1

Onderwerp: Een forum voor de Raspberry.

Hoi, ik heb nu zo een ding en wil ik er mee bezig ook.
Ik heb hier vragen gesteld over mijn nieuwe gadget maar mensen denken dat het geen linux is wat er op staat. Het is arm dus....

Ze weten wel beter denk ik maar mijn vraag is kan er een aparte ruimte voor ingericht worden. Ik denk dat er wel mensen zitten te wachten op een goed forum voor dit ding.

Pit

Ubuntu server op de server.
1 Ubuntu op desktop 1 Mint op desktop
1 AntiX desktop
1 MAC op pc

2

Re: Een forum voor de Raspberry.

http://www.raspberrypi.org/forums/  ???

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

3

Hier is het toch veel gezelliger?

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

4

Ja dat is op zich zo, maar gaan we dan ook apparte forums openen voor Banana-Pie, CubieBoard, PC-Duino, Arduino en weet ik hoe ze allemaal heten ?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het idee van Nico prima aansluiten op de moderne ontwikkelingen, maar we moeten dan wel even bekijken onder welke vlag dat dan zou moeten gebeuren, want een eigen forum voor elk platform lijkt me wat ver gaan. Een forum voor Embedded devices zou bijvoorbeeld al de lading dekken.

We zullen het voorstel in drievoud bij de directie indienen.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

5 Laatst bewerkt door Boudie (08 Nov 2014 23:08:34)

pascal schreef:

Een forum voor Embedded devices zou bijvoorbeeld al de lading dekken.

Een Raspberry Pi is geen Embedded Device.

Een subgroep voor de Pi lijkt overbodig, want het is niets anders dan een kleine computer die toevallig een soort Linux draait (gebaseerd op Debian). Je zou dan ook aparte sub-forums moeten maken voor andere computers of Linux-distributies.

Dit was 't.
Ik vertrek naar mijn huis in Spanje.
Veel plezier nog hier.

6

Nee, dat is niet waar; het is niet zo dat het ene subforum het andere uitlokt.

Op zich is het idee van een subforum wel interessant, maar is een pi of vergelijkbaar apparaat dusdanig onderscheidend dat problemen ermee op een apart subforum zouden thuishoren?

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

7

En eigen sectie voor embedded computers lijkt me prima.
Overigens: http://www.raspberrypi.org/forums/viewforum.php?f=88
En natuurlijk is een Pi wel een embedded computer, het feit dat ie ook stand alone kan doet daar niets aan af.

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
waarom begint maandag altijd 1 dag te vroeg?

8

Ik denk dat dit forum te klein is voor meer subforums.

IF not THEN toch

Rinus schreef:

En eigen sectie voor embedded computers lijkt me prima.
Overigens: http://www.raspberrypi.org/forums/viewforum.php?f=88
En natuurlijk is een Pi wel een embedded computer, het feit dat ie ook stand alone kan doet daar niets aan af.

Zo te zien is er al een forum voor de Pi in het Nederlands. Versnippering is denk ik niet zo goed.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

Ik ben het met Pascal eens dat het dan beter is een subforum voor embedded Linux te maken. Misschien is de Pi over twee jaar weer uit en is het aardig als je in hetzelfde subforum ook vragen kwijt kunt over het hacken van je NAS, het rooten van je Android phone, of een andere ARM/PPC/... board.

Ik ben het ook met Joris eens dat dit forum al genoeg subfora heeft. Maar ik denk dat het misschien beter is andere subfora een beetje op te ruimen. 'Documentatie Ontwikkeling' is met drie hele threads in 2014 niet bepaald populair. Bovendien past documentatie ook in andere subfora. Ook is het UNIX subforum met een thread in 2014 een goede kandidaat. Ik denk niet dat mensen er hier bezwaar tegen hebben als er af en toe een FreeBSD draad opduikt in één van de andere subfora. Buiten OpenBSD, FreeBSD, en OSX (wat hier buiten algemene discussies niet echt thuis hoort), zijn er ook niet bijster veel andere UNIX smaken meer die nog erg populair zijn, laat staan in deze community.

11

Misschien dat een subforum "Open hardware" de lading dekt ?

1+1=3

spam: admin@glgaming.com