1

Onderwerp: Tomcat7 stopt opstarten server

Op mijn Ubuntu server 14.04 heb ik tomcat7 geinstalleerd.
Na een reboot start het systeem niet meer op. De start gaat goed tot de volgende meldingen:

* Starting webserver apache2
AH00558: apache2: could not reliably determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.0.1. Set the 'ServerName' directive globally to suppress this message
*
* Starting Tomcat servlet engine tomcat7

Hier blijft het systeem hangen, al enkele uren.

Wat kan ik hier aan doen?
Hoe kan ik ergens mee in een command prompt komen en dan:
sudo apt-get remove tomcat7 tomcat7-docs tomcat7-admin tomcat7-examples default-jdk ant git
om het te verwijderen? Of zijn er andere manieren?

al vast bedankt.

Re: Tomcat7 stopt opstarten server

punt 1. Wat mij altijd verbaasd is mensen die een server willen runnen en vervolgens niet zelf oplossend vermogen tonen.

punt 2. Apache geeft een algemene melding, namelijk dat er geen FQDN gedefinieerd staat. Dit maakt niet uit, het geeft alleen een warning.

punt 3. Booten in single usermode en dan kijken wat er aan de hand is. Verwijderen is de laatste resolutie, zo heb je niets geleerd van het probleem wat er op je pad kwam.

http://tarunlinux.blogspot.nl/2014/02/u … ingle.html

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

3

Tja op punt 1 moet ik devtroll echt bij staan. prima als je eens wat wil uit proberen maar probeer eerst eens uit te zoeken hoe je zo'n server moet opzetten, anders ben je niet slimmer dan een ISS-smurf.

punt 2 klopt ook, het kan je problemen opleveren maar je server zal er niet door hangen.

Tomcat instaleren tja.. ik heb er redelijk wat ervaring mee..
mijn adviezen in deze
1) Niet doen
2) Niet eens aan denken om het te doen
3) Niet van dromen het te doen
4) Leer e.e.a. over java en over de bottlenecks van tomcat en de verschillende manieren waarop je het kan instaleren
5) gebruik de juiste en ook echt alleen maar de juiste java omgevingen (meestal is dat de SUN dus Oracle versie)
6) je draait apache en je wil ook tomcat draaien, de eerste loopt de tweede hangt. heb je ze op dezelfde poort (80) ingesteld ? je hoeft van een java programmeur echt niet te verwachten dat die daar op een snuggere manier mee gaat dealen...  zou me niet verbazen als dat het probleem is
7) zie devtroll punt 3, single user booten en de logfiles bestuderen
icon_cool zie 1)
9 zie 2)

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

4

Bedankt voor het advies en de opbeurende woorden wink .

De link hoe ik kan booten in single user mode heeft geholpen.

Dit is een homeserver om eens te proberen wat je tegen komt als je er mee gaat werken. Ik heb een programma geïnstalleerd wat de tomcat vereist. Raakt idd in conflict met poort op apache. Draait nu wel.
Toch maar op zoek naar een alternatief.

Je kan Apache natuurlijk ook op 8080 laten draaien of zelfs op poort 21. Probeer het werkend te maken, zonder alternatieve te zoeken of iets te verwijderen. smile

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

6

Apache had ik op 8080 gezet, tomcat draait op 80.

Maar gezien advies:

mijn adviezen in deze
1) Niet doen
4) Leer e.e.a. over java en over de bottlenecks van tomcat en de verschillende manieren waarop je het kan instaleren
5) gebruik de juiste en ook echt alleen maar de juiste java omgevingen (meestal is dat de SUN dus Oracle versie)

ga ik toch alternatieve sw zoeken zodat ik tomcat niet meer hoef te draaien.

7 Laatst bewerkt door QzZRBNMdJdsCmwx (25 Dec 2014 21:01:15)

pascal schreef:

mijn adviezen in deze
1) Niet doen

Wat een onzin weer allemaal. Ja, ik ben ook meer van de embedded Jetty's, maar als je servlets moet deployen is Tomcat op zich prima. Open source, veel lichter dan de meeste andere containers (JBoss e.a.). Servlets zijn meestal eenvoudiger te onderhouden dan stand-alone applicaties, omdat je ze gewoon in je container dumpt en ze zijn gedeployed en je servlets kunt updaten zonder de applicatieserver te herstarten (= in principe downtime).

Overigens is de gewoonlijke setup dat je juist Tomcat op een andere poort draait en dan bijv. Apache als een AJP proxy gebruikt (met de AJP connector in Tomcat) of evt. als HTTP proxy, hoewel dan nginx natuurlijk ook een goede kandidaat is. In ieder geval zou ik eerst proberen Tomcat gewoon aan de praat te krijgen en pas Apache installeren + proxy configureren als de volgende stap.