1

Onderwerp: geen geluid

In gebruik het programma Linux 13 Mint.
Geluidskaart : creative soundblaster audigy 2. Voor deze geluidskaart geen driver geïnstalleerd. Het is mij niet gelukt deze ergens vandaan te halen.
In het BIOS is  er alleen de keuze “AUT “ voor de geluidskaart of voor de geïntegreerde kaart op het moederbord .De geluidskaart wordt wel herkend.
Het lukt mij niet om geluid te produceren bij bijvoorbeeld het programma van Radio 4 en YouTube filmpjes.
WEL  is er geluid bij het afspelen van muziek via Windows Media Guide.
Ook het afspelen van CD via de speler geeft geen problemen.
Volgens mij is de laatste update van Adobe Flash geïnstalleerd.
Wie kan mij helpen ? Beginneling, maar toch wel ruim 83 jaar.
Algrotuth@gmail.com.

Re: geen geluid

Ik denk dat u twee geluidskaarten op uw computer hebt: een op het moederbord en een in de PC gestoken (de BB Audigy).

Ik denk dat het in eerste instantie het makkelijkst is om in het BIOS van uw compu de on-board geluidskaart uit te zetten. Linux herkent dan maar een geluidskaart en zal via de line-out van de Audigy geluid afspelen.

Klik op het icoontje van een speaker, dat ergens in een taakblak van het besturingssysteem Linux Mint 13 staat als het goed is, om het geluid aan te zetten etc.

Succes smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

3

Staat dit wel in de juiste subforum???

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

nomko schreef:

Staat dit wel in de juiste subforum???

Nee. Hoort in "Drivers en hardware" of (vind ik) "Software".

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

5

jagrostuij schreef:

Hartelijk dank mijnheer Janssen. Uw tip is de juiste. Het werkt weer prefect en zo kan ik bij radio 4 de CD's weer beluisteren en nog zo veel meer.Vriendelijk groeten.Jan

Stond onder meldingen ipv hier, dus vandaar dat ik hem even citeer.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!