1 Laatst bewerkt door INPN (05 Mar 2014 15:43:49)

Onderwerp: GZ: Junior Linux Engineer (omg. Utrecht)

Hallo allemaal,

Gezocht:
Wij zoeken voor een kleine zakelijke dienstverlener een junior (tot circa 2-3 jaar ervaring) linux engineer.

Technische kennis:
Je zult hier in aanraking komen met leuke en nieuwe technieken/ technologieën als big data en deployment software (puppet).
- Linux,
- bash/ perl,
- clustering,
- load balancing,
- monitoring,
- deployment (puppet, cfengine, etc) is een pré.

Uitdaging:
Het sparren met jonge gretige techneuten. Het werken aan een complete omgeving.

Arbeidsvoorwaarden:
- Maximaal € 3.200,- euro bruto,
- reiskostenvergoeding,
- pensioenregeling,
- opleidingsmogelijkheden, etc.

Dienstverband:
Fulltime, direct in loondienst bij onze opdrachtgever (géén detachering), voor de duur van een jaar met uitzicht op onbepaalde tijd.

Reageren?
Mail ons of klik hier om direct te reageren.

Aanbrengen kennissen/vrienden/collega's:
Ken je toevallig iemand die iets dergelijks of een andere Linux gerelateerde functie zoekt? Breng hem of haar met ons in contact! Let op! Voor deze functie geldt een aanbrengpremie van 300 euro* (*cadeaubon, vraag naar de voorwaarden).

Meer info?
Mail of bel 020-7163816 en vraag naar Ronald Eckerstein

Op zoek naar een leuke nieuwe Linux job?
www.ineedpeoplenow.com

2 Laatst bewerkt door MeneerJansen (24 Feb 2014 21:03:49)

Re: GZ: Junior Linux Engineer (omg. Utrecht)

INPN schreef:

vaste dienst [...] voor de duur van een jaar

Is het nu in vaste dienst of voor een jaar? In vaste dienst is toch gelijk aan 'onbepaalde tijd'?

(voor de goede orde: ik ben niet geïnteresseerd, maar ik lach me altijd te barsten om het kromme taalgebruik in personeelsadvertenties, wat overigens nog best meevalt in deze advertentie: mijn complimenten wink)

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

3

Max 3200 Florijnen Bruto... voor een Junior best riant lijkt me.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

4

Maximaal, maxmaal. Heerlijk die recruiters of niet? wink

IF not THEN toch

5

MeneerJansen schreef:
INPN schreef:

Is het nu in vaste dienst of voor een jaar? In vaste dienst is toch gelijk aan 'onbepaalde tijd'?

Staat er duidelijk bij: het gaat niet om detachering.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

6 Laatst bewerkt door MeneerJansen (25 Feb 2014 13:18:53)

Rinse schreef:
MeneerJansen schreef:
INPN schreef:

Staat er duidelijk bij: het gaat niet om detachering.

Dan ben je dus juist niet in vaste dienst. Dan had er dus moeten staan: "U krijgt een contract voor een jaar met zicht op een betrekking in vast dienstverband.". Of men had, in plaats van de term "vast dienst verband", de term "dienstverband voor onbepaald tijd" kunnen gebruiken. Zoals het er nu staat is het een contradictio in terminis: "in vaste dienst voor een jaar". Snap je nu waarom ik een beetje moest lachen om die advertentie? wink

P.S. Om nog verder te mierenneuken: "met uitzicht op onbepaalde tijd"? Proest. Het is "met uitzicht op zee" en "met zicht op een betrekking".

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

7

Je bent goed scherp bezig. smile

Maar, is die jaar in dienst dan bij het bedrijf of bij de recruiter? Geen detachering vanuit het bedrijf of geen detachering vanuit de recuiter. Gezien je pensioenopbouw is een jaar bij een ander bedrijf werken merkbaar in je pensioen.

IF not THEN toch

8 Laatst bewerkt door INPN (26 Feb 2014 15:57:45)

MeneerJansen schreef:

(voor de goede orde: ik ben niet geïnteresseerd, maar ik lach me altijd te barsten om het kromme taalgebruik in personeelsadvertenties, wat overigens nog best meevalt in deze advertentie: mijn complimenten wink)

Vaste dienst wordt te pas en te onpas gebruikt, en inderdaad veelal voor contracten voor onbepaalde tijd. Wij doelen echter op het hebben van een dienstverband direct bij onze opdrachtgever in dienst, zonder tussenkomst van een derde partij. Bedankt voor de complimenten smile.

