1

Onderwerp: Bedrijfssoftware

Eerst even een oprecht en welgemeende groet smile
is al jaren geleden dat ik me actief in de linux wereld liet horen en zien maar zoals jullie zien, ik besta nog smile

even met de deur in huis vallen.
Een leverancier (agent in houtimport) is op zoek naar een fatsoenlijk stuk soft ware of iemand die dat voor hem kan/wil maken.

hij werkt momenteel met een maatpakket en zover ik begrepen heb is de maker daarvan ermee gestopt.

Het gaat hier om een pakket dat het oa. volgende moet kunnen:
inkoop en verkoop contract administratie
boekhouden
goederenstroom op nivo van partij administratie
diverse gegevens moeten erin kunnen zoals
aankoop (datum, leverancier, hoeveelheid en specificaties)
verkoop (idem)
allert voor verlopen van bijv. contract/leverdatum

Zelf ben ik dus al te lang niet meer actief in het wereldje om hem verder te kunnen helpen maar in het gesprek dat ik met hem heb gehad stond hij absoluut niet afwijzend tegenover het idee van open source, en is dus bereid om daar dan ook geld aan te spenderen.

als jullie iemand weten of zelf intersse hebben om iets te maken
http://www.timbrian.com/ voor alle gegevens.

Groetjes en succes
Walter

Eindelijk is het dan zover... Windows XP Pro wordt mijn nieuwe zakelijke systeem. Kan ik dan echt eens met een professioneel OS leren werken ????

Re: Bedrijfssoftware

Dit is denk ik een mooi topic voor de categorie "Vraag en Aanbod". smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

3

Het bedrijf waar ik parttime de ict doe werkt al jaren met OpenERP versie 5. We hebben daar zelf een aantal modules bij gemaakt om het pakket aan onze wensen aan te passen. Tegenwoordig heet het pakket odoo. Zelf gaan we migreren naar Tryton een fork van OpenERP. Deze focussed op stabiliteit, snelheid en modules die er toe doen in plaats van fancy webbased wat OpenERP doet. Beide pakketten hebben een aantal partners die jullie kunnen helpen om eventueel extra modules te maken en met de implementatie van het pakket.

Het grote voordeel van beide is dat de modules open-source zijn en je dus ook de code krijgt. Wanneer een partner niet bevalt, stap je over naar een andere. Dus concurrentie op service in plaats van licenties.

-------------------------------------------------
Fedora 25 met Gnome 3
CentOS 7 als server

4

Fijn dat er gereageerd wordt, echter...
Ik ben hier zelf verder niet bij betrokken en wil dat eigenlijk ook niet.
Het is meer dat, mocht er iemand interesse hebben of een bedrijf kennen dat hier wat mee kan/wil ze dan contact opnemen met het betreffende bedrijf.

Eindelijk is het dan zover... Windows XP Pro wordt mijn nieuwe zakelijke systeem. Kan ik dan echt eens met een professioneel OS leren werken ????

5

Laat die leverancier een spec opstellen wat 'ie wil en contact opnemen met iemand uit deze : http://www.tryton.org/services.html lijst

-------------------------------------------------
Fedora 25 met Gnome 3
CentOS 7 als server

6

Long time no see Walter smile

Het is inderdaad meer iets voor vraag en aanbod.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

7

Walter o/
Mogelijk kan ik wel iets regelen maar dat gaat dan wel een paar weken duren.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

Niet de minst onbelangrijke vraag: wat levert het op?

9

zoals al gezegd, vragen kun je rechtstreeks bij het bedrijf stellen.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

10

Rinse schreef:

zoals al gezegd, vragen kun je rechtstreeks bij het bedrijf stellen.

Thanks Rinse smile

idd neem gewoon even contact met ze op en vraag naar dhr. Bastiaan Smit.

Ik ben alleen de boodschapper wink