1

Onderwerp: Mediaplayer met database als bijv. mediamonkey

Hallo,

Ik heb al jaren niet meer serieus met linux gewerkt(sinds redhat 9 tongue), maar aangezien m'n windows based desktop geen zin meer heeft, ben ik weer volledig met linux op een andere desktop gaan spelen.
Enige probleem waar ik tot nu toe mee zit is een goede mediaplayer vinden, ben altijd gewend geweest om met mediamonkey te werken, maar heb nu een aantal mediaplayers geprobeerd, echter geen enkele heeft een optie om een database op te zetten zodat ik media automatisch kan afspelen zonder elke keer weer handmatig een bestand te selecteren.

Iemand?

Thanks!

2

Re: Mediaplayer met database als bijv. mediamonkey

vlcplayer werkt met afspeellijsten, is dat iets?
als het om alleen muziek gaat heb je diverse spelers zoals amarok en banshee die dat kunnen

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

3 Laatst bewerkt door nomko (01 Nov 2016 08:47:22)

Rhythmbox iets voor je?

En wat Rinse zegt, Vlc is een goede.

Anders kijk hier eens voor music players. Of kijk es hier. Denk dat je er wel uitkomt nu.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

4

Dank jullie wel voor de input, vlc had ik idd al gedownload, maar vind ik niet zo lekker werken.

5

trunks schreef:

Dank jullie wel voor de input, vlc had ik idd al gedownload, maar vind ik niet zo lekker werken.

Als muziekspeler is het zeker niet de meest ideale, geef ik toe. Maar als mediaplayer voor het afspelen voor films is het 1 van de beste applicaties die er zijn!

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

Met 1 of 2 Google queries kom ik al een truck load aan oplossingen tegen, heb je dat al gedaan?

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

7 Laatst bewerkt door MeneerJansen (01 Nov 2016 13:09:44)

trunks schreef:

Hallo,

Ik heb al jaren niet meer serieus met linux gewerkt(sinds redhat 9 tongue), maar aangezien m'n windows based desktop geen zin meer heeft, ben ik weer volledig met linux op een andere desktop gaan spelen.
Enige probleem waar ik tot nu toe mee zit is een goede mediaplayer vinden, ben altijd gewend geweest om met mediamonkey te werken, maar heb nu een aantal mediaplayers geprobeerd, echter geen enkele heeft een optie om een database op te zetten zodat ik media automatisch kan afspelen zonder elke keer weer handmatig een bestand te selecteren.

Iemand?

Thanks!

Audio? Weet niet. Video? Gebruik Kodi Media Center.

P.S. Ik heb het idee dat MediaMonkey net zoiets is als Rhytmbox en iTunes.

P.S. 2 Misschien doet Mediamonkey 't in Wine...

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

sinds redhat 9

Is dit van back to the future?  cat /etc/redhat-release
Red Hat Enterprise Linux Server release 7.1

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

devtroll schreef:

sinds redhat 9

Is dit van back to the future?  cat /etc/redhat-release
Red Hat Enterprise Linux Server release 7.1

[off topic] Vroeger was Red Hat gratis. Dat is over gegaan in Fedora. Red Hat 9 = 2003. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Hat_Linux

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

10

Aha. Kijk eens aan. TIL. smile