Joris schreef:

Maximaal, maxmaal. Heerlijk die recruiters of niet? wink

Het woord "maximaal" is niet omdat wij dat willen, maar omdat een werkgever dat 9 van de 10 op die manier aangeeft. En waarom? Omdat een werkgever nooit de hoofdprijs wil betalen, wat hun goed recht is natuurlijk.

pascal schreef:

We hebben ze inderdaad veel slechter gezien smile.

MeneerJansen schreef:

Om nog verder te mierenneuken: "met uitzicht op onbepaalde tijd"? Proest. Het is "met uitzicht op zee" en "met zicht op een betrekking".

Niet helemaal juist. Uitzicht en zicht zijn in dit geval beiden mogelijk. Het woordenboek zegt immers: Uitzicht -> 2.kans om in de toekomst iets te krijgen. Vb:zij heeft uitzicht op een goede baan.

Dit neemt niet weg dat we alle kritiek ten harte nemen. Het gebruik van "vast dienst" zullen wij vanaf heden vervangen "met loondienst, met een contract voor ** jaar". Bedankt allen!

www.ineedpeoplenow.com

9

Ervaring met cfengine of puppet (of soortgelijken) is vanaf heden slechts een pré.

www.ineedpeoplenow.com

10

pascal schreef:

Afhankelijk van opleiding, (werk)ervaring en kennis. Er staat duidelijk Max, maw. de bovengrens qua salaris voor de functie ligt op €3200,00 bruto. De ondergrens begint eignelijk dus vanaf minimum (jeugd)loon. Hiertussen bepaald opleiding en kennis/ervaring het feitelijke salaris. Dat ze schermen met een maximale salaris is niets bijzonders op zich. Zowat elke bedrijf/recruiter doen dit en laat alleen de groeimogelijkheid zien binnen deze functie qua salaris. En zit je uiteindelijk op deze bovengrens, dan wordt je gewoon een salarisschaal hoger gezet die ook een onder- en bovengrens kent en waar je, qua salaris, weer in kan doorgroeien.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

11

Joris schreef:

Maar, is die jaar in dienst dan bij het bedrijf of bij de recruiter? Geen detachering vanuit het bedrijf of geen detachering vanuit de recuiter. Gezien je pensioenopbouw is een jaar bij een ander bedrijf werken merkbaar in je pensioen.

Lijkt mij gewoon een jaarcontract wat je krijgt. Standaard binnenkomertje bij zeer veel bedrijven. In plaats van direct vaste dienstverband eerst jaarcontract om diverse redenen en daarbij hoeft de werkgever niet direct de jackpot uit te keren aan een werknemer. Jaarcontracten zijn, wat mij betreft, een nieuwe vorm van proeftijd.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

12

Maar, is dat jaar dan bij de recruiter of bij het bedrijf?
Jaarcontracten zijn de proeftijden bij de betere bedrijven. Een jaar is een goed termijn om iemand te leren kennen. Twee maanden slaat nergens op.

IF not THEN toch

13

Joris schreef:

Maar, is dat jaar dan bij de recruiter of bij het bedrijf?
Jaarcontracten zijn de proeftijden bij de betere bedrijven. Een jaar is een goed termijn om iemand te leren kennen. Twee maanden slaat nergens op.

Je komt direct in loondienst bij het bedrijf, niet bij ons. Vwb proeftijden; dat blijft een hekel punt. Je ziet steeds meer dat werkgevers juist onbepaalde tijd geven, om de luxe te hebben van 2 maanden proeftijd.

www.ineedpeoplenow.com

14

Je ziet steeds meer dat werkgevers juist onbepaalde tijd geven, om de luxe te hebben van 2 maanden proeftijd.

