1

Onderwerp: Linux remote desktop Spice, X2go of anders

Hoi, kan iemand mij helpen bij het oplossen van problemen bij het werken met remote desktop onder Linux? Er is een server waar stateless vdi's op worden gegenereerd maar bij het verbinden met Spice of X2go zijn er telkens problemen. Dit betreft voornamelijk of niet soepel starten of dat de remote desktop veel te traag is en haast niet te gebruiken is terwijl de internet verbinding er naar toe snel genoeg is.
Het zou in theorie allemaal als de brandweer moeten draaien maar het lukt maar niet om stabiel het soepel te krijgen.

Re: Linux remote desktop Spice, X2go of anders

Wat voor problemen kom je tegen met X2Go en Spice? Ik heb X2Go zowel lokaal als over internet gebruikt en vond het laatste wel traag, maar op zichzelf redelijk probleemvrij. Xrdp is lokaal prima, maar niet veilig genoeg over internet. NoMachine is wel snel, maar was (toen ik het testte) lastig op te zetten. Houden we nog VNC over. Heb ik zelf weinig ervaring mee, maar ik vond het niet bijster snel.

Wat voor server levert de VDI's? En is er geen passende client voor beschikbaar?

3

Verkeerde subforum?????

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

4

Op zich vreemd want ik heb een tijdje X2Go server op een standaard vps met 1024 Mb draaiende gehad waarbij de performance gewoon erg goed was. Weliswaar met een Lxde desktop maar zelfs met KDE ging dat nog boven verwachting goed. Kun je iets specifieker zijn in wat je tegen komt onder bv welke distro en desktop je dit hebt?