijk gewoon je overuren declareren.
Er is geen enkele verplichting tot het maken van overuren.
In het bedrijf waar ik werk, is het ook heel normaal dat als de nood aan de man is je wat uurtjes extra draait.
Daar staat tegenover dat als je zelf een keer in de knoei zit er ook niemand is die moeilijk doet.
Het werk moet gedaan worden. hoe wie en wat is daarbij niet interesant.

Precies, als het van twee kanten komt, dan hoor je mij ook niet.

10

Rinse schreef:

De eindklant staat gewoon op de site.
Hij is wat van lichte zeden kennelijk, dus welllicht de reden waarom daar op nedlinux geen details over vrijgegeven zijn.

Dat zal het dan wel zijn, want wij zijn allen idd zeer principieel he lol

Volgens mij vind je hier geen "junioren". Op Linux of wat voor gebied dan ook. Die zoek je beter op Monsterboard of Facialbook. He he.

P.S. Ik heb een "dat bepaal ik toevallig altijd nog wel lekker zelf" mentaliteit. Kunnen jullie die ook gebruiken, of moet ik dan meteen het management in? Ha ha. wink

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

12

Tja het is duidelijk, dat je voor een goede UNIX kracht een andere mentaliteit moet zoeken dan de snelle jongens met leasbak constructie.
Gewoon een fatsoenlijk salaris bieden, dan mag je ook kwaliteit eisen, maar als MBO en HBO al op het zelfde niveau wordt gesteld kun je een goede vaste kracht wel vergeten.

Je bent zo junior als je je voelt. En ja mr Janssen... hup dat mgmt in smile

14

pascal schreef:

Tja het is duidelijk, dat je voor een goede UNIX kracht een andere mentaliteit moet zoeken dan de snelle jongens met leasbak constructie.
Gewoon een fatsoenlijk salaris bieden, dan mag je ook kwaliteit eisen, maar als MBO en HBO al op het zelfde niveau wordt gesteld kun je een goede vaste kracht wel vergeten.

Laat ik vorige week nou een heel gesprek hebben, met een eikel die duidelijk geen idee had, wat het verschil is in het werk dat we doen.
In mijn vak werktuigbouw, mts / hts.

Omdat dit soort eikels, toch zomaar tegen een baan voor mij aan kan lopen, bleef ik natuurlijk kalm en vriendelijk.
Vermoeiend was het wel.

Maar is sta op zijn shortlist...
Dat maakt veel goed.

15 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (23 Mar 2013 17:37:09)

Ik wou dat de wereld zo zwart-wit in elkaar zou zitten zoals de meesten hier in dit topic beschrijven. Het een sluit het andere niet altijd uit en er zijn ook vaak grijze gebieden. Vaak heb ik liever een goede mbo-er dan een matige of luie hbo-er voor het degelijke beheerwerk. Echter voor projectleiding en goed troubleshootingwerk heb je een echte hbo-er nodig. En als die graag met stropdas in een audi A3 rijden, vind ik dat prima. Het gaat erom wat je kunt en of je daarvoor de opgedane kennis/papiertjes en vaardigheden (ook enigzins breed liefst (met wat sociale vaardigheden)) goed kunt inzetten voor goede resultaten. Dan ben je ook een leuk salaris waard. De rest is bijzaak.

W&S functionarissen weten vaak niet wat ze zoeken, ze zien een opdracht, zetten een advertentie, tellen 1 bij 1 op en voilla de juiste kandidaat, denken ze. Ik kwam bij een W&S naar aanleiding van een advertentie voor zijladerchauffeur, de match was 100% ( alleen ben ik 55 dus al bijna dood en niet meer geschikt voor welke baan dan ook) na een lang gesprek, wat alleen maar een inschrijving in het kandidatenbestand bleek, dat de beste man niet eens wist wat een zijlader is. Hoe wil die man kunnen beoordelen of ik de juiste man voor die baan ben? Daarnaast vroeg hij een MBO+ opleiding/denkniveau maar wilde €8,40/uur bruto betalen(bijstandniveau). Achteraf ben ik blij dat ik niet in aanmerking kwam voor die baan

Nec scire fas est omnia

Het is vermakelijk te zien dat elke vacature eindigt in dezelfde discussie smile.

Daar is het forum toch ook voor.... voor lering maar ook ter vermaak wink

19

Daniel,
De discussies hebben er toe geleid dat sommige adverteerders hun advertenties heel anders opstellen.
Cliche's als 9-5 mentaliteit, stressbestendigheid en AlbertHeinConform salaris worden door hen niet meer genoemd en jaja, zij krijgen zo nog response van serieuze kandidaten ook !
Het heeft dus wel zin om even de ... op de I te zetten, zo er er iig een plek te vinden waar de weinige vacatures iig helder zijn.

20 Laatst bewerkt door Willie (24 Mar 2013 15:32:45)

PoppeSchuitema schreef:

W&S functionarissen weten vaak niet wat ze zoeken, ze zien een opdracht, zetten een advertentie, tellen 1 bij 1 op en voilla de juiste kandidaat, denken ze. Ik kwam bij een W&S naar aanleiding van een advertentie voor zijladerchauffeur, de match was 100% ( alleen ben ik 55 dus al bijna dood en niet meer geschikt voor welke baan dan ook) na een lang gesprek, wat alleen maar een inschrijving in het kandidatenbestand bleek, dat de beste man niet eens wist wat een zijlader is. Hoe wil die man kunnen beoordelen of ik de juiste man voor die baan ben? Daarnaast vroeg hij een MBO+ opleiding/denkniveau maar wilde €8,40/uur bruto betalen(bijstandniveau). Achteraf ben ik blij dat ik niet in aanmerking kwam voor die baan

En hier kan ik mij dus helemaal in vinden.
Ben met mijn 50 niet dom genoeg om productie werk in 5 ploegendienst te doen.

I'm on a five year mission to explore a strange new world

Willie schreef:

Domme, kortzichtige en arrogante opmerking. Je weet wss niet eens wat er in de 5-ploegendienst voor werk is

22

Er staat "productie werk", níet ál het werk.

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

Wanneer ben je dan wel dom genoeg?

24 Laatst bewerkt door Willie (24 Mar 2013 23:23:57)

Bolle1961 schreef:
Willie schreef:

Domme, kortzichtige en arrogante opmerking. Je weet wss niet eens wat er in de 5-ploegendienst voor werk is

Dat waren zo ongeveer de woorden van de rekruteer.
Arrogant, wil naar twee jaar werkeloos wel weer eens werken. Ook in ploegendienst

I'm on a five year mission to explore a strange new world

Dan was de recruter dom of hij speelde het gesprek wel erg (te) scherp.