Mijn ervaring is juist dat werkgevers meer een jaar contract geven en daarbij 1 maand proeftijd hanteren (vlgs. de wetboek is de max proeftijd voor arbeidscontracten bepaalde tijd tot 2 jaar 1 maand). Het voordeel voor een werkgever is, is dat een werkgever niet gelijk vast zit aan een werknemer die achteraf gezien niet binnen de organisatie past of niet op het gevraagde niveau presteert. En een jaar is een betere periode om door werkgevers te bepalen of iemand voldoende presteert en zich goed staande weet te houden binnen de organisatie. En daarbij is een werkgever niet verplicht om aan de werknemer duidelijk te maken dat zijn contract ten einde loopt, immers er is een vaste einddatum bekend waarop het contract afloopt. Voor een werknemer betekend (mijn inziens) een jaarcontract een onzekere periode van 1 jaar of hij wel of niet in (vaste) dienst komt bij het bedrijf. Dit kan de werknemer alleen bewerkstelligen door binnen die jaar van zijn goede kant te laten zien. Oftewel presteren en functioneren op het gevraagde niveau.

Je komt direct in loondienst bij het bedrijf, niet bij ons.

Jullie zijn dus een recruitment agency?

Mijn laptop:

15

nomko schreef:

Afhankelijk van opleiding, (werk)ervaring en kennis. Er staat duidelijk Max, maw. de bovengrens qua salaris voor de functie ligt op €3200,00 bruto --KNIP--

Yepp, allemaal waar.. maar het ging hier om een junior functie he !
Er zijn werkelijk maar heel weinig jochies van 22 die ik een dergelijk salaris zou willen bieden (maar toegegeven ze zijn er wel !)

Verder INPS is inderdaad een koppensneller, en gelet op het aantal bijdrage niet een die zich eenmalig inschrijft en vervolgens niets meer laat horen.
Nee zeer zeker niet, INPS heeft de gewoonte om onze kritiek aan te trekken en er op in te spelen.
Ja.. er zijn wel degelijk mensen die moeite willen doen om gekwalificeerde mensen te zoeken tussen de overdaad aan klikklakklaar toeristen !

Resumerend, ja ook ik heb een hekel aan headhunters, detacheerder, uitzendburo's en ander soortige koppelbazen,
maar ook hier geld dat er desondanks daadwerkelijk goede mensen tussen zitten.

16 Laatst bewerkt door INPN (25 Mar 2014 13:18:32)

nomko schreef:

Mijn ervaring is juist dat werkgevers meer een jaar contract geven en daarbij 1 maand proeftijd hanteren (vlgs. de wetboek is de max proeftijd voor arbeidscontracten bepaalde tijd tot 2 jaar 1 maand). Het voordeel voor een werkgever is, is dat een werkgever niet gelijk vast zit aan een werknemer die achteraf gezien niet binnen de organisatie past of niet op het gevraagde niveau presteert. En een jaar is een betere periode om door werkgevers te bepalen of iemand voldoende presteert en zich goed staande weet te houden binnen de organisatie. En daarbij is een werkgever niet verplicht om aan de werknemer duidelijk te maken dat zijn contract ten einde loopt, immers er is een vaste einddatum bekend waarop het contract afloopt. Voor een werknemer betekend (mijn inziens) een jaarcontract een onzekere periode van 1 jaar of hij wel of niet in (vaste) dienst komt bij het bedrijf. Dit kan de werknemer alleen bewerkstelligen door binnen die jaar van zijn goede kant te laten zien. Oftewel presteren en functioneren op het gevraagde niveau.

Hoi Nomko, het klopt dat halfjaar- en jaarcontracten nog steeds het meest worden verstrekt. Echter is er een beweging merkbaar (mede ingegeven door de versoepeling van het ontslagrecht), dat werkgevers verkiezen hun nieuwe werknemers onbepaalde tijd te geven. Dit om de eerder genoemde reden van een langere proeftijd, maar ook omdat werkgevers merken dat dat bij een eventueel dispuut "voordeliger" is/ lijkt. Bij ontslag met een jaarcontract oordeelt een kantonsrechter klaarblijkelijk dat het restant van het contract dient te worden uitbetaald. Bij onbepaalde tijd wordt echter gekeken naar het aantal dienstjaren; elk dienstjaar vertegenwoordigt dan 1 maandloon (lees: de Kantonrechtersregel).

pascal schreef:

Verder INPS is inderdaad een koppensneller, en gelet op het aantal bijdrage niet een die zich eenmalig inschrijft en vervolgens niets meer laat horen.
Nee zeer zeker niet, INPS heeft de gewoonte om onze kritiek aan te trekken en er op in te spelen.
Ja.. er zijn wel degelijk mensen die moeite willen doen om gekwalificeerde mensen te zoeken tussen de overdaad aan klikklakklaar toeristen !

