1

Onderwerp: VPN provider gezocht

Hoi,

Wat is een goede VPN provider? Mag gerust een betaalde VPN provider zijn. Waar moet ik op letten? Hoe zit het met de snelheden?
Ik zag ook dat bepaalde usenet providers VPN diensten aanbieden gebundeld met een payserver abo, wat kan ik me hier bij voortsellen qua betrouwbaarheid enstabiliteit?

Alle advies is welkom!

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

Re: VPN provider gezocht

Nomko,

Ik gebruik per default VPN verbindingen. Mijn ervaring is dat VPN providers vaak scetchy zijn.  Je kan dan bijvoorbeeld denken aan dat zij ook geld verdienen door jouw traffic te sniffen of mensen uitleveren, zoals hidemyass. Wat is je usercase eigenlijk? Is dat om torrents te downloaden of voor privacy redenen? Als dat het laatste is: Neem dan een goedkope VPS, bijv. bij pcextreme (a 3,- p/m). Voorheen kon ik Greenhost aanraden, maar die is er mee gestopt. Wil je het doen voor anonimiteit en privacy, dan zou je eerst bitcoins moeten white washen om vervolgens een VPS te huren.

Een openvpn box opzetten is trouwens redelijk snel en gemakkelijk gedaan. Als je slim bent, dan bouw je er een Ansible playbook voor. De volgende keer dat je dan een VPS huurt, kan je het binnen 10 minuten uitrollen.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

Als het om een laag aantal verbindingen gaat kun je ook een heel end komen met ssh en portforwarding.

4

Hoi devtroll,

dank voor je reactie!

Het is in eerste instantie voor privacy en ten tweede usenet downloads/torrents downloads.

Ik zoek een goede vpn provider met een zo hoog mogelijk aantal connecties en ook stabiel. Als het kan ook samen met een Android app erbij.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

5

devtroll schreef:

Een openvpn box opzetten is trouwens redelijk snel en gemakkelijk gedaan. Als je slim bent, dan bouw je er een Ansible playbook voor. De volgende keer dat je dan een VPS huurt, kan je het binnen 10 minuten uitrollen.

Hier heb ik de ballen verstand van. Geen idee wat het is hoe het moet en hoe het werkt.

Mijn laptop:

6

Ik zag dit oo de site van consumentenbond:
http://www.consumentenbond.nl/veilig-on … t-een-vpn/

Is dit iets als VPN provider?

Mijn laptop: