Re: Nedlinux forum reageert soms een minuutje niet (solved)

Wat voor melding krijg je dan ?  Een 4xx of 5xx of een timeout ?

amd athlon 64 bits S 939
asus nforce chipset
Gentoo Linux (full 64 bit)
En het werkt toppie..

27 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (17 Jun 2013 06:09:56)

Bij mij ongeveer ook zo... ik denk dan 'laat ik eens op het nedlinux forum kijken' en dan is de site niet toegankelijk voor enkele seconden tot soms 2 minuten. Geen melding of zo... gewoon leeg scherm en wachten.

28

Het kan ook je pc zijn, ik heb het een tijd met bv feestboek gehad, met andere browser werkte het prima maar niet met m'n standaardbrowser, die deed van tijd tot tijd gek. Kon niet eens op de website en forum dat ik beheer komen :')

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

Nou... ik heb het op mijn netbook en ipad. Maar het is maar steeds erg kort. Te kort om te onderzoeken. Het kan vanalles zijn.

Ook op mijn iphone.

31

21.42 weer niet bereikbaar.
Email verstuurd met schermafdruk.

Desktop: ASRock Z97E-ITX | Intel i5-4590S | G.Skill DDR3-1866 2x 4MB | Crucial M550 256GB | Western Digital Caviar GP 500 GB | Brother-DCP-J4120DW | Debian Jessie - XFCE / Linux Mint Cinnamon
Netbook: Samsung NF310 | Windows 7 Starter | Debian Wheezy
Server: QNAP-TS110 | QNAP-TS251A

Misschien een probleem van onze clients. Al is het bij mij alleen met dit forum. Meer melden lijkt me onzin. Eerst maar eens wachten op de admins hier.

33 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (22 Jun 2013 14:27:11)

Ok dan, zojuist 11:22u. Mij valt op dat ik alleen met windows nooit problemen heb. Alle andere OSen heb meerdere malen dit probleem gehad. Nu gebruik ik thuis niet vaak windows. Dus dat zegt misschien niks.

Edit: en 15:22u. Ik zie vaker *.42u en *. 22u terug keren bij de meldingen hier. Misschien kan men er wat mee.

34

Is er geen ngblabla ding in gebruik?

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

Het vreemde is dat ik er toch op heden nog nooit last van heb gehad.. nu zit ik ook niet zo vaak op dit forum , maar sinds dit topic hot is kijk ik hier vaker en ben er ( jammer genoeg ) zelf nog niet tegen aan gelopen...

amd athlon 64 bits S 939
asus nforce chipset
Gentoo Linux (full 64 bit)
En het werkt toppie..

36 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (23 Jun 2013 10:55:41)

Ik heb het alleen bij dit forum op diverse apparaten op verschillende plaatsen. Raadsel...

En ik begin het intussen knap irritant te vinden, moet ik zeggen.

37 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (30 Jun 2013 19:08:30)

Ik heb het zware vermoeden dat het aan de combi iOS en iets van KPN (experiabox of zo) ligt. Nu ga ik binnenkort overstappen naar alles-in-een van Ziggo (je hebt wat over voor Nedlinux of niet he).

Ben benieuwd of het probleem dan weg is of niet. Het begint namelijk echt mega irritant te worden. Denk ook dat de meesten er geen last van hebben. Anders hoorden we het hier wel. Zal dus een typische combi zijn, gok ik.

38

Maar ik heb UPC en ook dit "probleem".

Desktop: ASRock Z97E-ITX | Intel i5-4590S | G.Skill DDR3-1866 2x 4MB | Crucial M550 256GB | Western Digital Caviar GP 500 GB | Brother-DCP-J4120DW | Debian Jessie - XFCE / Linux Mint Cinnamon

Kijkend naar je handtekening gebruik je geen iOS (ipad of zo). Wel een raadsel... waarom hebben wij dit dan? Binnen een paar weken heb ik Ziggo... ben heel benieuwd.

40

Dat de combinatie iOS met kpn/kpn-modem geen goede is, dat kan wel kloppen.
Als bij mij op het werk beide eigenaren aanwezig zijn en ipad en 2x iphone  op wifi overzetten, dan knalt het complete netwerk er uit, inclusief de bekabelde verbinding.
vaag probleem...

Debian Wheezy / Ubuntu 13.04 / win8 / Haiku OS Alpha 4 / Cyanogen(mod) 9.1 / Maemo 5

Zojuist kon er 10 minuten niet op: van kwart voor 1 tot 10 voor 1. Die website down-only-for-me gaf aan dat het forum gewoon up was. Ik via chrome op mijn ipad.... kon er ook niet op. Site niet bereikbaar. Cookies verwijderen en al die tierelantijnen lukte niet.

Dit is toch erg frapant. Kan iOS dan niet naar forum.nedlinux.nl. Of ligt het bij KPN? Of toch de combi?

42

MrLeeJohn schreef:

Dit is toch erg frapant. Kan iOS dan niet naar forum.nedlinux.nl. Of ligt het bij KPN? Of toch de combi

nou je het zegt, ik zie danieldk zo weinig, zou dit een manier zijn om de apple fanboys en mensen zonder linux te weren big_smile icon_mrgreen

Debian Wheezy / Ubuntu 13.04 / win8 / Haiku OS Alpha 4 / Cyanogen(mod) 9.1 / Maemo 5

43

icon_mrgreen

Nou... de baas geeft me wellicht een macbook (ipv een hp6570b notebook) naast mijn ipad en iphone... dan kan ik misschien ook maar wegblijven wink

45

jij gebruikt toch nog steeds linux? wink

Ja, ja... op wat spullen thuis ja, laptop, servertje en netbook. Maar ik gebruik ook vaak de spullen van het werk... ook prive.

Maaruh.... iets aparts.... vandaag kon ik echt de helft (ik overdrijf niet) van de tijd niet op forum.nedlinux.nl. Maar ik kon wel de hele tijd op www.nedlinux.nl. Dat lijkt me toch vreemd.... toch?

47

Wel een heel vaag probleem, ik kom gewoon zonder problemen op het forum.
Nou, zolang je nog ergens linux op geïnstalleerd hebt ben je welkom big_smile wink
Heeft het niet iets te maken met jouw dns-instellingen of de dns server van kpn ofzo? (ik zeg ook maar wat hoor...)

48

MrLeeJohn schreef:

Ja, ja... op wat spullen thuis ja, laptop, servertje en netbook. Maar ik gebruik ook vaak de spullen van het werk... ook prive.

Maaruh.... iets aparts.... vandaag kon ik echt de helft (ik overdrijf niet) van de tijd niet op forum.nedlinux.nl. Maar ik kon wel de hele tijd op www.nedlinux.nl. Dat lijkt me toch vreemd.... toch?

Dus jij hebt het steeds met forum.nedlinux.nl
Ik ga altijd eerst naar nedlinux.nl (heb dan het probleem) en via deze dan naar forum.

49

Dat moet toch geen verschil maken? je klikt gewoon op een link naar forum.nedlinux.nl/blabla
Of je er rechtstreeks heen gaat of via de link op nedlinux.nl moet volgens mij niets uitmaken.

Www.nedlinux.nl nl gaat altijd prima, forum.nedlinux.nl geeft de helft van de tijd problemen (doorlinken maakt niet uit). Ik constateer het alleen/hoofdzakelijk thuis op iOS. Op het werk met windows7 is het nooit een probleem.