Resumerend, ja ook ik heb een hekel aan headhunters, detacheerder, uitzendburo's en ander soortige koppelbazen,
maar ook hier geld dat er desondanks daadwerkelijk goede mensen tussen zitten.

Bedankt Pascal. We proberen inderdaad te luisteren naar alle input. Dit is overigens ons 7e jaar op dit forum, en dat bevalt prima. De jongens met een meer technische inslag bij ons lezen ook vaak andere topics mee.

www.ineedpeoplenow.com

17

pascal schreef:

Yepp, allemaal waar.. maar het ging hier om een junior functie he !
Er zijn werkelijk maar heel weinig jochies van 22 die ik een dergelijk salaris zou willen bieden (maar toegegeven ze zijn er wel !)

Jammer dat je de rest nu weer wegknipt wat juist deze bewering van jou staaft:
(ik quote mezelf):

De ondergrens begint eignelijk dus vanaf minimum (jeugd)loon. Hiertussen bepaald opleiding en kennis/ervaring het feitelijke salaris.

Dus ja, ik zou een beginneling ook geen salaris willen geven boven de 3000 Euro, maar eerder boven het minimum jeugdloon wat in mijn ogen ook meer rechtvaardiger is.

Mijn laptop:

18

Het blijft simpelweg vraag en aanbod. We maken het vaak genoeg mee, dat een werkgever een schoolverlater met (bijvoorbeeld) veel hobbymatige ervaring en kennis een salaris aanbiedt, dat een paar honderd euro boven het minimumloon ligt.

Datzelfde zul je echter niet gauw zien wanneer het een rol is waarvoor er duizenden gegadigden zijn; ergo supply & demand.

www.ineedpeoplenow.com

19

Das waar.

In ieder geval, heb je al aanmeldingen binnen gekregen?

Mijn laptop:

20

nomko schreef:

Jammer dat je de rest nu weer wegknipt wat juist deze bewering van jou staaft:
(ik quote mezelf):

De ondergrens begint eignelijk dus vanaf minimum (jeugd)loon. Hiertussen bepaald opleiding en kennis/ervaring het feitelijke salaris.

Dus ja, ik zou een beginneling ook geen salaris willen geven boven de 3000 Euro, maar eerder boven het minimum jeugdloon wat in mijn ogen ook meer rechtvaardiger is.

Nomko mijn overweging is de volgende.
Inderdaad deel ik je mening dat je iemand zonder ervaring geen irrieel riant salaris wil geven (joh je wilt niet weten wat er gebeurd maar dat ter zijde)
Ik ken echter lui met zeer veel ervaring die dat niet of lastig hard kunnen maken.
Die ervaring is er echter.. en heeft niets met leeftijd te maken.
Op ons eigen NedLinux forum lopen heel wat jonge gasten rond die in inhoudelijke kennis lichtjaren voorbij zijn aan de meneer in keurig drie delig pak en bijhorende Audi en een dure maar vergeefse Unox cursus die afhaakt zodra de muis niet meer beschikbaar is.
Zulke jonge gasten wil ik met plezier riant boven het minimum loon betalen.
En ja.. een enkeling daarvan mag van mij zelfs een dijk van een salaris harken (ik zeg een enkeling, de gene die tijd heeft om deze discussie te lezen hoort daar dus niet bij !!!)
Maar je hebt gelijk als regel is dat niet het geval, en ik mag wel stellen dat ik heel wat ICTers ken die ik eigenlijk wel een mimimum salaris zou willen toewijzen hetgeen ik vakinhoudelijk gezien nog eens heel rechtvaardig zou vinden.

Nu heb ik zelf vrijwel altijd het salaris gekregen waar ik om vroeg.
Een fatsoenlijk maar niet overdreven zak met pegels.
Het heeft voor mij gewoon geen zin om meer te vragen (ongeacht of ik dat dan ook krijg) er zitten namelijk altijd meer gaten in mijn budget dan dagen in een maand ;(