1

Onderwerp: puntentelling script

beste

Ik wil graag een script uitwerken voor iets er uit te testen.
Jammer genoeg heb ik weinig ervaring en dat is ook de reden dat ik het niet voor elkaar krijg.

Het script moet als volgt te werk gaan:

De mogelijke getallen die kunnen ingevoerd worden weergeven worden. 0 tot 10. Stel je vult "5" of hoger in moet er "geslaagd" komen te staan. Vul je lager als 5 in "niet geslaagd". Als je een getal lager of hoger als 10 neemt moet er komen te staan "Getal is foutief, voer een ander getal van 0 tot 10 in".

Alvast bedankt!

Re: puntentelling script

Is dit huiswerk?

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

3 Laatst bewerkt door dizzyboy97 (14 Dec 2016 16:49:08)

Re: puntentelling script

Ik heb al het antwoord gekregen toch bedankt voor de hulp! Heb mezelf huiswerk gegeven omdat ik aan het leren ben in Bash via online websites en men zus is een docente dus deze puntentelling zou wel fijn zijn. Ik probeerde dus het één met een het andere te koppelen. Voor in het dagelijks leven dit te gebruiken is niet echt eenvoudig. Het was meer om de basis van zo'n puntentelling te hebben en verder uit te werken voor dan te laten zien wat voor kleine dingetjes ik al kan (met een voorzetje natuurlijk).