1 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (19 Jul 2013 19:16:11)

Onderwerp: Nedlinux forum reageert soms een minuutje niet (solved)

Laatste tijd valt me op dat het forum soms 1 a 2 minuten helemaal niet reageert. Zojuist nog om 21:08u. Misschien iets om na te kijken?

For the record.... op dat moment is er verder geen enkel ander probleem. Andere websites zijn prima benaderbaar.

Re: Nedlinux forum reageert soms een minuutje niet (solved)

schop

Tot nu toe nog geen last van. Maar misschien is dat omdat ik toevallig niet op "die" tijd op het forum zit...

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

Het is me de laatste tijd vaker opgevallen. Ik heb de tijden niet bijgehouden. Misschien een incident, maar wellicht ook een cron-probleempje. Iets voor de beheerders wellicht... daarom dat ik het hier meld.

5

Hou zelf ook de tijd bij als je eraan denkt ;-)
Ik heb het zelf met forum/website die ik beheer, maar lijk de enige te zijn die er last van heeft.

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

6

Ook eens ooit gemerkt. geen idee wat tegenwoordig de setup is.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

Yep, zojuist weer.... 19.33u

Zojuist weer... voor zeker 3 minuten. Tussen 18:39 en 18:42u.

Nu hou ik op met melden... hoor er verder niets op terug. En ik denk dat dit genoeg gegevens zijn om het te troubleshooten.

Heb het de afgelopen dagen ook een aantal keer meegemaakt.

Desktop: ASRock Z97E-ITX | Intel i5-4590S | G.Skill DDR3-1866 2x 4MB | Crucial M550 256GB | Western Digital Caviar GP 500 GB | Brother-DCP-J4120DW | Debian Jessie - XFCE / Linux Mint Cinnamon
Netbook: Samsung NF310 | Windows 7 Starter | Debian Wheezy
Server: QNAP-TS110 | QNAP-TS251A

Misschien is de server dan aan het syncen of een dbdump aan het doen. Moeten de sysadmins toch even weten. Lezen die dit wel?

18:35u weer... geen pijl op te trekken.

Wie problemen ervaart, mail ons dan graag ook op info at nedlinux.nl

De enigste cronjobs die er draaien zijn een dreambox ( sat ontvanger op linux ) en de rss reader voor de frontpage van nedlinux.
De tijden heb ik nu iets aangepast, dus graag hoor ik of er wat verandert is.

amd athlon 64 bits S 939
asus nforce chipset
Gentoo Linux (full 64 bit)
En het werkt toppie..

Ok, bij problemen even mailen!

MrLeeJohn schreef:

Ok, bij problemen even mailen!

Done, 17:42u

Gezien het tijdstip zijn cronjobs uitgesloten en ook op dat moment stond de server uit zijn neus te eten.
Wat me wel opviel is het grote aantal ftp logins vanuit china, die nu in de firewall staat.
Ssh hebben we al afgezekerd met denyhosts..

We zoeken verder...

amd athlon 64 bits S 939
asus nforce chipset
En het werkt toppie..

16

Vandaag om 12.43 weer niet bereikbaar, mailtje verzonden.

Gr. Marcel

Desktop: ASRock Z97E-ITX | Intel i5-4590S | G.Skill DDR3-1866 2x 4MB | Crucial M550 256GB | Western Digital Caviar GP 500 GB | Brother-DCP-J4120DW | Debian Jessie - XFCE / Linux Mint Cinnamon

ik kreeg net weer een reactie van marcel, waarvoor mijn dank.
Echter ik sta voor een raadsel..  De server staat uit zijn neus te eten en de resources zijn voldoende.

Kunnen jullie in zo'n geval ook eens testen hoe makkelijk www.mandrivaclub.nl wil laden ?  Deze draait op dezelfde server en vanuit die hoek
heb ik nog niets gehoord namelijk.. Ben benieuw hoe goed deze op hetzelfde moment te bereiken is.

amd athlon 64 bits S 939
asus nforce chipset
En het werkt toppie..

Kan natuurlijk ook buiten de server zitten. Ligt minder voor de hand, mah toch...

19

Welke providers hebben marcel en MRJ? Kan het ook wel eens aan liggen.
Misschien ook handig als jullie op zo'n moment http://www.downforeveryoneorjustme.com/ Proberen?

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

20 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (14 Jun 2013 09:09:45)

Daar kan het natuurlijk ook zitten ja. Zal er eens op letten. Ik zit bij KPN btw.

Was net het forum weer onbereikbaar voor me. Ik snel dat checken met robert zijn url. Probleem zou alleen bij mij liggen. Direct daarna werkt het forum ook weer voor mij.

Ik denk dat het niet werken te kort is om dat te checken. Het forum is wel toegankelijk via http en dns. En toch blijft het scherm leeg om eoa reden. En het is alleen bij het nedlinux forum.

Als nu meer mensen dit konden bevestigen. Anders is het gewoon mijn probleem. Klaar is Karel.

22

Net weer een mailtje gestuurd. Nedlinux.nl weer niet bereikbaar om 20.40
Zit trouwens bij UPC

Gr. Marcel

Heejjj.... had ik op hetzelfde moment, thuis met KPN. Toeval?

Natuurlijk iedere keer als ik hier kijk is er niets aan de hand.. 
MrLee en marcel, zit er ook een overeenkomst in de verschillende keren dat jullie problemen hadden ?
Dus was het een post opvragen, of een nieuwe post maken of ..... ?

Ik ben een beetje "out of options" om te bedenken wat het probleem kan zijn. Het enigste wat ik eigenlijk terugvind in de logs is een ftp basher.

amd athlon 64 bits S 939
asus nforce chipset
En het werkt toppie..

25 Laatst bewerkt door Marcel S (16 Jun 2013 21:05:26)

Vervelend, er zijn van die gevallen die alleen bij sommigen en dan op de raarste momenten opspelen.
Gebeurt iedere keer als ik de bladwijzer (nedlinux.nl) in mijn bladwijzerwerkbalk aanklik.
Zodra ik die aanklik, krijg ik direct de melding dat de site niet bereikbaar is.
Gelukkig kom ik er even later gelukkig wel op ;-)

edit: gebeurt natuurlijk niet iedere keer maar zo af en toe