1

Onderwerp: Een Brother Printer Instellen - Linux Mint 6

Hallo allemaal,

Ik heb Linux Mint 6 x32 en wil hierop een Brother DCP-J4110DW instellen. Ik heb dit meerderemalen geprobeerd, maar het lukt mij niet. Ik heb op den duur op wonderlijke wijze het "printen" voor elkaar gekregen alleen niet het "scnannen"... Ik ben naar de site van Brother gegaan en heb mijn printer opgezocht en de Scanner Key Tool gedownload in .deb . Daarbij kreeg ik deze uitleg : http://support.brother.com/g/b/download … ;type3=569
Ik krijg het maar niet voor elkaar... Heb ik misschien ook het verkeerde bestand. Hier meer keuzes : http://support.brother.com/g/b/download … ng=English
Zou iemand mij kunnen helpen want ik heb mijn scanner hard nodig.

Met vriendelijke groet,

Smit.

2

Re: Een Brother Printer Instellen - Linux Mint 6

Scan key is een uitbreiding waarmee je kunt scannen door op de scan knop van je printer te drukken
Het is dus geen stuurprogramma.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

3

Je moet de scanner driver hebben.
Kijk even of je systeem 32 of 64 bits is.
Verder zie je een scanner settings pakket voor Ubuntu.
Die kun je mee installeren, met beetje mazzel stelt die de scanner goed in.

4

Om een netwerk scanner te activeren typ je dit commando in een terminal :

sudo brsaneconfig4 -a name=scanner model=DCP-J4110DW ip=10.0.0.7

Vervang 10.0.0.7 door het IP adres van je scanner.
Die vind je terug op de display van je scanner.

5 Laatst bewerkt door Smit (15 Oct 2014 19:05:24)

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de super snelle reacties, wat een service! Ik ga het even proberen, als het gelukt is horen jullie nader.
Nogmaals bedankt!

Met vriendelijke groet,

Smit.

6

Hallo Rinse,

Ik heb de Driver en het Pakket geïnstalleerd. Nu wil ik het command invoeren met mijn eigen IP, alleen weet ik niet waar ik mijn IP kan vinden. Ik heb op het display gekeken maar kan geen IP vinden. Ik heb zonder dit command vanaf mijn printer proberen te scannen alleen kan hij nog steeds niet verbinden... Ik heb 32-bit. Mijn printer is aangesloten met een USB-Kabel.

Met vriendelijke groet

Smit.

7

je moet niet je eigen ip gebruiken, maar het ip van de printer.
En die vind je terug in de display van je printer.
Hoe dat werkt staat in de gebruiksaanwijzing.
ip is alleen nodig bij netwerkscannen, niet bij scannen via een kabel.
Wat je mogelijk nu als probleem ondervindt is dat je niet als gebruiker mag scannen. Dat kun je testen door het scanprogramma vanuit een terminal te starten met het commando sudo er voor.
Geen idee wat mint gebruikt, maar je zou bijvoorbeeld sudo xsane kunnen proberen.
Als die wel scant, dan moet er nog een instelling in het systeem worden gewijzigd waardoor je als gebruiker ook mag scannen.

8 Laatst bewerkt door nomko (28 Oct 2014 15:07:23)

Smit schreef:

Hallo allemaal,

Ik heb Linux Mint 6 x32

Je bent op de hoogte van het feit dat Mint 6 al lang en breed niet meer ondersteunt wordt sinds april 2010???

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site