26

Re: Slackware 14.2 is er!

Nu lang genoeg bewondert.

Het cellofantje is er af. De dvd licht in het latje.
In 2017 kun je niet meer aankomen met Slackware 14.1 op je systeem.

Dus upgrade.
(willen jullie even een beetje duimen?)

Reboot.

Slackware 64  14.2

thumbs up!

28

Slackware Linux Setup is complete.

Reboot

Slackware 64  14.2

29

slackpkg is upgrading .
Mooi programmetje.
Haalt heel wat binnen.

Slackware 64  14.2

30

user gezet, een reboot, dan is kijken, wat en of er weer wat te zien is.

Slackware 64  14.2

mag best in 1 posting wink

32

Out of the box
Slackware 14.2

Even kijken wat het systeem zoal kan.

Slackware 64  14.2

33

Filmpje op nu.nl wil nie.
Ik neem even aan dat ik de flashplayer-plugin van alienbob moet hebben.
Ik ga opzoek.

Slackware 64  14.2

34

Neem je chrome zit her het er al in. Is nog veiliger ook

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

35

http://www.nu.nl/jaarwisseling/4371045/ … eling.html

Flash geinstalleert maar boven staand filmpje blijf aangeven "onbekende fout opgetreden"

YouTube doet het wel .

Aan firefox ben ik gewent , chrome heb ik nooit  gebruikt.
In hoevere is dat veiliger?.
Laat ik is een nieuwe draadje veiligheid starten.

Slackware 64  14.2

36

Mplayer doet het ook .

Ander filmpjes op het net doet het ook.
Heeft nu.nl ander formmat of zo?

Maar goed slackware 14.2 is nu geinstalleerd .
Wat een gemak toch om slackware te installeren.
Echt iets voor de 60 plussers smile

Slackware 64  14.2

37

Fietser schreef:

Mplayer doet het ook .

Ander filmpjes op het net doet het ook.
Heeft nu.nl ander formmat of zo?

Maar goed slackware 14.2 is nu geinstalleerd .
Wat een gemak toch om slackware te installeren.
Echt iets voor de 60 plussers smile

Ook voor 70+ ??  smile smile

groet,

Theo

38

Tuurlijk 70 +   is ook 60+

Groet.

Slackware 64  14.2

39

Nog even weer wat verder, onder firefox geen filmpje op nu.nl en radiofm doet het ook niet.
Met chromium gaat het allemaal goed smile

Hoe is bij jullie de slackware installatie gegaan wink

Groet.

Slackware 64  14.2

40 Laatst bewerkt door Peter (26 Feb 2017 10:46:20)

Inmiddels bijna maart.... beetje mosterd na de maaltijd....

Mijn eerste Slack ervaring is er eentje van tig keren opnieuw installeren omdat ik niet begrijp wat ik zie. Een ls doen in de homedir en niets zien: "Waar zijn al die bestanden gebleven die ik voorbij zag komen?". Apache aan de gang proberen te krijgen, maar niet het benul hebben dat het er al op staat en werkt.

Good old times!

Nu een analogie: weer tig keren rebooten. Dit keer omdat ik het niet voor elkaar krijg om Slack op een lvm /root te installeren (dat kan tegenwoordig). Nou ja... het installeren ging best.... maar dan de reboot he big_smile

En tussendoor een inzicht dat dit nu juist is waarom ik Slack zo gaaf vindt. Ik installeer al jaren op LVM partities.... ik had alleen geen idee wat ik aan het doen was... dat regelde de installer van Ubuntu of CentOS wel voor me. Slack dwingt me weer na te denken over wat ik nu eigenlijk aan het doen ben. Ik raad Slackware nog altijd aan bij mensen die met Linux willen beginnen.

Peter

Peter (aka Bilbo) geeft geen garantie op bestand- en padnamen, hij doet aan tab-completion.
http://bilbos-stekkie.com

41

Wel nee Slackware 14.2 is er nog steeds.

Hoeveel procent v/d mensen gaan dat dan ook doen?

Eigenlijk vindt ik Slackware best wel simple te instaleren is .
Wel even opletten welke partitie waar bijhoort. smile
Simple in onderhoud alleen de security update's.
slackpkg regelt het wel.
Op Nedlinux staat nog een mooie handleiding over hoe dat gaat. (14.1)

Gebruik je nu Slack of Ubuntu of CentOS ?  (of and and)
Heb het idee dat je met Slackware toch wat te kort kom al je wat "moeilijker" computer doet .
Zo iets al bij Pascal bv.

