1

Onderwerp: QT Software Engineer bij Ultimaker 3D printer

Ik kreeg deze vacature toegestuurd. Ik kan er verder niks mee maar lijkt mij een leuke baan voor iemand die wel verstand van Qt heeft. Ultimaker zoek meer programmeurs etc dus kijk even. Mijn band met Ultimaker is dat mijn werkgever met ze samenwerkt.

https://ultimaker.com/en/jobs/103-qt-software-engineer

Heb voornamelijk OpenSuSE 13.2 maak af en toe een uitstapje naar naar ander distro's ter lering en vermaak. Dan nog maar wat levens motto's;
                Geen geklaag morgen is het weer vandaag.
                Leer elke dag iets nieuws.
                Zonder luiheid geen vooruitgang.

2

Re: QT Software Engineer bij Ultimaker 3D printer

Voor de vacature zoeken ze iemand van max in de 30 met een solide basis Qt (en dus ook C++) in huis.
Iemand die nog niet aan settelen is en niet lang blijft plakken bij het bedrijf. Paar jaar werken voor ervaring en dan liefst weggaan voordat je iemand wordt die zijn oude stempel op dingen gaat drukken.

Ik ben bang dit bedrijf het flexwerken misbruikt. Salaris zal wel lekker zijn bij dit bedrijf.

Pensioen en inrichting werkdagen e.d. worden totaal niet genoemd.
Daarbij te veel focus op 'onder druk', 'snel', 'open minded' laten bij altijd vlaggetjes wapperen.

IF not THEN toch

3

Ik dacht dat QuickTime al jaren geleden was afgeschreven....

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

Rinse schreef:

Still rocking on OS X smile. Handig voor snel dingen trimmen, roteren, etc. Uiteraard is QuickTime X iets heel anders dan de oorspronkelijke QuickTime voor Mac OS en Windows.

Verbazingwekkend dat mensen Qt niet goed kunnen spellen in hun eigen vacatures wink.

5

devrandom schreef:
Rinse schreef:

Still rocking on OS X smile. Handig voor snel dingen trimmen, roteren, etc. Uiteraard is QuickTime X iets heel anders dan de oorspronkelijke QuickTime voor Mac OS en Windows.

Verbazingwekkend dat mensen Qt niet goed kunnen spellen in hun eigen vacatures wink.

HR-mensen weten vaak ook niet de technieken die gebruikt worden. En gelukkig ook niet. HR moet alles van HR weten. wink
Het is de verantwoording voor de leidinggevende om aan te geven welke kennis hij wil zien. HR vult dat aan met bedrijfsprofiel en softskills.

IF not THEN toch

6 Laatst bewerkt door QzZRBNMdJdsCmwx (01 Jan 2016 14:45:20)

Joris schreef:

HR-mensen weten vaak ook niet de technieken die gebruikt worden. En gelukkig ook niet. HR moet alles van HR weten. wink
Het is de verantwoording voor de leidinggevende om aan te geven welke kennis hij wil zien. HR vult dat aan met bedrijfsprofiel en softskills.

Zeker, maar meestal is er ook een 'sanity check'.

Het valt me vaak op (zowel bij sollicitaties als vacatures) dat men de vakspecifieke termen niet juist kan spellen. Dat lijkt erg slordig. Maar misschien ben ik overgevoelig voor dit soort dingen wink. Veelvoorkomende voorbeelden:

- JAVA
- QT (ipv Qt)
- Xml
- Latex

7

devrandom schreef:
Joris schreef:

Zeker, maar meestal is er ook een 'sanity check'.

Het valt me vaak op (zowel bij sollicitaties als vacatures) dat men de vakspecifieke termen niet juist kan spellen. Dat lijkt erg slordig. Maar misschien ben ik overgevoelig voor dit soort dingen wink. Veelvoorkomende voorbeelden:

- JAVA
- QT (ipv Qt)
- Xml
- Latex

Als het goed is, wordt de vacature nog een keer gecontroleerd. Als...
Het blijft een mensenwerk. wink

Overigens is het niet alleen binnen techniek soms slecht met jargon of termen, ook andere vakgebieden.
Voor mij was het wel een signaal om te zien wat ze echt vagen. Slordigheden betekent dat deze punten vaak minder belangrijk zijn. Of dat secuur zijn niet zo'n grote eis is bij een bedrijf, maar het resultaat belangrijker is.

IF not THEN toch