1

Onderwerp: SteamOS

Net even op DistroWatch gekeken.
En het hing al een tijdje in de lucht maar SteamOS is daar smile. Oke de beta van SteamOS.

http://distrowatch.com/table.php?distribution=steamos

Heb voornamelijk OpenSuSE 13.2 maak af en toe een uitstapje naar naar ander distro's ter lering en vermaak. Dan nog maar wat levens motto's;
                Geen geklaag morgen is het weer vandaag.
                Leer elke dag iets nieuws.
                Zonder luiheid geen vooruitgang.

2

Re: SteamOS

Ik ben wel benieuwd hoe zich dit ontwikkeld.

Een Linux distro om te gamen?

Valve heeft dacht ik geen plannen om een een distro te maken die echt geschikt is voor ook andere dingen.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

3

Gps schreef:

...
Valve heeft dacht ik geen plannen om een een distro te maken die echt geschikt is voor ook andere dingen.

Kennelijk wel:
"It also provides a desktop mode (GNOME) which can run regular Linux applications".

Mooie ontwikkeling, lijkt me.

Dit was 't.
Ik vertrek naar mijn huis in Spanje.
Veel plezier nog hier.

4

Dat zou inderdaad helemaal geweldig zijn.

Een distro met echt goede 3D ondersteuning.

Ik zag wel ergens een plaatje van een knop om op te klikken, switch to Linux desktop. smile

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

5 Laatst bewerkt door Gps (14 Dec 2013 20:35:17)

Ik lees net op Phoronix, dat de amd catalyst en opensource driver al aanwezig zijn.

Verder kan je deb pakketten binnen halen, maar dat kan natuurlijk tot afhankelijkshieds problemen leiden.

Lernel 3.10

Quote:

SteamOS by default boots into the Steam Big Picture Mode that users have had access to for months, but if dropping out of the Debian-based SteamOS there is a GNOME Shell environment to be found

- I was able to get the SteamOS-modified kernel to boot successfully on an Ubuntu Linux installation, but it requires pulling in several other packages from the SteamOS package archive. Even with Ubuntu 14.04, there's modified versions of linux-base, initramfs-tools, and a couple of other packages that had to be fetched from the SteamOS Alchemist Beta archive.