51

Re: Wie doet wat met IPv6?

Als het goed is zijn ze ook bezig met het uitrollen daar van.
Maar wel op een heeeeeel laaaaaaag pitje.

Was een paar weken geleden een bericht op tweakers.

groet,

Theo

52

Dat lijkt me logisch bij Ziggo.
Wil je snel ondersteuning hebben, dan kun je beter bij een kwaliteitsprovider als XS4ALL gaan.
Ziggo heeft geen commercieel belang noch voor haar imago belang bij IPv6.  Daarom doen ze het niet sneller dan nodig is.
Nieuwe klanten krijgen nu standaard IPv4.

Overigens leert ervaring dat vragen deurtjes open kan zetten bij Ziggo.

IF not THEN toch

Ik ben wel tevreden over de ip6-implementatie van Ziggo.

Joris schreef:

kwaliteitsprovider als XS4ALL

Dat is ook verleden tijd. Support is héél iets beter dan kpn, dan houd het op.

Enige kwaliteit die je nog hebt is je factuur

D e b i a n

55

maarten_wolf schreef:
Joris schreef:

Ik ken mensen die bij XS4ALL zitten en daar blijven vanwege de goede ondersteuning.
Problemen met de NAS? XS4ALL denkt met je mee en wijst niet door naar de leverancier.
Problemen met Sonos? XS4ALL geeft je goede handvatten hoet verbeteren.

Ervaringen verschillen zou ik zeggen.

IF not THEN toch

56 Laatst bewerkt door devtroll (04 Mar 2016 08:18:01)

Wat dat betreft heb ik goede ervaringen met KPN en XS4ALL. Waar ik grote moeite mee had en mij echt radeloos heeft gemaakt is Tele2. De helpdesk lezen van scripts, mogen niet direct doorverbinden naar techneuten.  Je moet eerst met ze 'het probleem' analyseren dat duurt ongeveer 20 minuten. Nu, ik begrijp dat je het de eerste keer doet, maar als je meer dan 25 telefoontjes heb gepleegd met een vrij technisch verhaal en e.e.a. dat moet laten parsen door een 1e lijns telemarketeer (meer zijn ze niet) wordt het erg frustrerend.  Dossier vorming kennen ze niet, inhoudelijke kennis is er niet en persoonlijk contact onmogelijk. Met KPN? 15 minuten en toen was het probleem op gelost.

XS4ALL ken ik vooral van hun datacentra. De jongens en meiden zijn betrokken en helpen mee als je dat vraagt (tillen van een 4u kast op hoogte en zo). De inhoudelijke kennis en passie voor het vak is heel anders dan bij bijvoorbeeld Leaseweb. Het verschil tussen dozen schuiven en een kwaliteitsproduct willen leveren.

Oh en Ipv6? Sja, ik heb het nog niet in het datacentrum van ons en thuis helaas ook niet. Ik zie de  noodzaak er wel van in en vind het bij de konijnen af dat het anno 2016 nog zo tragisch gesteld is.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

Joris schreef:
maarten_wolf schreef:
Joris schreef:

Ik ken mensen die bij XS4ALL zitten en daar blijven vanwege de goede ondersteuning.

Precies wat ik bedoel. Er zit verschil in de ondersteuning, maar technisch is er geen verschil. 98% van hun diensten loopt via het "reguliere" platform van KPN. Ze weten het je enkel beter te brengen.

D e b i a n

58

Hoe men bejegend wordt is  een groot gedeelte van de ervaring/waardering van een service. Wacht jij liever op een trein met uitval zonder dat je de reden weet of wanneer hij aankomt of heb je liever een ETA met een tekst en uitleg?

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

59 Laatst bewerkt door QzZRBNMdJdsCmwx (04 Mar 2016 20:21:13)

maarten_wolf schreef:
Joris schreef:
maarten_wolf schreef:

Precies wat ik bedoel. Er zit verschil in de ondersteuning, maar technisch is er geen verschil. 98% van hun diensten loopt via het "reguliere" platform van KPN. Ze weten het je enkel beter te brengen.

Ik zat een tijd bij DDS, daar werden vragen gewoon beantwoord door een van de systeembeheerders. En je kreeg een shell account e.d. op hun servers.

Helaas liep DSL later zo achter op kabel dat ik maar over ben gegaan... Lijkt niet echt veranderd, hier in DLD kun je via de kabel 400MBit krijgen, DSL hobbelt er nog altijd op sub-100 snelheden achteraan (en het is maar vaak de vraag of je dat in de praktijk haalt).