Groet.

Slackware 64  14.2

42 Laatst bewerkt door Peter (26 Feb 2017 23:06:39)

Moeilijk... wat is moeilijk... de beslissing om iets anders in productie te gebruiken dan Slack kwam destijds met het vervangen van onze mail gateway. Tot dan werd die up to date gehouden door - ondermeer - zelf een ClamAV package up to date te houden. Dit is niet echt moeilijk... maar kost wel veel tijd. Destijds is besloten verder te gaan met CentOS.

Die beslissing is ook weer onder druk komen te staan omdat CentOS soms te... ehhhh... hoe zeg je dat... terughoudend is met updates. Ubuntu is er toen naast gekomen. CentOS draait nog op onze mailserver en een OpenRadius server (raius implenatatie van CentOS was anders/beter dan die van Ubuntu). Er is nog 1 Slack systeem.... de secundaire DNS annex ntp server... maar eigenlijk is dat meer een hobby projectje van me. Grappige is dat het ook het enige systeem is wat direct op hardware draait. Als ik het er over heb dan wordt er wat meewarig naar me gekeken en lees ik in hun ogen: gun de nerd ook wat big_smile

Peter (aka Bilbo) geeft geen garantie op bestand- en padnamen, hij doet aan tab-completion.

43

Tja wat je zo al opnoemd is voor mij al moeilijk.

het enige systeem is wat direct op hardware draait

CentOS en Ubuntu draaien toch ook direct op de hardware?

Slackware 64  14.2

44

Fietser schreef:

Tja wat je zo al opnoemd is voor mij al moeilijk.

het enige systeem is wat direct op hardware draait

CentOS en Ubuntu draaien toch ook direct op de hardware?

Is niet moeilijk als je iets elke (2e) week moet doen... had er zelfs een Slack build script voor gemaakt. Was zelfs de "officiële" Slackware package beheerder voor ClamAV... maar als ik ergens de pest aan heb zijn het wel routinematige dingen... en dat was dit...

Tuurlijk draaien die op kale hardware. Maar het grappige is juist dat ik altijd een probleem gehad hem met vmware installatie van Slackware omdat de tools altijd problemen geven. Heeft te maken met dat Slack PAM niet gebruikt. Nu draaien wij nagenoeg volledig virtueel... wat het dus al moeilijk maakte Slack te blijven gebruiken. Onze ntp server heb ik liever niet virtueel (heb liever een hardware clock dan een virtueel ding). Dat is dus een OS op kale hardware... en dus kon ik gemakkelijk Slack daar op kwijt.

Alles hierboven was omheen te werken... maar daar ga je weer... routine klusjes... pest aan...

Peter schreef:

Slack dwingt me weer na te denken over wat ik nu eigenlijk aan het doen ben. Ik raad Slackware nog altijd aan bij mensen die met Linux willen beginnen.

Is ArchLinux niet de 2017 variant daarvan? smile Ik denk niet dat iemand heden ten dage het gebrek aan packages nog aan wil doen. Laat staan dat je zelf security updates moet gaan doen/bijhouden voor SlackBuilds die je ergens anders vandaan haalt.

46

devrandom schreef:
Peter schreef:

Slack dwingt me weer na te denken over wat ik nu eigenlijk aan het doen ben. Ik raad Slackware nog altijd aan bij mensen die met Linux willen beginnen.

Is ArchLinux niet de 2017 variant daarvan? smile Ik denk niet dat iemand heden ten dage het gebrek aan packages nog aan wil doen. Laat staan dat je zelf security updates moet gaan doen/bijhouden voor SlackBuilds die je ergens anders vandaan haalt.

Hey Daniel  (toch?)
Ik moet je eerlijk bekennen nog nooit naar ArchLinux gekeken te hebben big_smile

Arch en Slack waren vroegah hip. Nu lopen ze achter.

peugeot2 schreef:

Arch en Slack waren vroegah hip. Nu lopen ze achter.

Sinds wanneer loopt ArchLinux achter?

Ze waren één van de eersten die bijv. systemd geïntegreerd hebben.

49

Nog steeds, zoals een vriend van mij zei: "Arch is een distro, zoals RHEL zonder de RHEL BS. Note: Hij is eentje die niet zo goed tegen de enterprise mentaliteit kan. Arch is geweldig.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

I do not like Arch wink