Onderwerp: Opgenomen film op VU++ knippen

Is het mogelijk om in een opgenomen film op de harddisk van de VU++ stukken er uit te knippen, en zo ja, hoe moet ik dat dan doen ?

Re: Opgenomen film op VU++ knippen

Goede middag, wat komt u hier doen?

3 Laatst bewerkt door Jose (06 Nov 2015 14:54:51)

peugeot2 schreef:

Goede middag, wat komt u hier doen?

Een vraag stellen over een HDD recorder die opbasis van Linux draait. Gok ik zo maar smile

Je kan de HDD er uithalen en rechtstreeks op je PC aan sluiten. VU+ slaat de bestanden op als MPEG dan zou elk video bewerkings-programma er mee over weg kunnen gaan maar zou Kino gebruiken. Ubuntu Studio heeft nog meer handige programma's hier voor.

PS VU+ heeft vaak ook een e-Sata aansluiting je kan dan via e-sata je bestand op een externe HDD zetten.

Eerst fan van Pinguïns nu ook van Tux  wink
Elke dag weer een beetje minder digibeet.

Ja, maar in het onderdeel 'documentatie ontwikkeling'?

Reinier van Uppel schreef:

Is het mogelijk om in een opgenomen film op de harddisk van de VU++ stukken er uit te knippen, en zo ja, hoe moet ik dat dan doen ?

Welkom op het Linux forum. Als dat kan dan zou dat moeten met Avidemux. Eerst even dat bestand proberen te kijken en luisteren door er op te dubbelklikken. Geen idee welke standaard VU++ gebruikt om z'n materiaal op te slaan. Schijnt dat de aloude Humax 5300c van Ziggo het video materiaal gewoon onversleuteld op slaat op een externe hard disk, en die hard disk is geformattteerd in een Linux bestandssysteem (EXT3 geloof ik...)

Succes smile

P.S. Is die VU+ een satelliet ontvanger van https://www.electro-sat.nl ?

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

6 Laatst bewerkt door Satneef (02 Dec 2015 19:13:55)

@Reinier Enigma2 satellietontvanger?
Ook ik heb een Enigma2.
dan zal je hem via het netwerk naar je pc moeten zetten.
Ook heb ik enkele plugins gezien waarmee je je videoś kan bewerken.
Mocht je er nog niet uitkomen probeer het dan hier eens:
www.satellietforum.com

Ter verduidelijking: Enigma 2 is een speciale Linuxdistributie voor bepaalde satellietontvangers.
Met diverse forken.(ondermeer het meest gebruikte Openpli)

Lin/Win is iets anders Win/Lin